באיזה שיטה כדאי לבצע השתלת שיניים

לא משנה באיזה גיל, בעיות בסט השיניים שלנו עלולות להתפתח תמיד. הנזק עלול להיגרם ממגוון סיבות בריאותיות, או אפילו תאונות מצערות.

לא משנה מה הסיבה, סט השיניים, שמעניק לנו את הביטחון ואת החיוך היפה שלנו, צריך להיות שלם ובריא.

אז איך הכי כדאי לעשות השתלת שיניים ואיך נדע מה לבחור? בואו נעשה סדר.

השתלות שיניים הן כבר ממש לא משהו שאנחנו נחשפים אליו רק בזקנה, אלא יכול הוא להיות הליך רלוונטי בכל גיל. שיניים נושרות, סדוקות או חסרות, עלולות להתפתח עקב מגוון סיבות כמו תזונה לקויה, תאונה, דלקות, זיהומים ועוד. על מנת לטפל בסט השיניים החסר נוכל לבצע השתלת שיניים ובכך לפתור לצמיתות את הבעיה. כיום, עקב התפתחות הטכנולוגיה נמצא מגוון שיטות חדישות להשתלות, גם בלי הליך כירורגי.

מי צריך השתלת שיניים?

כפי שציינו, שיניים חסרות הן תופעת לוואי של זיהומים או דלקות שיכולות להתפתח עקב אי תחזוקה, אפילו הבסיסית ביותר של השיניים, כמו צחצוח יום יומי. כמובן, שמדובר בתופעת לוואי שגם יכולה להגיע עקב טיפול לקוי בבעיות קיימות כמו חורים בשיניים.

אנשים רבים המאבדים את שיניהם, בעבר היו מקבלים את הסטים הקלאסיים של התותבות שהיו יכולים לשים בהתאם לצורך. אך מדובר בפתרון עתיק ובעיקר לא נוח ולא מחמיא.

כיום מקובל לבצע השתלות שיניים וכאשר נראה תמונות של השתלת שיניים לפני ואחרי, נוכל גם להבין למה.

 

איזה שיטות להשתלת שיניים יש?

קלאסית

מדובר בהליך בן שני שלבים, אשר לא מתבצע ביום אחד, אלא לאורך כמה שבועות או חודשים ספורים. בהתחלה מתבצעת השתלה של השתל אל תוך האזור החסר בחניכיים. לאחריו, האזור נדרש בהחלמה והסתגלות, שרק לאחריו נוכל לחזור לרופא על מנת שיורכב על השתל הכתר, בצורת השן המלאכותית.

 

ביום אחד

מדובר בהליך דומה לקודם, אך הרבה יותר מהיר. במסגרתו נעבור הליך כירורגי ארוך, של עד שעתיים, בו תתבצע ההשתלה והרכבת הכתר. במסגרת ההליך לא יהיה צורך לחניכיים להסתגל קודם לשתלים, אך ישנו זמן החלמה קצר ותופעות לוואי מועטות.

 

ללא ניתוח

מדובר בטכניקה מתקדמת ביותר שלא דורשת התערבות של סכין מנתחים. מתבצעת הדמיה וסריקה של סט השיניים החסר שלנו ונבנות פרוטזות מיוחדות המותאמות רק לנו. לאחר מכן, תתבצע קדיחה ישר אל תוך החניכיים, ללא חתכים, ויונחו השתלים שעליהם יורכבו הכתרים.

 

איך נחליט על שיטה?

ההחלטה הסופית על כל שיטה תתבצע ביחד עם רופא השיניים שלכם. לא כל הליך מתאים לכל סט שיניים חסרות ולכן יש למסור את העדפתכם לרופא, אך גם לקבל את הייעוץ הרפואי שלו.

 

לסיכום

במידה ויש לנו שיניים חסרות, כיום נוכל להחליף את התותבות העתיקות בסט שיניים קבוע בעזרת השתלות מתקדמות. טרם כל התעקשות, חובה לקבל ייעוץ מותאם מרופא השיניים שלנו.

שיניים

 

טיפול רפואי
מה היה לנו עד עכשיו?