לבן טבעי – מהי הלבנת שיניים אקולוגית וכיצד היא פועלת?

מזונות, משקאות ומוצרי צריכה רבים כמו קפה, תה, קולה וסיגריות, גורמים לשינוי בגוון השיניים, להכתמה ולשינוי בגוון של החיוך שלנו. הבשורה המשמחת היא שכיום ניתן להסיר את הכתמים הללו ולהבהיר את השיניים בעזרת פתרונות מתקדמים, אחד מהם הוא הלבנת שיניים אקולוגית. במאמר זה נסביר בפירוט מהי הלבנת שיניים אקולוגית.

הלבנה אקולוגית היא שיטה אשר עושה שימוש בטוח בתאורת לד עם חומרים מלבינים ממקו טבעי.  מעבר לתוצאות המרשימות, יתרונה של השיטה הוא הרגישות של השיניים והחניכיים אינה קיימת בשיטה זאת. הלבנת שיניים אקולוגית היא טיפול הלבנה לשיניים אשר מתבצע במרפאות שיניים מתמחות ואורך כשעה בלבד. הלבנת שיניים אקולוגית היא שיטה חדשנית ומתקדמת להלבנת שיניים מקצועית אשר עושה שימוש בתאורת LED בשילוב חומרי הלבנה מתקדמים, כדי להלבין את שיניהם של מטופלים ללא תופעות לוואי או רגישות בשיניים והחניכיים בתום פעולת ההלבנה, אשר מתרחשת בהלבנות שיניים מסוגים אחרים.  מה הם היתרונות של הלבנת שיניים בשיטה האקולוגית, כיצד השיטה עובדת, מה קורה במהלך טיפול אקולוגי להלבנת שיניים אקולוגית ומה חווים לאחריו – את כל הנושאים הללו נבהיר לכם במדריך הבא. המשיכו לקרוא!

 

מהי הלבנת שיניים אקולוגית ומהם היתרונות של השיטה?

הלבנת שיניים אקולוגית עושה שימוש בתכשיר טבעי להבהרת שיניים, שמבוסס על המינרלים קלציום (סידן) ופלואור, שמקורם במי ים המלח. מרפאות שיניים שמבצעות הלבנות אקולוגיות משתמשות במנורת לד מקצועית שמסייעת להטמיע את חומר ההלבנה בשיניים ללא צורך בחימום של משטח השן והחניכיים. תודות לתאורת ה – LED המתקדמת של המכשור להלבנת שיניים אקולוגית לצד החומר המחמצן האיכותי והטבעי התהליך משאיר אתכם עם שיניים צחורות ויפות ללא תופעות לוואי בלתי רצויות.

יתרה מכך, החומר המלבין של הלבנת השיניים האקולוגית אינו מכיל יסודות מתכתיים בלתי רצויים כמו החומרים שמכילים מלבינים סינתטיים, ולפיכך לא גורמים להתייבשות השן.
כלו אלו מסייעים להלבנה להיות אחידה יותר ולתוצאות להראות הרבה יותר טוב משיטות הלבנה אחרות ומשפר את מחיר הלבנת שיניים.

לבן טבעי - מהי הלבנת שיניים אקולוגית וכיצד היא פועלת
לבן טבעי – מהי הלבנת שיניים אקולוגית וכיצד היא פועלת

הלבנת שיניים אקולוגית – כמה זה באמת מלבין?

בשיטת ההלבנה האקולוגית במרפאה ניתן להגיע להגיע להבהרה של צבע השיניים בלפחות שתי דרגות צבע, על פי מפתח הצבעים ואף להגיע לדרגת הצבע הבהירה ביותר. חומר ההלבנה האקולוגי מתפרק באיטיות, חודר לעומק השן, מלבין באופן יסודי תוך חיזוק השיניים ולא גורם לייבוש שלהן. התוצאות מחזיקות מעמד לאורך זמן.

 

למי מומלץ לעבור הלבנת שיניים בשיטה האקולוגית?

ההלבנה האקולוגית יעילה מאוד בהסרת כתמי עישון וטבק בקרב מעשנים.
הלבנת השיניים בשיטה זו, היא גם פתרון מומלץ במיוחד שאנשים בוחרים בו לקראת אירועים חגיגיים. כפי שכולם יודעים – חיוך יפה שווה אלף מילים!

 

מה קורה בהליך של הלבנת שיניים אקולוגית?

