האם כאב וסבל חמורים בטיפול השתלת שיניים נחשבים רשלנות רפואית?

הפחד מרופא שיניים מלווה אותנו עוד מגיל קטן, אך אם נודה על האמת, ישנם טיפולי שיניים שאכן נחשבים לכואבים למדי, הן מבחינת הטיפול עצמו והן מבחינת תהליך ההחלמה. אחד מהטיפולים הללו הוא השתלת השיניים, המעורר אצל לא מעט אנשים כאב וסבל. אך האם תחושות אלו נחשבות לרשלנות רפואית?

כאב וסבל לאחר טיפול השתלת שיניים

עידן הרפואה המתפתח של ימינו מאפשר לנו ליהנות מטיפולים רפואיים חדשניים ומתקדמים ואחד מהם הוא טיפול השתלת השיניים, אשר נועד לסייע לנו להתגבר על כאבים פיזיים הנגרמים בעת אכילה וכן לשפר את המראה החיצוני של השיניים.

טיפול השתלת השיניים נעשה באמצעות טכנולוגיות שונות, אשר רובן ככולן מבוססות על שורש, העשוי ממתכת או טיטניום, אל העצם. מטבע הדברים, הטיפול עצמו וכן תקופת ההחלמה שלאחר השלת השיניים נחשבים לכואבים במיוחד וכאן עולה השאלה אם כאבים אלו נחשבים למקרה רשלנות רפואית בשתלים לשיניים.

רשלנות רפואית – הגדרה

עוד לפני שנענה על השאלה האם כאב וסבל חמורים בטיפול השתלת שיניים נחשב רשלנות רפואית, כדאי שנבין מהי ההגדרה של רשלנות רפואית בכלל. רשלנות רפואית תיחשב כמקרה בו נגרם נזק למטופל בכל אחד משלבי הטיפול ועל ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי וזאת כתוצאה מרשלנות וסטייה מנורמות הטיפול המקובלות באותו המקרה.

האם כאב וסבל חמורים בטיפול השתלת שיניים נחשב רשלנות רפואית?

כפי שניתן להבין מהגדרתה של רשלנות רפואית, לא כל כאב וסבל שנגרמו כתוצאה מטיפול רפואי ייחשבו כמקרה של רשלנות רפואית, אשר תחשב ככזאת במידה ומקורם של הכאב והסבל בטיפול השתלת השיניים יהיו מטיפול החורג מהסטנדרט הרפואי המקובל והנורמטיבי לאותו מקרה או כפי שמקובל לקרוא להבחנה זו – מבחן הרופא הסביר.

מה נדרש להוכיח במקרה של רשלנות רפואית בטיפול השתלת השיניים?

במידה והכאב והסבל שאתם מרגישים בטיפול השתלת השיניים הם כתוצאה מרשלנות של הרופא או מי מאנשי הצוות הרפואי, הרי שיהיה עליכם להוכיח 3 גורמים בכדי להתחיל ולבסס את עילת התביעה: מהות הנזק, קיומו של יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שבין שני הגורמים הללו.

כיצד ניתן לבסס ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה?

על מנת לוודא כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד מקצועי המתמחה בדיני נזיקין ותביעות רשלנות רפואית, אשר יבחן היטב את פרטי המקרה וכלל הראיות העומדות לרשותכם. באמצעות עו"ד רשלנות רפואית מקצועית תוכלו לבסס את עילת התביעה, להגיש כתב תביעה איכותי ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

לסיכום

כאב וסבל כתוצאה מטיפול רפואי בכלל ובגין השתלת שיניים בפרט נחשבים לתופעה שכיחה למדי ובכדי שהם ייחשבו כמקרה רשלנות רפואית, יש להוכיח את מהות הנזק, קיומו של יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שבין השניים. באמצעות עו"ד רשלנות רפואית מקצועי, תוכלו לבחון האם אכן מדובר במקרה העונה על הגדרת רשלנות רפואית ולבסס את עילת התביעה כראוי.

רשלנות רפואית