איך מבצעים השתלת שיניים?

מי שזקוקים להשתלת שיניים, צפויים לגלות כי מדובר בהליך די מורכב שכולל יישום של מספר שלבים. במדריך זה יוצגו בפניכם כל הפרטים אודות שלבים אלה, כדי שתוכלו לדעת מה צפוי לכם ומה הם הפרטים שאסור לכם לפספס בכל הנוגע לביצוע ההשתלה.

 

השלב ה – 1: אבחנה

מי שצפויים לבצע הליך של השתלת שיניים, צריכים לעבור בתור התחלה את שלב האבחנה. מדובר בעצם בבדיקה מקיפה שמתבצעת על ידי הרופא המטפל שבוחן את חלל הפה ומציע בסופו של דבר את תכנית הטיפול המתאימה. ראוי לציין כי הליך זה כולל ביצוע של כמה בדיקות רנטגן שיאפשרו לקבל תמונת מצב אודות האזורים שזקוקים להשתלה.

בשלב זה מתבצעת גם הערכה ראשונית שמאפשרת לדעת מה הם סיכויי ההצלחה של הטיפול. מי שיבחרו ברופא שיניים מומלץ שיש לו ניסיון רב בביצוע שתלים, צפוי להעלות את סיכויי ההצלחה של השתל או השתלים. שכן, רופא שכזה מבצע את ההליך על הצד הטוב ביותר.

השתלות שיניים בקריות

כך תבחרו רופא שיניים מומלץ ומוסמך בהשתלות

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים אודות השלב השני, עלינו לומר לכם כי ישנה חשיבות גבוהה בבחירה של רופא שצפוי לבצע את ההליך. אנו ממליצים לכם לשוחח עם חברים, מכרים או קרובי משפחה שביצעו את ההליך לאחרונה ולשאול אותם אם יש להם שם של רופא שיניים מומלץ בקריות או באזור שבו אתם מתגוררים. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות.

 

השלב ה – 2: טיפול אצל שיננית

כל מטופל צריך לעבור תחילה אצל שיננית מוסמכת שתבצע הליך ניקוי יסודי של השיניים. שכן, חלל הפה צריך להיות נקי למשעי. מי שלא מופנית לקבלת טיפול אצל שיננית טרם ביצוע השתלות שיניים בקריות, עשויים לגלות כי הדבר עשוי להוביל להתפתחות של זיהום לאחר ההשתלה (מצב שראוי להימנע ממנו).

השתלות שיניים בקריות

השלב ה – 3: שלב ההשתלה

הגענו אל השלב השלישי והאחרון, במהלכו הרופא משתמש במטלית כירורגית שמנתקת את החניכיים מהעצם, כדי לנקות את האזור. הרופא מממקם את השתל או את השתלים על הפה, כדי שניתן יהיה להרכיב עליהם את ה"שיניים" בהמשך.

רופא מוסמך צפוי להשאיר מרווח של לפחות 2 מ"מ מסביב לאזור השתל, כדי שתתקבל אספקה של דם לאזור זה. לאחר מכן, המטופל חוזר לביתו למנוחה ועליו לחזור בהמשך אל המרפאה, כדי להבריג את השתל במקומו. במרבית המקרים נעשה שימוש במברג שנקרא ראצ'ט, אך יש גם סוגי מברגים נוספים שנחשבים לאיכותיים ועמידים.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכם את השלבים שבאים לידי ביטוי בעת הליך של השתלת שיניים. כעת אתם יודעים מה הם השלבים הללו, כך שנותר לכם רק לפנות אל רופא מוסמך שיבצע את ההליך בהתאם. נאחל לכם שיהיה בהצלחה ושתצאו מהטיפול עם חיוך מושלם.

שתלים

שתלים
מה היה לנו עד עכשיו?