הלבנת השיניים הטובה ביותר

אין אדם שלא היה רוצה שיניים לבנות ונטולות כתמים. זוהי הסיבה לכך שאחת השאילתות הנפוצות ביותר במנועי החיפוש, בתחום רפואת השיניים, הינה "מהי הלבנת השיניים הטובה ביותר". כולם רוצים לדעת את הסודות העומדים מאחורי הלבנת שיניים יעילה.

ישנם, למעשה, גורמים שונים הגורמים לשינוי צבע השיניים וטיפול מוקדם בגורמים אלה, מסייע במניעת שינוי בגוון השיניים ושומר על שיניכם בהירות יותר ולבנות יותר לאורך זמן. אולם לעתים, לאחר שהשיניים כבר נצבעו או הוכתמו, אין מנוס אלא לחפש פתרונות בדמות הלבנת שיניים ביתית או הלבנת שיניים מקצועית.

בשורות שלהלן, אם כן, נסקור את השיטות השונות הקיימות כיום בשוק הלבנות השיניים, וננסה לענות על השאלה: מהי הלבנת השיניים הטובה ביותר.

 

הלבנת השיניים הטובה ביותר – איך בוחרים הלבנת שיניים מנצחת?

הדרך הטובה ביותר לשמור על שיניים לבנות לאורך זמן, היא כאמור למנוע את הכתמתן מלכתחילה. למרבה הצער, לא תמיד זה מתאפשר. עם זאת, לשמחתנו הרבה, כיום ישנן שיטות רבות להלבנת שיניים, שניתן לבחור מתוכן.

בין אם מדובר בטיפולי הלבנת שיניים מקצועיים במרפאת השיניים, או בערכה של מדבקות להלבנת שיניים שניתן לרכוש ברשתות הפארם, פלטות הלבנה בהתאמה אישית, הלבנה בג'ל לשימוש ביתי, או משחת שיניים להלבנת שיניים – המגוון הוא נרחב ומתוכו כל אדם יכול למצוא את הפתרון שיתאים בצורה הטובה ביותר למצבו ולתקציבו.

עם זאת, בתוך שיטות ההלבנה הרבות הזמינות כיום, אין שיטה אחת ויחידה שניתן להמליץ עליה באופן גורף, היות והדבר תלוי במצב השיניים של המטופל, בציפיותיו, במצב בריאותו הכללי, וכמובן – גם בעלויות שבאפשרותו להשקיע בהליך הלבנת השיניים וביכולת שלו להתמיד בטיפולי ההלבנה. לכל שיטה של הלבנת שיניים, ישנם היתרונות והחסרונות שלה, בהם נדון בהרחבה בשורות הבאות.

 

משחות שיניים להלבנת שיניים

משחת שיניים להלבנת שיניים עוזרת מאוד לשמור על החיוך הבהיר והלבן לאורך זמן, אף על פי שהן עשויות שלא לייצר את התוצאות הרצויות לכם במידה לה ציפיתם.

שיטה זו אינה משנה את הצבע האמיתי של השיניים, אלא רק מסייעת בהסרת כתמי שטח והשגת שיפור ברמת הבהירות של השיניים. לכל אדם יש שיניים בגוון טבעי שונה מחברו. לפיכך, ייתכן שלא תצליחו להגיע לגוון השיניים הבהיר והלבן לו קיוויתם, על ידי שימוש במשחת שיניים מלבינה בלבד.

הלבנת השיניים הטובה ביותר
הלבנת השיניים הטובה ביותר

מוצרי הלבנת שיניים ללא מרשם

כיום, רשתות פארם רבות ובתי מרקחת, מחזיקים במלאי שלהם מלביני שיניים ללא מרשם, המגיעים בתצורה של ג'ל להלבנת שיניים או רצועות דביקות להלבנת שיניים. מוצרי מדף אלו המשמשים להלבנת שיניים, בדרך כלל מכילים מי חמצן וקרבמיד פראוקסיד, בתור מרכיבים פעילים, המסייעים בהסרת כתמים שטחיים מהשיניים.

מבחינת עלותם, מוצרים להלבנת שיניים ביתית ללא מרשם, הם האפשרויות המשתלמות ביותר כלכלית, וגם השימוש בהן הוא קל יחסית. עם זאת, מוצרים אלה מגיעים גם עם כמה חסרונות שחשוב להכיר מראש.

מטבע הדברים, מוצרי הלבנת שיניים ביתיים, אינם מותאמים אישית למטופל. כתוצאה מכך, רוב האנשים הסובלים מרגישות כלשהי בשיניים או בחניכיים שלהם, עלולים לחוות כוויות או אי נוחות בעקבות השימוש בערכות הלבנת שיניים ביתיות לשימוש עצמי.

