השן שלך מלכה – איך עושים כתר בשן?

אנשים רבים מוצאים את עצמם לא פעם זקוקים להוספה של כתר בשן. מדובר בהליך שמתבצע על ידי רופאי שיניים שהוסמכו לדבר, את זה כולנו יודעים. אבל לא כולנו יודעים איך מתבצע ההליך, מתי ולמה? החלטנו שהגיע הזמן לענות על כל השאלות הנפוצות הללו. לכן, יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם כל התשובות שרציתם לדעת אבל לא ידעתם את מי לשאול. הישארו אתנו ותצאו מומחים.

תכירו את המומחים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

הפעם החלטנו לפנות אל אנשים שעברו לאחרונה הליך של כתר בשיניים. שאלנו אותם את כל השאלות החשובות כדי שנוכל להציג את התשובות בפניכם. ראוי לציין כי הגענו אל אנשים אלו לאחר שפרסמנו מודעה בעיתון מקומי ובה ציינו כי אנו עתידים להעלות מדריך שעוסק בכתרים (בשיניים כמובן).

ביקשנו לקבל פניות ממי שעברו את ההליך ויודעים להסביר איך הוא בא לידי ביטוי. לשמחתנו, קיבלנו מעל ל – 10 פניות מגורמים יודעי דבר והם סייעו לנו בכתיבת המדריך. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות נרחבת ונחוצה בנושא.

שיניים

בואו נציג תחילה את מטרת הטיפול

רגע לפני שנציג בפניכם את ההליך של הוספת כתרים בשיניים, עליכם לדעת מהי מטרת הטיפול בכלל. הכתרים נעשים על ידי רופא שיניים מוסמך במצבים שבהם יש צורך לשחזר אנטומית ואסתטית שן שנפגעה. הפגיעה עשויה לקרות מכל מיני סיבות, למשל:

  • סדק של השן
  • שבר של השן
  • תיחום של שן שעברה טיפול מרוכב כמו טיפול שורש או השתלת שיניים

הכתרים נועדו כדי לשקם את השן, לשמור עליה מפני עששת ולמנוע אובדן שלה.

 

איך הטיפול מתבצע? – השלב ה – 1

בשלב הראשוני יש צורך בהרדמה מקומית (לעיתים צריך לבצע אלחוש מקומי לצורך הכנת הכתר). לפני הטיפו עצמו, הרופא מבצע צילום רנטגן של השיניים. במקרים מסוימים יש צורך גם בצילום סי. טי או בצילום פנורמי כדי לאבחן באופן מדויק את המחלה בשן במידה ויש כזו.

 

איך הטיפול מתבצע? – השלב ה – 2

בשלב השני לוקחים מטבעים (זו בעצם יציקה של מבנה הלסת העליונה והתחתונה). לאחר מכן, אפשר להניח את הכתר. התהליך עצמו מתרחש לרוב לאורך כמה פגישות במרפאה. בהן המטופל מקבל זריקת הרדמה מקומית לאזור המטופל. במהלך הטיפולים הללו, מתבצעות מדידות של השן, הכנה של הכתר ובסופו של דבר, הרכבה של הכתר על השן.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם איך עושים כתר בשן. עכשיו, כשאתם יודעים את כל הפרטים, אתם רק צריכים לזכור שהשן שלכם מלכה, ומגיע לה כתר איכותי שישמור עליה. נאחל לכם בהזדמנות זו שתעברו את טיפול השורש בקלות וללא כאב. נתראה במדריך הבא.

חיוך

חיוך
מה היה לנו עד עכשיו?