השתלות שיניים ביום אחד

ההחלטה על כל תוכנית טיפול רפואית יכולה להיות מלחיצה. כאשר אתה מתמודד עם בעיות שיניים, האפשרויות העומדות בפניך, יכולות להיות מבלבלות. כשאדם מאבד שן, או כמה שיניים, הפתרון המקובל כיום לבעיה הינו שתלים לשיניים וההליך להתקנתם מכונה "השתלת שיניים". אם בעבר הליך השתלת שיניים היה פרוצדורה ממושכת ומורכבת שהצריכה סדרת טיפולים להשלמתה, הרי שכיום, קיימת אפשרות לבצע השתלות שיניים ביום אחד.

שתלים דנטליים המותקנים בפיו של המטופל במסגרת טיפול יחיד, הפכו לא זה מכבר לבחירה השלטת עבור מטופלים המעוניינים בפתרון מיידי להחלפת שיניים פגועות או חסרות. זהו הנושא בו נדון בהרחבה בשורות הבאות.

 

רגע, במה השתלות שיניים עדיפות על שימוש בתותבות?

תותבות היו פעם האופציה היחידה הזמינה להחלפת שיניים חסרות. אולם כיום השתלות שיניים הפכו לפתרון הפופולרי ביותר. השתלות שיניים מספקות אלטרנטיבה נוחה לתותבות מלאות ולגשרים נשלפים.

השתלים נוחים יותר ומציעים יתרונות נוספים כולל שיקום מתאר הפנים. יתרה מכך, שתלים דנטליים מוחדרים ישירות ללסת, ואז ניתן לחבר גשר בכדי להשיג התאמה מושלמת לפיו של המטופל.

תהליך זה מבטל את הבעיות הנלוות לשימוש בשיניים תותבות, כולל התאמה לקויה, החלקה של התותבת, מראה מלאכותי, מגבלות לעיסה ורגישות בחניכיים. ניתוח השתלת שיניים הוכיח את עצמו כבר מזמן בתור חלופה מוצלחת ביותר ונוחה להסתגלות, עבור רוב המטופלים. שיפורים בטכנולוגיית השתלים הפכו את הליך השתלת השיניים לנפוץ וזמין במיוחד.

כיום מדובר בטיפול זול מבעבר, וניתן לבצע אותו ביום אחד בלבד ולצאת מהמרפאה עם שתלי שיניים כבר בתום הטיפול. בנוסף לזמינותו, טיפול שיניים עם שתלים קבועים, חוסך מהמטופל הוצאות על דבקים לתותבות וחומרי ניקוי מיוחדים.

על ידי בחירת השתלת שיניים, המטופל יכול לשוב לתחזוקת שיניים שגרתית ללא צורך בהתעסקות עם התקנים נשלפים, נקיונם ותחזוקתם. בנוסף, השתלים מונעים אובדן נוסף של מסת עצם בעצמות הלסת, בכך שהן משיבות למטופל את יכולת הלעיסה, שהיא כה חיונית לשמירה על עצמות לסת בריאות.

 

האם ניתן להחליף שיניים בודדות בהליך השתלת שיניים ביום אחד?

למותר לציין כי שתלים קבועים יכולים לשמש גם להחלפת שיניים בודדות ואינם משפיעים על שיניים קיימות ובריאות. שתלים לשיניים יוצרים חיוך שלם וטבעי ויכולים להתקיים לצד השיניים הבריאות של המושתל. לחילופין, שתלים דנטליים יכולים לשמש גם להחלפה של סט שיניים מלא במקום השיניים התותבות.

השתלות שיניים ביום אחד
השתלות שיניים ביום אחד

מה היתרון של השתלות שיניים ביום אחד בהשוואה להליך השתלת שיניים מסורתי?

כאמור לעיל, עם שתלי שיניים בהתקנה מיידית, ניתן להשלים את התהליך של השתלת שיניים בתוך יום אחד בלבד. ההתאוששות מן ההליך היא כמעט מיידית. התוצאות של השתלות שיניים ביום אחד כוללות שיניים קבועות שנראות, מרגישות ומתפקדות בדיוק כמו שיניים אמיתיות.

