איך להתמודד עם חרדה מטיפולי שיניים?

חרדה מטיפולי שניים הנקראת גם חרדה דנטלית או דנטופוביה היא תופעה נפוצה המופיעה אצל ילדים ומבוגרים רבים.

לחרדה מטיפולי שיניים עשויים להיות תסמינים מסוגים שונים, נפשיים, גופניים, קוגניטיביים והתנהגותיים.

בשונה מחרדות ופוביות אחרות שלא פוגעות באופן משמעותי באדם, חרדה מטיפולי שיניים עלולה להשפיע באופן משמעותי על בריאות ואיכות החיים של הסובל ממנה.

החרדה גורמת לסובלים ממנה להימנע מהגעה לביקורים סדירים אצל רופא השיניים. הימנעות זו גורמת להחמרה של בעיות דנטליות ולכן מתעורר צורך בטיפולי חירום קשים שמובילים להחרפה של החרדה. כלומר, אם לא מטפלים בה בהקדם, חרדה זו פועלת בצורה מעגלית ורק מחריפה ומתגברת עם הזמן.

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על דרכי התמודדות יעילות עם חרדה מטיפולי שיניים, שיסייעו לכם להתגבר על הבעיה ולטפל בבריאותכם בצורה מיטבית ללא התמודדות עם חרדות ופחדים.

 

הרגיעו את עצמכם

טרם טיפול שיניים, מומלץ להיעזר בטכניקות הרגעה יעילות שיסייעו לכם לשמור על מזג רוח טוב ושליו במהלך הטיפול. להלן מספר דוגמאות לטכניקות הרגעה יעילות שעשויות לסייע לכם:

  • טרם ההגעה למרפאת השיניים, תוכלו לבצע תרגילים מרגיעים שונים שמסייעים לכם לשמור על מזג רוח שליו ורגוע. תוכלו לבצע תרגילי יוגה, תרגילי הרפיה, דמיון מודרך ועוד, כל דבר שעושה לכם טוב ומרגיע אתכם.
  • לפני ביצוע הטיפול בקשו מרופא השיניים הסבר מקיף בנוגע לאופן ביצוע הטיפול ובנוגע לחומרים ולכלים בהם ישתמש במהלך הטיפול. קבלת כל המידע טרם הטיפול עשויה להרגיע אתכם ולהכין אתכם לקראת מה שאתם עומדים לעבור.
  • מומלץ להגיע למרפאת השיניים מוקדם, לפחות חצי שעה לפני תחילת הטיפול, לשבת במרפאה עם כוס קפה ולהכין את עצמכם ברוגע לטיפול שאתם עומדים לעבור.
  • בקשו מרופא השיניים לשמוע מוזיקה שאתם אוהבים בזמן הטיפול. המוזיקה ידועה כמרגיעה ולכן תסייע לכם להסיר מעט מן הפחד והמתח.

 

פנו לייעוץ פסיכולוגי

אם אתם מרגישים שהחרדה שלכם מקשה עליכם באופן משמעותי ואתם מעוניינים לטפל בה, ייעוץ של איש מקצוע עשוי לסייע לכם בעניין זה. איש המקצוע ילווה אתכם בזמן התהליך בו תתגברו בצעדים קטנים על החרדה שלכם ותצליחו לעבור טיפולי שיניים ללא פחד.

בחרו בפסיכולוג מוסמך שהתנסה בעבר בטיפול במקרים דומים למקרה שלכם. מומלץ לקבל המלצות מלקוחות קודמים ו/או נוכחיים של הפסיכולוג ולשמוע על היחס שהוא מעניק למטופלים שלו ועל רמת המקצועיות שלו. כמו כן, חשוב לשוחח עם הפסיכולוג באופן אישי ולבדוק האם הוא מתאים לכם והאם יש בניכם כימיה טובה.

סובלים מחרדה מטיפולי שיניים ומעוניינים להתגבר עליה? צרו קשר עם אורי פוקס שיעניק לכם סיוע מקצועי ויאפשר לכם להתגבר על החרדה שלכם בצורה בריאה ויעילה. אורי יעניק לכם יחס חם ואכפתי, יקשיב למה שיש לכם לומר ויגרום לכם להרגיש בנוח בעת הטיפול.

שיניים קדמיות

 

קליניקה
מה היה לנו עד עכשיו?