איך לטפל בחניכיים מודלקות – המדריך המלא

דלקת חניכיים עלולה להביא לכאבים המלווים בנפיחות, חניכיים אדומות, נסיגת חניכיים ובמקרים קיצוניים לפגיעה באחיזת השיניים ולנשירתן.

איך לטפל בחניכיים מודלקות – קבלו את המדריך המלא.

 

כיצד החניכיים שלכם צריכות להיראות?

החניכיים ממלאות תפקיד עיקרי וחשוב בכל הקשור לאחזקת השיניים בלסת. הן מגנות על השיניים ושומרות על יציבותן. כאשר החניכיים בריאות וחזקות הן ייראו ורודות וחיוניות. כאשר הן מודלקות, הן ייראו אדומות ונפוחות. לא פעם נאספות שאריות מזון בחיבורים שבין החניכיים לשיניים הגורמות לעששת ולדלקות. המניעה היא כמובן צחצוח שיניים נכון ושימוש באביזרים חיוניים כמו קיסמי שיניים או חוט דנטלי. גם ביקור אצל השיננית פעמיים בשנה, יסייע לניקוי השיניים והשמירה על החניכיים. במידה ולא מטפלים באופן קבוע בהיגיינת הפה החיידקים עלולים אף לחדור למחזור הדם ולהשפיע על הגוף כולו. לפיכך, יש למנוע דלקות בחניכיים, ובמידה והן מתרחשות יש לטפל בהן מייד.

 

איך מטפלים בחניכיים מודלקות?

במקרים בהם מצחצחים את השיניים ורואים על המברשת דימום ייתכן והדלקת כבר חריפה וכל מגע בחניכיים יגרום להם לדמם. יש לפנות באופן מיידי לרופא השיניים שיעניק לכם טיפול תרופתי לפני שייגע במקום המודלק. רופא שיניים מקצועי לא יטפל בחניכיים מודלקות עד שהדלקת תעבור. המטופל יקבל ברוב המקרים אנטיביוטיקה, חומר לשטיפת הפה והמלצה לגרגר מים פושרים עם מלח 3 פעמים ביום. רק לאחר שתעבור הדלקת המטופל יגיע לביקורת בה רופא השיניים יסיר את האבנית שהצטברה על השיניים ויפנה אותו לשיננית. חשוב לא לחכות שהחניכיים ידממו ולהגיע לרופא השיניים במידה והן התנפחו או הפכו לאדומות. רופאי שיניים מומלצים באזור מגוריכם ניתן למצוא בפורטלים השונים באינטרנט ובאמצעות המלצות מהמכרים שלכם.

 

מהן ההשלכות להעדר טיפול רפואי בחניכיים?

כשלא מטפלים בחניכיים מודלקות דבר ראשון סובלים. כשיש החמרה במצב החניכיים נסוגות וחושפות את צוואר השיניים לרגישות של קור, חום ומזונות שונים. ממשיכים לגלות אדישות ולא לטפל? הנסיגה תגרום לערעור היציבות של השיניים מאחיזתן והן פשוט יפלו. הנשירה תגרום לתזוזת השיניים האחרות בפה והעלויות על השתלים להם תזדקקו יגרמו לכם להוצאות גבוהות. במקרים קיצוניים גם השתלים לא יועילו כי לא תהיה מספיק עצם שאליה יהיה ניתן להחדיר אותם. יתרה מכך, חוסר טיפול בדלקת חניכיים עלול לגרום לכל הגוף לחלות במחלות כרוניות, לגרום נזק ללב, לערער את המערכת החיסונית ולפגוע באוכלוסיות כמו נשים בהריון, חולי סכרת ועוד. לסיכום, החניכיים ממלאות תפקיד מרכזי ושומרות שהשיניים שלכם יעמדו במקום באופן תקין. אל תזלזלו בדלקת החניכיים וטפלו בה במהרה. כמובן שמניעה באמצעות ניקוי נכון ויעיל של השיניים תמנע מכם הרבה כאב, הוצאות כספיות גבוהות והרבה עוגמת נפש. אל תהססו לפנות לרופא השיניים לבדיקה סטנדרטית כדי לדעת מה מצבם של החניכיים והשיניים שלכם.

 

שיניים קדמיות

חיוך
מה היה לנו עד עכשיו?