הלבנת אקולוגית מבוצעת במרפאת שיניים ואורכת כ – 60 דקות. במסגרת הליך ההלבנה נעשה שימוש בסד פלסטי לפה שבתוכו יונחו החומרים המלבינים. בתחילת הטיפול מורחים על השיניים חומר שמסיר רכיבים שומניים מהשיניים ולאחר מכן יונח הסד עם החומר המלבין על הלסת שלכם. 

בשלב הבא רופא השיניים שמבצע את ההלבנה יכוון תאורת לד מקצועית אל השיניים המולבנות על מנת לפרק את מי החמצן ולהחדירם אל תוך השן. תאורת ה LED גורמת לאחר מכן להחדרת הפלואור והסידן אל תוך השן כדי לחזק אותה ולהעצים את אפקט ההלבנה.

מה מומלץ לעשות אחרי טיפול בהלבנת שיניים אקולוגית?

למרות התוצאות המצוינות של חומר ההלבנה האקולוגי במרפאת השיניים, מומלץ לתחזק את התוצאות מן הטיפול באמצעות ההלבנה הביתית ההמשכית. ההלבנה המקצועית שעשיתם במרפאת השיניים צפויה להחזיק מעמד לאורך תקופה של 12 חודשים בממוצע, והשיפור בגוון השיניים לרוב עומד על שעור של כ – 80%.

ההלבנה האקולוגית המקצועית שתעברו במסגרת הטיפול במרפאה היא כמובן הגורם המאיץ המרכזי בתהליך הבהרת השיניים שלכם. עם זאת, התחזוקה באמצעות ערכת ההלבנה הביתית ההמשכית תורמת מאוד לשימור התוצאות  לאורך שנים, ואף להעצמת אפקט ההלבנה.

מדבקות ההלבנה ההמשכית הביתיות נועדו להחליף את הצורך בהלבנה ביתית המשכית בעזרת סד עם חומרי הלבנה בריכוז נמוך, שהייתה נהוגה כטיפול משלים להלבנת שיניים מקצועית במרפאה עד היום. היתרון של פסי ההדבקה המקצועיים הוא ביכולת שלהם להידבק באופן הרמטי לכותרות השיניים ללא אפשרות למעבר של רוק שמדלל את פעולת המלבין. השימוש במדבקות ההלבנה האקולוגיות הוא גם נוח ויעיל בהרבה מהשימוש בסד המלבין האקולוגי לאחר הטיפול.

הסטריפים המלבינים כבר מכילים בתוכם את חומר ההלבנה הביתי בצורה מרוכזת שאינה נוזלת, צורבת או מלכלכת, כך שבכל ההיבטים – זהו טיפול משלים ששווה לעשות בו שימוש כדי לראות את התוצאות האופטימליות מטיפול הלבנת השיניים האקולוגית שלכם.

 

כיצד שומרים על התוצאות מטיפול של הלבנת שיניים אקולוגית?

לאחר הטיפול המקצועי במרפאת השיניים, תקבלו ערכת הלבנה ביתית להלבנת שיניים שתכלול מדבקות הלבנה לשימור התוצאה. 

כפי שציינו, השימוש בערכת הלבנה ביתית היא פעולה משלימה שמשפרת את התוצאות ההתחלתיות של הטיפול בהלבנת שיניים אקולוגית במרפאת השיניים. לכן השילוב של הלבנה במרפאה והלבנה ביתית המשכית הינו שילוב מנצח.
כיצד ההלבנה הביתית עובדת? מדובר בערכה של 14 זוגות של פסי הלבנה דביקים ושקופים.

את מדבקות ההלבנה הללו עליכם להדק אל החלק הקדמי של השיניים. כל סטריפ כזה מכיל את את חומר ההלבנה הידרוגן פראוקסיד שבו נעשה שימוש במסגרת ההלבנה האקולוגית במרפאה, אך בריכוז נמוך יותר של 6% במקום 27%.

את הפס הדביק הארוך – מדביקים על השיניים העליונות ואת הקצר אל התחתונות למשך פרק זמן מינימלי של שעה ועד שעתיים לכל היותר. על פעולה זו חשוב להקפיד ולחזור בחמשת הימים הראשונים שלאחר טיפול ההלבנה במרפאה.

את יתר זוגות המדבקות שבאות בערכת ההלבנה מדביקים לשיניים במרווחי זמן גדולים יותר – של אחת לשבועיים למשל. 

מה היה לנו עד עכשיו?