העתיד של השתלות השיניים בישראל

בעבר, לפני שרפואת השיניים התפתחה ונהפכה להיות מה שהיא היום, אובדן של שיניים היה מתרחש בעקבות הליכים טבעיים שקורים תוך כדי הזדקנות של הגוף. בתקופה זו, מעטים מאוד בחרו לבצע הליך של השתלת שיניים, מכיוון שההליך היה נחשב למורכב, כואב ויקר.
ראוי לציין, שככל שהשנים עוברות, רפואת השיניים משתכללת וההליך הופך ונהיה פשוט יותר, כואב פחות ומתאים לכל כיס.

 

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם רוצים לדעת פרטים נוספים אודות עתיד השתלות השיניים בישראל. בשורות הבאות תוכלו לקרוא את כל הפרטים בנושא זה:

מה צופן לנו העתיד בתחום השתלת השיניים?

כפי שהמצב נראה היום, נראה שתחום השתלת השיניים הולך ונהיה נגיש יותר עבור כל מטופלי השיניים באשר הם.
אך ישנם כמה דברים שעשויים להישאר כפי שהם. למשל, המקרים שבהם יש צורך כיום בביצוע השתלת שיניים, יישארו אותו הדבר (כלומר, לא יהיה פתרון "קסם" שיחליף את השתלות השיניים).
בשורות הבאות יצוינו המקרים שבהם עדיין יהיה צורך בביצוע הליך של השתלת שיניים.

 

  1. עששת

עששת נחשבת לתופעה נפוצה ביותר שלא מעט אנשים סובלים ממנה. העששת נוצרת במצבים שבהם ישנה הצטברות של רובד חיידקי על גבי החלק החיצוני של השן. הרובד החיידקי הופך עם הזמן לאבנית וזו גורמת בסופו של דבר לעששת שפוגעת בציפוי של השן.
במצבים חריגים שבהם השיניים לא מטופלות, העששת צפויה לחדור אל עומק השן, אל האזור הפנימי שנקרא מוך. במצב זה, לא ניתן להציל את השן ויש לבצע עקירה.
אנו סבורים כי בעתיד הקרוב, לאחר ביצוע עקירה, מטופלים יצטרכו לבצע השתלת שיניים. כלומר, לא יהיה תחליף להליך רפואי זה.

 

  1. טראומה בעקבות מכה

לעיתים, ישנם מטופלים שניגשים לקבלת טיפול רפואי דחוף בעקבות טראומה שנגרמה להם באזור חלל הפה. הטראומה עשויה להיגרם לאחר מכה חזקה (למשל, במעורבות בתאונת דרכים) וזו עשויה לגרום לפגיעה חמורה בשיניים ולנפילתן.
אנו סבורים כי בעתיד הקרוב לא יהיה פתרון טוב יותר מאשר השתלת שיניים לאחר מקרה שכזה.

 

  1. מחלות חניכיים

ישנן כל מיני מחלות חניכיים שנגרמות (בדומה לעששת) בעקבות היווצרות של חיידקים. מחלות חניכיים שאינן מטופלות, עשויות לגרום להתנדנדות של השיניים ובמקרים מסוימים אף לאובדן שן אחת או יותר.
במצבים שכאלו, נוצר חוסר של שיניים בחלל פה שניתן להשלים אותו באמצעות השתלות שיניים בלבד.

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, אין פתרון אחר אסתטי אחר שיכול להשתוות למראה של השתלת שיניים. מטופלים שאיבדו שן אחת או יותר מהסיבות שנכתבו לעיל, עשויים למצוא את עצמם עומדים בפני התהייה: האם לבצע השתלת שיניים או להישאר ללא שיניים כלל או להשקיע ממיטב כספם ולבצע הליך של השתלת שיניים.
אנו ממליצים בחום לבצע השתלת שיניים, שכן מדובר בהליך בטוח, יעיל ואסתטי.

 

לפני ואחרי הטיפול

טיפול רפואי
מה היה לנו עד עכשיו?