תביעות נכות כללית – מה עושים?

תביעת נכות כללית היא לא עניין פשוט בעבור אף אדם. עוד לפני שניכנס לבירוקרטיות והפרוצדורות שצריך לעשות כדי להגיש את התביעה, ברור שבעבור רבים הקושי כאן הוא קודם כל רגשי. אף אחד לא תכנן להגיע למצב שבו הוא מגיש תביעת נכות כללית, וגם עבור בני המשפחה זה לרוב מצב מפתיע ולא צפוי. על כן, צריך לבצע את מהלך הגשת התביעה בצורה שגם תהיה יעילה, וגם תתחשב ברגשות של מגיש התביעה.

 

למי מגישים את התביעה?

תביעות נכות כללית אפשר להגיש לחברות ביטוח מכל מיני סוגים. ככל הנראה רוב האנשים יוכלו להגיש במצב כזה תביעה למוסד לביטוח לאומי.

 

ביטוח לאומי

למוסד לביטוח הלאומי משלמים אזרחי ישראל מדי חודש. מטרתו של גוף זה היא לדאוג לנו בדיוק במצבים קשים כמו מצב של נכות כללית. לא לכולם יש פוליסת ביטוח ולא אצל כולם פוליסת הביטוח תימצא מתאימה ותכסה את ההוצאות הנדרשות.

במקרה של פנייה למוסד לביטוח לאומי מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה בתחום, כי מעבר לידע המשפטי שלו בנושא הוא כבר מאוד מנוסה בעבודה עם המוסד לביטוח לאומי. מדובר על גוף די מסועף שעובד בצורה איטית שלעיתים נראית לא יעילה. על כן, חשוב להקפיד על צורת העבודה שלנו מול ביטוח לאומי כאשר מגישים את המסמכים הרלוונטיים לתביעה.

 

חברות ביטוח פרטיות

במקרה ואדם היה מועסק בחברה כל שהיא או שהיה עובד עצמאי והייתה לו את פוליסת הביטוח המתאימה, ניתן לתבוע גם תביעת אובדן כושר עבודה במקרה של נכות. כדי לוודא שפוליסת הביטוח שלכם מכסה את המקרה הבריאותי שלכם ברמה המשפטית, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין.

 

ועדה רפואית

כחלק מתהליך הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי, יידרש התובע להגיע למוסד ולהתראיין בפני ועדה רפואית. הועדה תבחן את מצבו של התובע בהתאם לתביעה שהוא הגיש. המעמד של פגישה עם ועדה מקצועית יכול להיות מאוד רגיש, היות ולעיתים יצטרך התובע לדבר על האירוע שבו הוא נפגע, מה שעלול להעלות זיכרונות לא נעימים. על כן, חשוב מאוד לקבל ליווי, הן מקצועי והן רגשי לכל אורך התהליך.

 

קביעת רמת הנכות

תפקידה של הועדה הרפואית היא לקבוע את אחוז הנכות של התובע. אם קובעת הוועדה אחוז נכות של מעל ל-60, תעבור תביעתו של אותו אדם לשלב הבא. במידה ולא, התובע יכול להגיש ערעור על קביעתה של הועדה הרפואית. כדי לאפשר לתובע לקבל את אחוז הנכות שלו הוא זכאי, חשוב להביא בפני הוועדה את כל המידע הנדרש.

 

פקיד התביעות

לבסוף, מי שמחליט אם התובע יקבל קצבה עקב מצב הנכות שלו, הוא פקיד התביעות של ביטוח לאומי, ולא הוועדה הרפואית, שתפקידה רק להמליץ ולתת ניתוח רפואי של המצב.

תביעות נכות כללית – מה עושים?

מה היה לנו עד עכשיו?