הכל על טיפול בבעיות חניכיים

חניכיים יכולות להיות מצבים מורכבים ביותר, עם קשיים בטיפול. ישנם גורמים רבים למחלות חניכיים – חלקם ניתן למנוע על ידי הרגלי היגיינה וניקיון שוטף של חלל הפה, וחלקם נוצרים בעקבות גורמים שונים. מה הן מחלות חניכיים, איך ניתן למנוע ומהם הטיפולים בבעיות חניכיים? זאת ועוד במאמר זה, הכל על מה שצריך לדעת על טיפול בבעיות חניכיים.

 

מהי מחלת חניכיים?

מחלת חניכיים היא מצב בריאותי חמור המשפיע על החניכיים, העצם והרקמות התומכות בפה. מדובר במצבים שיכולים לגרום לאובדן שיניים, בעוד שמחלות חניכיים יכולות להמשיך ולפגוע גם באזורי פה נוספים ואף לגרום לנזקים חמורים בשאר הגוף.

ישנם גורמי סיכון רבים המגבירים את הסיכון לפתח מחלות חניכיים, כולל גיל מתקדם, עישון ותזונה לקויה. החיידקים הגורמים למחלות חניכיים נמצאים בפה, וסיבוכי מחלת החניכיים עלולים להתפתח לאחר תקופה של היגיינת פה לקויה.

חשוב לציין שמחלת חניכיים אינה חלק נורמלי בהתבגרות. הטיפול במחלות חניכיים כרוך בטיפול בגורם למחלה, כמו גם בטיפול בכל נושא היגיינת הפה שהוזנח. ניתן לסמוך על טיפול בבעיות חניכיים במרפאה מומלצת, וכמו כן על טיפול שנערך על ידי רופאים מומחים בתחום חניכיים.

טיפול בבעיות חניכיים

מניעת מחלות חניכיים

הדרך הטובה ביותר למנוע מחלות חניכיים היא לתרגל היגיינת פה טובה. משמעות הדבר היא שמירה על בריאות וניקיון החניכיים, הימנעות מעודף פלאק ופסולת מזון. צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי פעם אחת יכולים לעזור להפחית את הסיכון לדלקת חניכיים ומחלות נלוות.

במקרה של דלקת חניכיים, החניכיים מודלקות, נפוחות ואדומות. זהו השלב הראשון של מחלת חניכיים, שכן החיידקים יכולים להתפשט בקלות לעצם ולרקמת החניכיים הבסיסית. במידה והדלקת אינה מטופלת, יכולות להתפתח מחלות נוספות ודלקת החניכיים אף היא יכולה להחמיר משמעותית.

 

טיפול במחלות חניכיים

ישנם מספר סוגי טיפול במחלות חניכיים, כולל ניתוחי חניכיים, טיפול חניכיים, שתלים והליכים משקמים. ניתוח חניכיים הוא הליך שמסיר כיסים של חיידקים ופסולת אחרת מהשיניים והחניכיים. ניתן לעבור טיפולים תומכים לשמירה על בריאות החניכיים והשיניים – בעת הדלקת ולאחריה – יחד עם טיפולים תרופתיים שונים לטיפול בדלקת, ואף הליכים כירורגיים במקרים מסוימים ומתקדמים יותר.

מרפאות שונות יספקו טיפולים באיכות שונה, ומומחה לרוב ידע לטפל בדלקת עם כמה שפחות סיבוכים או התעסקות מיותרת בחניכיים – כזו שעלולה להזיק להן או לפגוע באזורי פה אחרים.

טיפול בבעיות חניכיים

היגיינת הפה למחלות חניכיים

היגיינת פה לקויה עלולה להוביל למחלות חניכיים עקב הצטברות רובד, אבנית ודימום בחניכיים. חשוב לזכור לתחזק היגיינת פה קבועה לפי המלצות רופאים, ולשים לב בעת דימומים או רגישות של החניכיים שמשהו אינו תקין – זה יכול בהחלט להעיד על דלקת בחניכיים. מעבר לכך, חשוב במיוחד לשמור על סטריליות וניקיון של חלל הפה לאחר הליכים רפואיים, על מנת למנוע התפשטות חיידקים מזיקים.

 

לסיכום…

חשוב לעקוב אחרי המלצות מומחים לבעיות חניכיים. שמירה על היגיינה וניקיון של חלל הפה יכולים לעזור במניעת מחלות חניכיים, אך בכל מצב ישנם טיפולים תרופתיים וכירורגיים שניתן לבצע לטיפול בבעיות ומחלות חניכיים שונות.

טיפול בבעיות חניכיים

טיפול בבעיות חניכיים
מה היה לנו עד עכשיו?