כיצד להתכונן להלבנת שיניים

ניתן להגביר מאוד את האפקטיביות של טיפולי הלבנת שיניים על ידי הכנת השיניים שלכם לטיפול. זה כולל ניקוי שיניים מקצועי על ידי שיננית במטרה להסיר כל פסולת העלולה להפחית את המגע של השיניים עם ג'ל ההלבנה או החומר המלבין. שינויים בתזונה של המטופל וכן שינוי בשגרת הטיפול בהגיינת השיניים והחניכיים, יכולות גם הן להגביר את סיכויי ההצלחה של הלבנת השיניים. חשוב כמובן גם להתייעץ מראש עם רופא שיניים מוסמך כדי להעריך את יעילות טיפולי הלבנת השיניים עבורכם ולקבל הנחיות שיסייעו לכם למקסם את התוצאות. במאמר זה נסקור כיצד להתכונן להלבנת שיניים.

 

טיפ 1 – קבעו פגישת הכנה לטיפולי הלבנת שיניים מול רופא שיניים מנוסה

עבור מטופלים המעוניינים למקסם את התוצאה האסתטית של הליך הלבנת השיניים שלהם כדאי לשקול להזמין במרפאת "צוהר – רפואת שיניים" בדיקת שיניים מקיפה לפני הטיפול. רופא השיניים שלכם בצוהר, יכול לייעץ לכם בנוגע להכנה לטיפולי הלבנת השיניים שלכם ולהעריך את הפוטנציאל של טיפולי הלבנת שיניים מסוגים שונים, לספק את התוצאות להן אתם מקווים. את יעילותם של הטיפולים להלבנת שיניים, ניתן כמובן לשפר משמעותית, וכאן יוכל רופא השיניים שלכם לסייע לכם עם המלצות שינחו אתכם כיצד למקסם את תוצאות הלבנת השיניים, למשל:

  1. הכינו את האמייל להלבנת שיניים בעזרת ניקוי שיניים מקצועי:
  2. הצטברות אבנית, שאריות מזון ומשקעים אחרים על השיניים וביניהן, עלולה לחסום את חומרי הלבנת השיניים ממגע מלא עם אמייל השיניים (השפעה שלילית על האפקטיביות של הליך הלבנת השיניים). רופא השיניים או השיננית שלכם, יכולים לפתור עבורכם סוגיה זו על ביצוע של ניקוי שיניים יסודי.
  3. 2. בקש מרופא השיניים לספק לך הכוונה בבחירת סוג הלבנת השיניים שמתאים לגוון השן שלך:
  4. כיום ישנן שיטות רבות להלבנת שיניים מקצועית, ולכל אחת יתרונות וחסרונות. לא כל שיטה להלבנת שיניים מתאימה לכל מטופל וכאן נכנס לתמונה רופא השיניים שלכם, שיכול לסייע לכם לבחור בתהליך הלבנת השיניים האופטימלי עבורכם. זה יעזור לכם לבחור את השיטה הבטוחה ביותר שתאפשר לכם להגיע לגוון בהיר יותר של אמייל השיניים (כלומר הגוון הקל ביותר האפשרי מבלי לפגוע בבריאות השיניים והחניכיים שלכם).3. סד הלבנה מותאם אישית: ניתן להפחית את גירוי החניכיים מחומרי ההלבנה בעזרת שימוש בסד יעודי להלבנת שיניים, שרופאי שיניים יכולים לייצר בהתאמה אישית למבנה הלסת של כל מטופל. שימוש בסד כזה מבטיח גם שחומר ההלבנה יגיע לכל האזורים שהוא אמור לבוא עמם במגע, ויעשה עבודה יעילה הרבה יותר בהלבנה של שיניכם, וגם מסייע למנוע זליגה של החומר המלבין אל אזור החניכיים שלכם ומניעה של צריבה, רגישות וגירויים מיותרים.
כיצד להתכונן להלבנת שיניים
כיצד להתכונן להלבנת שיניים

