ביטוחי שיניים – מה הם כוללים

יש לא מעט נקודות בגוף שלנו שבמידה וחס וחלילה יכאב לנו בהן – נוכל להתמודד עם העניין בקלות. לצד הנקודות האלו, קיימות גם נקודות מרכזיות בגוף שעלולות לגרום לא רק לכאבים נוראיים, אלא גם עלולות להתדרדר בצורה מהירה, וללא הטיפול המתאים, להפוך לצרה צרורה.

בין הנקודות הללו ניתן למצוא את השיניים, שהיו מאז ומתמיד מקור פוטנציאלי לכאבי תופת שאף מקרינים לחלקים נוספים בגוף כמו האוזניים והגרון, למשל.

היות והשיניים הן בעלות תפקיד חשוב בחיים שלנו, מעורבות ביכולות מרכזיות שלנו כמו לאכול או לדבר ומהוות חלק עיקרי בנראות החיצונית שלנו – כדאי מאוד להבטיח שאתם מוגנים מפני פגיעות כאלו ואחרות שעלולות להתרחש בהן. בדיוק מהסיבה הזו מציעות היום קופות החולים וחברות הביטוח ביטוחי שיניים הכוללים אי אילו טיפולים ותרופות, אז בואו נציץ לעולם של ביטוחי שיניים ונגלה מה הם כוללים.

 

ביטוחי שיניים – כי הבריאות שלכם במקום הראשון

וודאי יצא לכם לרכוש לעצמכם כבר ביטוחים שונים מסוגים שונים: ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח חיים ועוד, ולמה? ובכן, הרצון הברור של כל אדם הוא לשמור על החפצים יקרי הערך שבבעלותו – כנגון אלו הנמצאים בדירה ועלולים בשעת צרה להישרף או להיהרס, כמו גם הרצון לבטח את עצמכם בכל נסיעה ברכב וכמובן לבטח את עצמכם ויקיריכם למקרה של פטירה בטרם עת.

לצד כל אלו, ביטוחי שיניים מקבלים, במיוחד בשנים האחרונות, מקום מרכזי בחייהם של רבים, ומדוע? פשוט מאוד – משום שזה עניין משתלם וקריטי לבריאות שלכם.

 

ביטוחי שיניים – זה לא חלק מביטוח הבריאות?

אז אנחנו יכולים רק להניח שיש לכם ביטוח בריאות באחת מארבע קופות החולים הפעילות במדינת ישראל, על מנת להבטיח לעצמכם כיסויים עבור טיפולים, אשפוזים, תרופות וצרכים רפואיים נוספים. כל אחד ואחת מאיתנו זכאים לבחור את היקף ביטוח הבריאות – החל מהבסיסי ביותר ועד המתקדם והמקיף ביותר.

אם שמתם לב, נושא השיניים מהווה חלק קטן מאוד מביטוחי הבריאות המוצעים על ידי קופות החולים, ועל כן יש להרחיב אותם לביטוח משל עצמו. לכן, במיוחד בשנים האחרונות ביטוחי שיניים הלכו ותפסו מקום של כבוד בקרב חברות הביטוח השונות, אשר מציעות ביטוחי שיניים פרטיים בהיקפים שונים.

 

ביטוחי שיניים – איך זה עובד?

ביטוחי שיניים פרטיים נפרדים מאפשרים היום להרבה אנשים ליהנות מטיפולי שיניים מורכבים בעלות מינימלית בחלק מהמקרים, ואף ללא עלות כלל במקרים אחרים – בהתאם לסוג של ביטוחי שיניים שנבחרו על ידי כל מבוטח.

כל אדם, בהתאם למצבו הרפואי, מוזמן לבחור לעצמו ביטוחי שיניים שיכסו יותר או פחות טיפולים רפואיים, וניתן לראות הבדלים משמעותיים במחירים שמבוטח יצטרך לשלם עבור טיפול מסוים לעומת המחירים שאותם יצטרך לשלם אדם שלא רכש לעצמו ביטוחי שיניים.

