איך מנקים שיניים תותבות

האם אתם מחפשים פתרונות ביתיים לניקוי שיניים תותבות? האם אתם מעוניינים בעצות לגבי הדרך הטובה ביותר לשמור על שיניכם התותבות לאורך שנים? שיניים תותבות זקוקות ללא פחות תשומת לב אם לא יותר, מאשר שיניים טבעיות. זאת בשל נוכחות גבוהה של חיידקים שמצטברים על פני משטח התותבת, וסיכון להיווצרות זיהומים בחניכיים.

עם זאת, ניקוי יעיל של השיניים התותבות לא חייב להכביד מאוד על התקציב שלכם או על שגרת היומיום שלכם. במאמר זה תמצאו מספר פתרונות זמינים לניקוי שיניים תותבות וטיפים שיעזרו לכם להפיק את המירב מסט התותבות שברשותכם.

 

מדוע חשוב לנקות שיניים תותבות ביעילות?

כל משטח, טבעי או סינתטי, המצוי בחלל הפה, נוטה להתכסות בתוך 30 דקות בקרום המכיל חלבונים ושומנים, אליו חלקיקי מזון ורובד חיידקי נוטים לדבוק בקלות. אנשים רבים אינם מודעים לכך ששיניים תותבות מועדות גם הן להצטברות של פלאק (רובד חיידקי).

הרובד החיידקי הזה יכול להתקשות בדיוק כמו שהוא מתקשה על גבי שיניים טבעיות ולספק קרקע פורייה עוד יותר לחיידקים. לכן כדי להאריך את חיי השיניים התותבות שלכם ולשמור על בריאותכם, וודאו בראש ובראשונה שאתם מנקים כראוי גם את התותבות וגם את הפה.

 

השלבים המומלצים לניקוי שיניים תותבות

על מנת לנקות כראוי את השיניים התותבות שלכם, יש לפעול על פי השלבים הבאים:

 

  1. הכינו את משטח העבודה שלכם

ראשית, חשוב להבין כי התותבות שלכם אינן חזקות כמו שיניים טבעיות ויכולות להסדק או להישבר מנפילה קלה בלבד. לכן, כאשר אתם מנקים את השיניים התותבות, עליכם להניח מגבת מקופלת בתחתית הכיור ולמלא אותה בכמה סנטימטרים של מים בכדי למנוע נזק במקרה שתפילו את התותבות.

 

  1. הסירו את השיניים התותבות מפיכם

אנשי מקצוע רבים בתחום רפואת השיניים אינם ממליצים על השימוש בדבק תותבות. רופאי שיניים רבים מאמינים כי שימוש ממושך בדבק לתותבות עלול לגרום להצטברות של חומר בין התותבות לחניכיים, מה שעלול לגרום להתכווצות החניכיים והעצם.

עם זאת, מספר רב של אנשים עדיין ממשיכים להשתמש בדבק לשיניים תותבות כדי למנוע את החלקתן. אם אתם ביניהם ואתם מתקשים להסיר את השיניים התותבות שלכם, הנה טריק פשוט: מלאו את הפה במים חמים וערבלו אותם בפיכם. ייתכן שתצטרכו לעשות זאת מספר פעמים עד שהשיניים התותבות שלכם ישתחררו.

לאחר שהסרתם את השיניים התותבות, חשוב מאוד להסיר מהפה שלכם את כל שאריות הדבק. כדי להסיר את הדבק מהפה, יש להבריש את השיניים והחניכיים (בעדינות) במים חמים ומשחת שיניים. כדי להסיר את הדבק מהשיניים התותבות תוכלו להשרות אותן במים קפואים עד שהוא יתקשה. לאחר מכן תוכל למרוט מהתותבות את כל הדבק שנותר עליהן.