טיפ 2 – שימו לב למזונות שאתם אוכלים לפני ובמהלך טיפולי הלבנת שיניים

לפני שאתם עוברים כל הליך שהוא להלבנת שיניים, השתדלו למנוע ולצמצם צריכה של מזונות ומשקאות עם פוטנציאל גבוה להכתמה של השיניים. המנעות ממוצרים אלו יכולה לשפר מאוד את האפקטיביות של חומר ההלבנה. בין המזונות והמשקאות שמכתימים את השיניים ורצוי להמנע מהם לפני הלבנת שיניים:

  • בשר אדום ומוצריו
  • רטבים ותבלינים כמו קארי וכורכום
  • ירקות ופירות שצובעים את העור והלשון כמו: תותים, אוכמניות, סלק או גזר
  • רטבים על בסיס עגבניות
  • תה
  • קפה
  • יין אדום

 

טיפ 3 – כיצד להתכונן להלבנת שיניים? הקפידו על שגרת הצחצוח שלכם

צחצוח שיניים של לפחות פעמיים ביום יסייע להפחית את כל הכתמים שעלולים להופיע על גבי השיניים שלכם. יש לזה השפעה חיובית על התוצאה של כל הליך הלבנת שיניים. עם זאת, ישנן דרכים אחרות בהן ניתן להפחית / למנוע את הכתמת השיניים לפני הטיפולים להלבנת השיניים באופן משמעותי.
טיפים להפחתה / מניעה של כתמים כוללים:

  • החלפת משקאות חמים כמו תה וקפה במשקאות צמחיים כמו תה צמחים.
  • החלפה של יין אדום במשקאות אלכוהוליים צלולים ושקופים כמו יין לבן, ג'ין או וודקה.
  • שימוש בקש שתיה כאשר שותים משקאות מוגזים, מיצי פירות, שייקים או מילקשייקים כדי לצמצם את מגעם עם השיניים.
  • לעיסת מסטיק לאחר ארוחות – מסטיקים עוזרים להמרצת פעילותן של בלוטות הרוק. הרוק באופן טבעי מנקה את פנים הפה, ושוטף כל פסולת שעלולה לגרום לכתמים.
  • אכילה של מזונות פריכים ופשוטים – כמו קורנפלקס מחיטה, סלרי, לחם פריך ותפוחים, יעזרו לקרצף את השיניים בין הארוחות.
  • שטיפת הפה בתכיפות – יש לשטוף בכל הזדמנות אפשרית את הפה והשיניים – לפעמים, אכילה או שתייה של מזונות שעלולים להכתים את השיניים הן בלתי נמנעות, לכן כדאי לדאוג לשטוף את הפה במים בהקדם האפשרי לאחר צריכתם, כדי למזער את כל סיכוייהם להכתים את השיניים.
  • המנעות מאוכל חומצי – מזונות חומציים יכולים גם הם לגרום לכתמים שיכולים להיות קשים להסרה מן השיניים. לכן לפני כל טיפול הלבנת שיניים, רצוי לצמצם את הסיכון להכתמה על ידי הימנעות ממזונות ומשקאות חומציים כמו: משקאות מוגזים ממותקים (קוקה קולה ודומיהם), פירות הדר כמו תפוזים ולימונים, חומץ, ענבים ובירה.

 

טיפ 4 – כיצד להפחית את הרגישות לפני הלבנת שיניים

הכנת השיניים להליך הלבנת שיניים מכל סוג שהוא, צריכה לכלול טיפול מקדים שיסייע לכם להתמודד עם הרגישות בשיניים ובחניכיים, שעשויה להופיע לאחר טיפולי הלבנת שיניים אצל כל מטופל ולהימשך לפרק זמן של כ – 48 שעות לאחר הטיפול. צחצוח השיניים במשחה לשיניים רגישות, בשבועיים שלפני טיפול הלבנת השיניים, יכולה לסייע בהשגת סיבולת גבוהה יחסית בזמן קצר. כמו כן, החלפת מברשת השיניים שלכם למברשת שיניים רכה יכולה לסייע בהפחתת הרגישות בזמן ההברשה.

 

רופא ושן
מה היה לנו עד עכשיו?