האם ניתן לתבוע רופא שיניים על רשלנות רפואית?

כשאנחנו נמצאים על מיטת הטיפולים של רופא השיניים, אנחנו נצפה לטיפול מסוים, שייתן מענה לבעיה שלנו. מה קורה כאשר אנחנו נכנסים לטיפול כזה או אחר אצל הרופא, אך יוצאים מהטיפול דווקא עם נזק? מקרים שכאלו לא אמורים לקרות, אך הם בהחלט אפשריים. במאמר הבא נבין האם ניתן לתבוע רופא שיניים על רשלנות רפואית.

 

מהי בכלל רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא אירוע שעשוי לקרות למעשה לכל מטופל באשר הוא, בשלבים השונים של ההליך הרפואי. באירוע של רשלנות רפואית, מטופל כלשהו חווה נזק בצורה משמעותית, כתוצאה מרשלנות של הרופא.

מבחינת החוק, כל עוד הרופא לא השתמש באמצעי הזהירות והבטיחות שעומדים לרשותו, או שהוא לא נהג לפי הנורמות המקצועיות, הרי שמדובר על דרך פעולה רשלנית. תוכלו לשמוע עוד על כך אצל עורך דין לרשלנות רפואית.

עורך דין לרשלנות רפואית

נזק כתוצאה מטיפול אצל רופא שיניים

מכיוון שרופא שיניים הוא גם רופא שמוסמך להעניק טיפול רפואי, לפי ההכשרה שלו ולפי המקצוע שלו, גם הוא עשוי להתרשל. נזק עשוי להתרחש כאשר מטופל מסוים נמצא בהליך טיפולי אצל רופא השיניים שלו.

אם רופא השיניים יבצע למשל פעולה שבמקום לשפר את מצבו של המטופל תגרום לו לנזק, ייתכן שמדובר בפעולה רשלנית. עקירה למשל, היא פעולה טיפולית שעשויה להיות הכרחית עבור אנשים מסוימים, אך היא עשויה להסב נזק אם היא מבוצעת בחוסר אחריות.

 

רשלנות באבחון אצל רופא השיניים

דרך נוספת בה יכול להזיק רופא השיניים למטופל שלו היא באמצעות מתן אבחון שגוי. אבחון שגוי עשוי להוביל לטיפול לא הכרחי, שיכול להזיק למטופל בצורה ניכרת. בנוסף, אם הרופא יאבחן במאוחר את המטופל, הוא עשוי להזיק לו בכך שהתופעה הרפואית שממנה הוא סובל בפועל, תחמיר.

 

התייעצות עם עורך דין

אם הייתם אצל רופא שיניים ולאחר מכן התגלה אצלכם נזק מסוים, מוטב שתתייעצו עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. עורך הדין יישמע את הסיפור האישי שלכם ויבין האם באמת אירע אירוע של רשלנות רפואית. במידה וכן, עורך הדין יוכל לסייע לכם בתכנון התביעה ובהגשתה לבית המשפט.

עורך דין לרשלנות רפואית

מקרים נוספים המאפשרים תביעה

הגשת תביעה יכולה להתרחש גם במהלך יישור שיניים שלא צולח עקב רשלנות של הרופא, הופעת שברים בלסתות בעקבות פעולה רשלנית של הרופא, מתן זריקת הרדמה שגורמת לנזק כתוצאה מהימצאות של חומרים שהמטופל רגיש אליהם וגם כשמופיעים זיהומים לאחר טיפול שיניים.

 

לא כל טעות מאפשרת הגשת תביעה

לא כל טעות שמבצע הרופא ולא כל נזק שנגרם למטופל עונים על ההגדרה של רשלנות רפואית. אם נזק נגרם למטופל ואם הרופא ביצע טעות, אך הוא עמד בנורמות המקצועיות השונות ונקט באמצעי הבטיחות הדרושים, הרי שמדובר בטעות מקצועית שככל הנראה לא ניתן היה למנוע. במקרים הללו הגשת תביעה היא אינה אפשרית, שכן אין עילה לרשלנות.

עורך דין לרשלנות רפואית

מה היה לנו עד עכשיו?