בין אם מחליפים שן אחת או שיניים רבות, שתלים דנטליים המותקנים בטיפול אחד הם אחת האפשרויות הפחות פולשניות והיותר סבירות במחיר, הקיימות כיום להחלפת שיניים חסרות. ההליך של השתלות שיניים ביום אחד מספק תוצאות מיידיות ובונה מחדש את הביטחון העצמי של המטופל, על ידי השבת הפונקציונליות והמראה הטבעי והמלא לשיניים וללסת.

איך מתבצע הליך השתלת שיניים מסורתי לעומת השתלות שיניים ביום אחד?

בהליך השתלת שיניים מסורתי, בדרך כלל מוחדרים ברגי טיטניום, המכונים "שתלים", לעצם הלסת של המטופל.

לאחר מכן מחברים גשר או שיניים מלאכותיות בודדות אל השתלים, כאשר בשיטה המסורתית של השתלות שיניים, זה לרוב מתבצע במסגרת הטיפול השני בלבד. השתלות שיניים באותו יום, לעומת זאת, מציעות הליך השתלת שיניים מזורז, המתבצע במלואו בטיפול אחד ויחיד.

 

מהם היתרונות של השתלות שיניים ביום אחד?

ישנם יתרונות רבים לטיפול בשתלי שיניים המותקנים ביום אחד, כפי שנפרט להלן:

  • תוצאות מיידיות בביקור אחד בלבד
  • השתלים נראים ומרגישים כמו שיניים טבעיות
  • ההליך משחזר את קווי המתאר של הפנים
  • יכול להפחית קמטים שנוצרו בגלל קריסת מבנה הפנים עקב אובדן עצם
  • השיניים מקובעות אל הלסת, ללא פוטנציאל להחלקה של השתלים
  • ההשתלה מבטלת רגישות לחום וקור
  • גירוי מופחת לעצם ולרקמה הסובבת
  • אין צורך בניתוח חניכיים פולשני
  • ההליך מבטל את הצורך בהשתלות עצם
  • מקטין את אי הנוחות של המטופל
  • פעולה מקוצרת בפגישה אחת בלבד
  • פחות הפרעות לשגרת יומו של המטופל
  • פחות זמן החלמה, לרוב מתאוששים כבר באותו יום
  • פחות סיבוכים
  • טיפול משתלם יותר ועמיד יותר
  • פתרון קבוע שלרוב מחזיק מעמד לכל החיים

 

הסיכונים של השתלות שיניים ביום אחד

הסיכונים הקשורים להשתלות שיניים ביום אחד הם מזעריים. הדאגה הגדולה ביותר בכל הליך השתלה היא האם השתל יקלט כהלכה בגופו של המטופל. הטמעת השתל בעצם הלסת של המטופל היא חלק מן התהליך הטבעי של השתלת שיניים.

תהליך זה יכול לקחת שלושה עד שישה חודשים עד להתמזגות מלאה. גם אם מתקינים את הכתר באופן מיידי, במסגרת השתלת שיניים בטיפול אחד, הרי שההצלחה של השתלת השיניים תלויה בכך שהשתל יתמזג עם עצם הלסת של המטופל כהלכה.

הדבר נכון גם להשתלת שיניים מסורתית. תזוזה במיקום השתל, קלה ככל שתהיה, יכולה להוביל לסיבוכים בתהליך הריפוי של הרקמה הסובבת. לכן יש להציב את השתלים בצורה ספציפית כדי לשמור עליהם יציבים, ללא תזוזה, במהלך תהליך הריפוי.

 

בשורה התחתונה

השתלות שיניים ביום אחד מהוות פתרון מוצלח מאין כמוהו עבור מטופלים הסובלים מאובדן שיניים. הליכים של השתלת שיניים אשר כוללים גם את הנחת הכתרים ביום הטיפול, מספקות תוצאות מיידיות, אסתטיות ומרשימות ביותר.

בזכות הליך זה, מטופלים כבר לא צריכים לחוש אי נוחות או מבוכה לגבי החיוך שלהם. בנוסף לכך, ניתן לשוב במהירות להרגלי אכילה ודיבור תקינים. שתלים דנטליים מהירים, הם פתרון המציע שדרוג אדיר לביטחון העצמי ולרמת החיים של המטופל.

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?