האם יש תופעות לוואי להשתלת שיער?

שיער מלא לעומת דליל הוא מוקד עיסוק מאד גדול עבור כל אדם ובכל גיל.

רבים מתנסים במהלך השנים בתרופות סבתא ותרופות מבטיחות ויקרות אשר בפועל לא עוזרות לגדל אפילו שיערה אחת.

לחילופין ישנם פתרונות, לא יקרים מדיי, אשר לא מבטיחים גידול שיער, אלא פשוט השתלת שיער קלאסית, חסרת סיבוכים מיותרים.

השתלות שיער הן טרנד חזק מאד בשנים האחרונות ובצדק. מדובר בפתרון נפלא עבור אנשים עם שיער דליל או הקרחות באזורים מסוימים. בעזרת השתלות אין לנו צורך יותר להמתין בציפייה לנס כלשהו שיקרה ויגרום לשיער שלנו פתאום לגדול מעצמו שוב. אז מה היא השתלת שיער בטוחה ולמה נוכל לצפות אחריה?

 

מהי השתלת שיער?

בתהליך השתלת השיער לרוב לא נקלח שיער מלאכותי, היות והוא יכול לגרום לסיבוכים, אלא נלקח שיער ממש מגוף האדם שעובר את ההשתלה. לרוב מדובר בהשתלה של שיער מאזור הקרקפת אל האזור הדליל.

את ההשתלה ניתן לעשות במספר שיטות, כאשר חלקן פולשניות יותר וחלקן פחות. סוג ההשתלה המתאימה לנו ביותר תוחלט על ידי רופא מומחה אשר לו גישה לתיק הרפואי שלנו ואשר הפנה אותנו לבדיקות מיוחדות טרם קבלת החלטה כלשהי.

 

האם יש תופעות לוואי?

אכן עלולות להיווצר תופעות לוואי לאחר ההשתלה:

צלקות

לא בהכרח יקרה בכל תהליך. במידה ואתם מעוניינים בתספורת יותר מגולחת, חשוב לציין זאת בפני הרופא על מנת שיידע שחשוב לעבוד בשיטה שאינה פולשנית ועל כן בעלת סיכויים נמוכים יותר להותרת צלקת באזור ההשתלה.

 

גירודים ודלקות

מדובר בתופעות לוואי צפויות אשר מתרחשות מאד קרוב לאחר שהתבצעה ההשתלה, היות והאזור מתחיל להחלים. היות והתבצעה הוצאת שיער מאזור מסוים, אז אותו אזור צריך להחלים ועל כן צפויים מעט גירודים. באופן יותר חריג יכולות להתפתח דלקות קלות אך הן נדירות יותר.

 

חוסר תחושה

גם תופעה זו קשורה לתקופת ההחלמה והיא נעלמת ממש לאחר כמה שבועות בודדים ועל כן אין להילחץ ממנה אלא לתת לגוף להתרגל למצב החדש.

 

שטפי דם ובצקות

מדובר בתופעת לוואי מאד נפוצה וצפויה לאחר הליך בו מתבצעת השתלה ועל כן אין להילחץ. בצקת אינה מפריעה לתהליך ההחלמה ולכן יש לתת לה להעלם מעצמה. לעומת זאת, שטפי דם הם מאד נדירים ונחשבים לתופעת לוואי הקורית אם המנתח לא היה מיומן מספיק.

 

איפה נעשה השתלה בטוחה?

אמנם ניתן לבצע בארץ השתלות בכל מיני שיטות, אך השתלת שיער בטורקיה היא האופציה הפופולרית והנפוצה ביותר, היות והיא מאפשרת מקצועיות בלתי מתפשרת אך במחיר הגיוני וסביר לכיס.

 

לסיכום

השתלות שיער הן דרך נפלאה לפתור בעיות שיער דליל וקרחות, יחד עם זאת חשוב לדעת שאכן יש תופעות לוואי קלאסיות שאינן מסוכנות. בכל מקרה חריג יש כמובן לפנות לרופא המטפל.

איש עובד על מחשב

 

בישול
מה היה לנו עד עכשיו?