יותר מכך, מוצרי הלבנת שיניים הנמכרים ברשתות הפארם או באינטרנט, ומיועדים לשימוש עצמי, נוטים להניב תוצאות לא עקביות, בלשון המעטה. רוב הג'לים ורצועות ההלבנה אינם חודרים לחללים שבתחתית השן או בין השיניים, מה שגורם לכך שנותרים על פני משטח השן אזורים מוכתמים או צהבהבים.

לבסוף, טיפולי הלבנת שיניים המתבצעים בעזרת ערכות להלבנת שיניים הנמכרות ללא מרשם, עלולים להמשך זמן רב יותר או להצריך מספר חזרות על הטיפול, בהתאם לחומרת הכתם הדנטלי. הטיפול במרבית מוצרי ההלבנה הביתיים אורך ימים, אם לא שבועות, לפני שניתן להבחין בתוצאות בולטות לעין.

הלבנת שיניים באמצעות סד מלבין בהתאמה אישית

רוב מרפאות השיניים מציעות כיום למטופליהן ערכות הלבנת שיניים בהתאמה אישית, בהן רשאי המטופל לעשות שימוש בביתו. ערכות ההלבנה הללו מבוססות על סד שרופא השיניים בונה עבור המטופל בשיתוף פעולה עם מעבדת שיניים, בהתאם למידותיו ומבנה הלסת שלו.

הסד המלבין מגיע עם מזרקים המכילים חומר הלבנה, ולאחר שהם נגמרים, ניתן לחדש את המלאי של החומר מול בית המרקחת ולהמשיך להשתמש בסד על מנת לשמר את התוצאות. לכן מדובר בפתרון הלבנה משתלם מאוד לטווח הרחוק, אשר מאפשר לכם להלבין את השיניים בזמן ובתדירות הנוחה לכם.

עם זאת, מן הראוי לציין כי עדיין מדובר בהלבנת שיניים בשיטת "עשה זאת בעצמך" ומכאן שהשימוש בערכת ההלבנה ומידת היעילות שלה, תלוי במידה רבה ביכולת שלכם להשתמש בה בהתאם להוראות רופא השיניים שלכם. לכן, אנו ממליצים למטופלים לדבר תמיד עם רופא השיניים ולקרוא בעיון את הוראות השימוש בסד ההלבנה האישי, על מנת להבין היטב כיצד הערכות פועלות לפני החלתן. סדי הלבנת שיניים מרופא השיניים, יכולים בהחלט להניב תוצאות נהדרות אם משתמשים בהן נכון.

 

הלבנת שיניים מקצועית אצל רופא השיניים

הלבנת שיניים מקצועית המתבצעת במרפאת שיניים, היא, נכון להיום, שיטת הלבנת השיניים האפקטיבית ביותר, עבור מי שמעוניינים בהלבנת שיניים מהירה ויעילה.

בניגוד לערכות הלבנת השיניים הביתיות, במקרה של הלבנה מקצועית, רופא השיניים נדרש לבחון תחילה את הפה של המטופל, על מנת לזהות אילו שיניים מוכתמות, מהו הגורם המשוער לכתמים, מה עומקם של כתמי השיניים, ובהתאם – איזה פתרון הלבנה יספק את המענה המתאים ביותר למצבו ולצפיותיו של המטופל.

הלבנת שיניים מקצועית המתבצעת במרפאה, עושה שימוש בתמיסת הלבנה שמבהירה את צבע השן בתוך 30 עד 60 דקות בלבד. שלך. מדובר בחומר מלבין מרוכז ועוצמתי מאוד ולכן הוא יכול לייצר את התוצאה הרצויה למרבית המטופלים כבר לאחר טיפול אחד. עם זאת, רופא השיניים המטפל חייב גם להבטיח כי החומר לא יבוא במגע בשום צורה עם החניכיים של המטופל, כדי להפחית את הפוטנציאל להתפתחות רגישות בחניכיים.

 

מדוע הלבנת שיניים מקצועית היא פתרון טוב יותר מהלבנת שיניים בבית?

מכיוון שהלבנת שיניים מקצועית משתמשת בתכשירי הלבנה חזקים, תוצאות ההלבנה מחזיקות מעמד הכי הרבה זמן. בשיטות של ערכות הלבנה ביתיות ומשחות שיניים מלבינות, לעומת זאת, משתמשים בתמיסות הלבנה חלשות יותר ותוצאות ההלבנה עשויות לדעוך מהר יותר.

יתרון ייחודי נוסף שמספקת הלבנת השיניים המקצועית בהשוואה לשיטות ביתיות להלבנת שיניים, הוא ביכולתו של רופא השיניים לבצע את ההלבנה באופן אחיד כך שהטיפול יכסה גם את המרווחים והחללים שבין השיניים. זאת כדי להשיג תוצאת הלבנה טובה יותר ולשפר את המראה הכללי של הפה של המטופל.

מה היה לנו עד עכשיו?