הכל מהקופה! 3 דברים שלא ידעתם שקופת החולים מספקת

בין אם אתם משלמים לקופה מדי חודש עבור ביטוח מורחב, או נהנים מהשתייכות לקופה לגמרי בחינם, סביר להניח שאתם לא מנצלים את כל ההטבות שמגיעות לכם ולא תמיד בכלל העדר צורך – בסל ההטבעות של קופות החולים ישנם המון דברים שימושיים שלא הכרתם ואת חלקם אפשר לקבל לגמרי בחינם. מופתעים? 

 

מחלקים דברים בחינם? נשמע מוזר

מוזר או לא, זו המציאות – כל קופת חולים מציעה ללקוחותיה הטבות, בדיקות וטיפולים, חלקם חינם אין כסף ואחרים בהשתתפות, לעיתים סמלית במיוחד.

ההטבות משתנות בין הקופות ולעתים תלויות בכיסוי ביטוחי מורחב, אך מכיוון שעל פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראל חייב לשלם דמי בריאות לביטוח לאומי ולכן זכאי להירשם בחינם לקופת חולים לבחירתו, סביר להניח שגם אתם זכאים לקבל בחינם, או בהנחה משמעותית, לא מעט הטבות. הנה כמה דוגמאות:

קופת חולים

טיפולים נפשיים וטיפולים אלטרנטיביים

קופות החולים מעמידות לרשות לקוחותיהן מגוון רב של טיפולים לגוף ולנפש, חלקם בחינם ואחרים בסבסוד – שירותים בבריאות הנפש (פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עו"ס) לייעוץ או טיפול ממושך והן שירותי רפואה משלימה (עיסוי רפואי, טיפול בשיטת אלכסנדר, דיקור ועוד). כמו שאמרו חכמים – נפש בריאה בגוף בריא.

חשוב לקחת בחשבון שלעתים יש רשימת המתנה ארוכה, לכן מומלץ להירשם עם קבלת ההפנייה, להצטרף לרשימת המתנה ולהתקשר מדי פעם כדי לבדוק אם התפנה תור. בנוסף, אם הרופא מציין על ההפנייה כי היא דחופה, היא מקבלת עדיפות ובמקרים מסוימים, חייבים למצוא לכם תור פנוי תוך פרק זמן שלא עולה על שבוע.

 

עזרים יומיומיים

רבים מאיתנו משתמשים בעזרים שונים בצורה יומיומית – משקפיים, מדרסים ועוד מוצרים שבלעדיהם לא ניתן לקיים שגרת חיים נורמלית ועצמאית, אבל השימוש היומיומי גורם לבלאי מוגבר ויש צורך להחליף אותם מעת לעת. רכישת מוצרים אלה מספקים בהסדר עם קופות החולים, תחסוך לכם לאורך זמן אלפי שקלים ויותר.

לפרטים נוספים לחברי קופת חולים כללית – מדרסים כללית ולחברי קופת חולים מכבי – מדרסים מכבי.

קופת חולים

הורות ולידה

קופות החולים מציעות תוכניות שונות לליווי הורים לקראת הלידה וגם אחריה, זאת בנוסף לסבסוד בדיקות והשתתפות המדינה בסל הלידה שמשולם עבור כל יולדת לבית החולים (הידעתן שבמדינות אחרות לידה יכולה לעלות עשרות עד מאות אלפי דולרים?).

מה למשל? סדנת הכנה ללידה, טיפולים התפתחותיים לילדים, הכוונה הורית, קלינאות תקשורת, ייעוץ הנקה, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה (לרבות רצפת אגן). בנוסף, הקופה מסבסדת פעם בשנה באופן חלקי רכישת ציוד חיוני כמו מד לחץ דם, משאבת חלב, רפידות הנקה, משחות לתפרחת חיתולים ועוד.

לסיכום, אם אתם חברים בקופת חולים, כדאי שתכירו את הזכויות שלכם וההטבות שמגיעות לכם. המידע נגיש באתר קופות החולים ובמוקדים הטלפוניים, אז אל תגידו שלא ידעתם.

קופת חולים

מה היה לנו עד עכשיו?