האם הלבנת שיניים הוא טיפול חובה ב-2022

הלבנת שיניים היא טיפול שנועד להפוך את שיני המטופל ללבנות יותר.

למעשה, המונח הרפואי להליך הלבנת שיניים הוא הלבנת זגוגית השן, משום שזגוגית השן היא החלק בשן שאותו בעצם מלבינים.

בשנים האחרונות, הלבנות השיניים הופכות לנפוצות יותר ויותר, ומספר ההלבנות שנעשות בשנה גודל בקצב אקספוננציאלי.

במאמר זה, נעסוק בשאלה האם הלבנת שיניים היא טיפול חובה ב- 2022, או שמדובר בטרנד שיחלוף כאילו לא היה.

 

מה זה הלבנת שיניים?

כאמור, המונח הרפואי המקצועי לטיפול הלבנת שיניים הוא הלבנת זגוגית השן. זגוגית השן היא החלק החיצוני של השן, אותו מלבינים. הלבנת שיניים בעצם הופכת שיניים כהות וצהובות ללבנות. שיניים מאבדות את צבען הלבן בעקבות צריכת מאכלים ומשקאות המכילים צבעי מאכל, שלאורך שנים משפיעים על צבע השן. הלבנת שיניים היא לא מסוכנת, ויכולה להתאים לכולם.

 

צורך אמיתי או מותרות?

הלבנת שיניים היא טיפול אסתטי בלבד, שנועד להלבין שיניים כהות וצהובות, ולהחזיר להן את הצבע הלבן הבוהק. באופן כללי, טיפולים אסתטיים נחשבים לטיפולי מותרות, משום שהם לא מצילים חיים, או משפרים את איכות חיי המטופל, אלא רק משפרים את המראה שלו. למעשה, החשיבות של טיפולי שיניים נעוצה בתפיסה חברתית. בשנים האחרונות, אנו עדים להתפשטות של תפיסה חברתית ששמה דגש על שיניים לבנות, ומראה אסתטי.

 

תפיסה חברתית היום

כיום, התפיסה החברתית שמה דגש מסוים על מראה אסתטי. למעשה, לא מדובר רק בשיניים לבנות, אלא במראה אסתטי באופן כללי. לצד העלייה במספר טיפולי הלבנת השיניים, חלה עלייה דומה גם במספרם של טיפולים אסתטיים אחרים שבוצעו בשנים האחרונות, על כל סוגיהם. הגדלת חזה, פיסול אף, ושאר טיפולים אסתטיים, נעשים נפוצים יותר ויותר, כחלק מתפיסה חברתית המקדשת את האסתטיקה.

 

תפיסה חברתית בעתיד

המגמה שאותה ציינו, של החשיבות ההולכת וגוברת של האסתטיקה, לא מראה סימנים של עצירה. לפי תחזיות של מומחים, התפיסה החברתית המקדשת את האסתטיקה שנפוצה כיום, הולכת להתפשט אפילו עוד יותר, ולהפוך לקיצונית יותר. במילים אחרות, טיפולי הלבנת השיניים עומדים להפוך לנפוצים יותר ויותר. בשנים הקרובות, התפשטות התפיסה החברתית המקדשת את האסתטיקה תוביל לעלייה משמעותית במספר הלבנות השיניים שיתבצעו, עד כדי הפיכת ההליך לסטנדרט חברתי.

 

סיכום

הלבנת שיניים היא הליך רפואי אסתטי שנועד להפוך שיניים צהובות ללבנות ובוהקות, בצורה שתחזיק לאורך זמן. למעשה, מדובר בטיפול אסתטי בלבד, ואף אחד לא באמת צריך אותו, משום שהוא אינו חיוני. אף על פי כן, התפיסה החברתית הנפוצה כיום, המקדשת את האסתטיקה, הופכת הטיפול לנפוץ במיוחד, ועם התפשטות התפיסה בעתיד, טיפולים אלה יהפכו לנפוצים יותר יחד איתה. ולענייננו, האם מדובר בטיפול חובה ב- 2022? למעשה, הטיפול עדיין לא הפך לקונצנזוס בחברה הישראלית, ולכן הוא אינו טיפול חובה ב- 2022. עם זאת, מדובר בטיפול שיהפוך לטיפול חובה בשנים הקרובות, בהתחייבות. אם תרצו לבצע הלבנת שיניים, חשוב שתעשו זאת במקום מקצועי, כמו מרפאת שיניים מוסמכת המתמחה בטיפולים מסוג זה.

 

מיטת טיפולים

לפני ואחרי הטיפול
מה היה לנו עד עכשיו?