השתלת שיניים – איך לבחור את השיטה הטובה ביותר בשבילך?

כאשר יש צורך בהשתלת שיניים, יש מספר שיטות לעשות זאת. הרופא יתאים למטופל את השיטה המתאימה לו ביותר. הנה שלוש השיטות המוכרות ביותר בשוק.

 

שתלים בתכנון ממוחשב

בשיטה זו משתמשים בתוכנת מחשב ייחודית. התוכנה מאפשרת לרופא ליצור את השתל בגודל ובמיקום המתאים ביותר בלסת של המטופל באופן וירטואלי. לאחר יצירת הצילום בתוכנה בהתאם למידות הנכונות שיתאימו למטופל, נשלח הצילום למדפסת תלת מימד.

התוצאה: מעין סד פלסטי עם שרוולי מתכת המתלבשים על הלסת של המטופל ודרכם ייקדחו החורים להתקנת השתלים, והכל בדיוק המירבי ובעזרת התוכנה כולל בזמן ההשתלה עצמה.

מתאים במיוחד למקרים בהם יש מעט מאוד עצם להשתלה.

זמן הטיפול בין שלושה לשישה חודשים.

 

שיקום על גבי שתלים

במקרה זה יש מספר שלבים לתהליך:

  1. עקירת השיניים הפגומות.
  2. לאחר ההחלמה של הלסת והפה מעקירת השיניים הפגומות ממקמים את השתלים בלסת.
  3. לאחר תקופה נוספת של החלמה ממקמים מעל השתלים את הכתרים והמבנים.

ניתן להתקין עד 10 שתלים בלסת. בהליך זה מדובר בשתלים המושתלים על עצם בריאה של הלסת, התקנת המבנים והכתרים מתבצעת רק לאחר קליטה סופית של השתלים (לעיתים חלק מהשתלים לא  ייקלטו כמו שצריך, הרופא יחליט את כמות השתלים הנחוצה תוך התחשבות בכך ויוודא שהמבנה יחזיק גם אם לא כל השתלים ייקלטו).

זמן הטיפול הוא בין שלושה חודשים לשנה וחצי.

 

All on 4 (הכל על 4)

מדובר בהשתלה של ארבעה שתלים: השניים הקדמיים ביותר והשניים האחוריים ביותר. על השתלים מוברגת מערכת שיניים קבועה.

כל ההליך מתבצע ביום אחד, כשעתיים לכל לסת. ההליך כולל עקירת השיניים, הכנת עצם הלסת, השתלת השתלים והברגת מערכת השיניים עליהם. ההליך כולו מתבצע בעזרת טשטוש או הרדמה מקומית.

את התאמת גודל השיניים, מבנה המערכת, צבע השיניים והתאמתם למטופל מבחינה אסטטית מבצעים בפגישה מוקדמת ולאחר המדידות והצילום נשלחים הנתונים לטכנאי אומן במעבדה.

שיטה זו מתאימה כמעט לכל מטופל ולכן הפכה למאוד פופולארית בשנים האחרונות.

בעוד ההליך כולו מתבצע ביום אחד, לאחר ההשתלה ישנו מעקב של כארבעה חודשים הכולל גם התאמות סגר.

למידע נוסף בקרו באתר: dentalguide.co.il.

 

לסיכום

להשתלת שיניים יש שלוש שיטות עיקריות המוכרות בשוק. שתלים בתכנון ממוחשב היא שיטה הפועלת בעזרת תוכנת מחשב ייחודית העוזרת למקם וליצור את השתלים באופן המדויק ביותר תוך שליחת הצילום מהתוכנה למדפסת תלת מימד לייצור. זמן הטיפול שלושה עד שישה חודשים. השיטה הבאה היא שיקום על גבי שתלים. בשיטה זו לאחר עקירת השיניים הפגומות, מתקינים את השתלים ועליהם ממקמים את הכתרים. זמן הטיפול שלושה חודשים עד שנה וחצי. All on 4  היא שיטה הכוללת ארבעה שתלים שעליהם מוברגת מערכת שיניים שלמה. זמן הטיפול הוא יום אחד וארבעה חודשי מעקב לאחר הטיפול.

 

מה היה לנו עד עכשיו?