 

ביטוחי שיניים – לא מדובר על הבדל של כמה עשרות שקלים בלבד

במידה וכל נושא טיפולי השיניים היה נושא שהעלות הכלכלית שלו זניחה, ייתכן וחלק מהאנשים היו מוותרים בקלות על ביטוחי שיניים שונים, אבל זהו ממש לא המצב. טיפולי שיניים ידועים בתור טיפולים יקרים ביותר, שיכולים להגיע במקרים החמורים לא רק לאלפי שקלים, אלא גם לעשרות אלפי שקלים.

כן, כאשר מדובר על טיפולים כמו טיפול שורש, כתרים, ציפויי חרסינה, עקירות ושחזורים – מדובר על מחירים גבוהים ביותר עבור כל טיפול וטיפול. לעומת זאת, ביטוחי שיניים יכולים לצמצם את העלויות של כל אלו ואף להעלימן כליל במסגרת הכיסוי הביטוחי.

 

ביטוחי שיניים – אילו רכיבים כלולים בהם?

אם כן, ניתן להבחין כאמור בין סוגים שונים של ביטוחי שיניים, כך שחלק מהם יהיו בהיקף גדול ונרחב יותר, ובהתאם גם מחירם יהיה יקר יותר, ואילו חלק אחר מהם יהיו בהיקף קטן ומצומצם יותר, ובהתאם גם מחירם יהיה זול יותר. ככלל, ניתן להבחין בין ביטוחי שיניים בסיסיים שמציעים טיפולי עזרה ראשונה, טיפולי חירום ועוד, לבין ביטוחי שיניים נרחבים אשר כוללים גם טיפולים מורכבים יותר כמו טיפולי שורש, כתרים ועוד.

 

איך אפשר לבחור בין ביטוחי שיניים שונים?

היות וביטוחי שיניים מוצעים על ידי חברות הביטוח וקופות החולים, כדאי, רגע לפני שחותמים על החוזה, לקרוא היטב את תנאי הפוליסה, להבין לפרטי פרטים מה בדיוק היא כוללת וכמובן – מה המחיר שלה. תוכלו לשים לב להבדלים גדולים במחיר בין פוליסות דומות המוצעות על ידי חברות ביטוח שונות, ולכן שווה להשקיע בעניין הזה מאמץ ומחשבה לפני שרוכשים את הפוליסה.

 

טיפים נוספים לבחירת ביטוחי שיניים שיתאימו לכם בול

נקודה נוספת שחשוב לציין באשר לבחירת ביטוחי שיניים קשורה בצרכים שלכם. במידה ואתם יודעים שהשיניים שלכם בריאות, שהבדיקות התקופתיות שלכם אצל רופא השיניים מנבאות תוצאות טובות ולא נדרש מכם לבצע טיפולים רבים – יכול מאוד להיות שפוליסות בסיסיות של ביטוחי שיניים בהחלט יוכלו להספיק לכם.

לעומת זאת, במידה ואתם יודעים שהשיניים שלכם הן מקור בעייתי במיוחד, או שפשוט בא לכם להיות מכוסים לכל מקרה – ביטוחי שיניים נרחבים יכולים להיות טובים מאוד עבורכם.

 

ביטוחי שיניים – אפשר לקבל קצת מחירים?

כאשר מדברים על ביטוחי שיניים, כבר הבנו שהמחירים יכולים לנוע בטווח רחב בהתאם להיקף הפוליסה, חברת הביטוח שהציעה את הפוליסה, צירוף של עוד בני משפחה וכו'. מה שכן, ניתן בהחלט להצביע על טווח מחירים שלו אתם יכולים לצפות.

ככלל, ניתן למצוא ביטוחי שיניים בסיסיים במחירים של 40 ש"ח לחודש. ביטוחי שיניים מתקדמים יותר יביאו איתם מחירים של בין 80 ל – 90 ש"ח, ואילו ביטוחי שיניים נרחבים יותר יכולים לטפל גם ל – 110 ש"ח ויותר. כמובן, כל אלו עשויים להשתנות גם בהתאם לגובה ההשתתפות העצמית.

מה היה לנו עד עכשיו?