 

  1. הסירו את הלכלוך מהתותבות

אין צורך לקנות את כל מוצרי הניקוי היעודיים לשיניים תותבות כדי לבצע את השלב הבא. ישנן מספר אפשרויות זולות וזמינות לניקוי יעיל של שיניים תותבות . לדוגמא, אין צורך לקנות מברשת שיניים מיוחדת ויקרה לתותבות מכיוון שמברשת פדיקור זולה לניקוי ציפורניים, תעבוד באותה מידה.

תמיסה של 50% חומץ ו – 50% מים יכולה לשמש כתכשיר מצוין ויעיל לניקוי שיניים תותבות ויהפוך את התותבות שלכם לבנות יותר מרוב חומרי ניקוי התותבות המסחריים. ראשית יש להשרות את התותבות בתמיסה ואז לצחצח אותן ביסודיות, מכיוון שההשריה לבדה לא תסיר את חלקיקי הלכלוך שדבקו בהן.

שיטה זו לא רק תנקה את השיניים התותבות שלכם מלכלוך נראה לעין אלא תסייע גם בהסרת הרובד החיידקי שהצטבר עליהן וכתמים עיקשים. עם זאת, אין להשתמש בחומץ אם התותבות שלכם הן תותבות חלקיות.

מלח וסודה לשתייה הם שני חומרי ניקוי טבעיים מעולים שתוכלו לשלב עם גליצרין כדי להכין משחת שיניים עדינה, בטוחה ויעילה בעצמכם, אם אתם מעדיפים לנקות את השיניים התותבות על ידי צחצוח עם משחת שיניים. אולם חשוב לוודא שהמלח נטחן דק.

כדי להוסיף טעם, ניתן להוסיף למשחה נענע או כל צמח מרפא בטעם מועדף אחר. אפשר גם פשוט להבריש את השיניים התותבות עם סבון ידיים אנטי בקטריאלי או נוזל כלים ומים חמים.

 

  1. חיטוי התותבות

צחצוח מנקה את השיניים התותבות אך לא מחטא אותן לחלוטין. חיטוי יסודי הוא חלק חשוב מאוד בהליך ניקוי התותבות, מכיוון ששיניים תותבות אקריליות הן נקבוביות ולכן מהוות כר רבייה לאורגניזמים זיהומיים. למרות שקיימות דעות מנוגדות בנושא, רופאים רבים ממליצים לנקות את התותבת בעזרת אקונומיקה, וטוענים שהיא יעילה לא פחות ממוצרים מסחריים לניקוי שיניים תותבות.

יחס האקונומיקה למים בתמיסת החיטוי שלכם צריך להיות 1:10 ויש להוסיף לתמיסה כפית של אבקה להסרת אבנית, כמו קלגון. אם אתם משתמשים ביחס גבוה יותר של אקונומיקה בתמיסת החיטוי שהכנתם, אל תאפשרו לתותבות לשבת בתמיסה למשך יותר מכמה דקות בודדות.

יתר על כן, אם יש לכם תותבות חלקיות, אסור לאפשר להן השריה של יותר מ – 10 דקות בתמיסה (ללא קשר ליחס האקונומיקה למים), אחרת רכיבי המתכת בה עלולים להשחיר או להחליד. למרות שהוא פחות יעיל מאקונומיקה, ניתן להשתמש גם בחומץ לחיטוי התותבות. אין מגבלת זמן להשריה של התותבות בחומץ. עם זאת, אם יש בתותבות חלקי מתכת, אין להשתמש בשיטה זו.

 

מה עושים אם אין חומרים מתאימים לניקוי תותבות בבית?

בהעדר כל פתרון אחר, זכרו שתמיד ניתן לנקות את התותבות באוויר החופשי. בשל התפיסה המוטעית שיש להחזיק תותבות במים כאשר אינן בפה, רוב האנשים לא מבינים שחמצן הוא דווקא כלי עוצמתי לחיסול בקטריות וחיידקים מסוגים רבים. לכן, השארת התותבות על משטח נקי ויבש לאורך הלילה יכולה לסייע בחיטויין.

מה היה לנו עד עכשיו?