מה אפשר לעשות ברשלנות רפואית בניתוח פלסטי?

יש דברים בחיים שפשוט אי אפשר להימנע מהם. גם אם נפעל על מנת להקטין את הסיכויים, אנחנו יכולים להיקלע לסיטואציות שאנחנו לא מעוניינים בהן. הדבר הזה רלוונטי במיוחד כאשר מדברים על רשלנות רפואית.

אירוע של רשלנות רפואית אף פעם לא יכול להוביל לדברים חיוביים. הוא מסב נזקים רבים ופגיעה משמעותית במטופל. במאמר הבא נבין מה אפשר לעשות כאשר אירוע של רשלנות רפואית קורה בניתוח פלסטי.

 

ניתוח פלסטי – הליך רפואי לכל דבר ועניין

ניתוחים פלסטיים, שמבוצעים על ידי מנתחים פלסטיים, הם כבר מזמן דבר מקובל שהרבה אנשים פונים אליו. כאשר אדם אינו מרוצה מפרט אסתטי בחזות שלו, או כאשר המראה של אדם נפגע במהלך פציעה כלשהי, ניתוח פלסטי מאפשר פתרון אמין וברור מאוד.

ניתוח פלסטי הוא הליך רפואי לכל דבר. הוא מבוצע תחת הרדמה וכולל חיתוכים שונים בגוף, על מנת שהמטופל יוכל להגיע אל התוצאה הרצויה. מכיוון שמדובר בהליך רפואי לכל דבר, גם בניתוח פלסטי עשויה להתרחש רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בניתוח פלסטי אינה שונה מכל רשלנות רפואית אחרת. היא עשויה להסב נזק משמעותיים מאוד, בהתאם לחומרת הרשלנות.

 

רשלנות לפי החוק

החוק מגדיר בצורה ברורה מהי רשלנות רפואית. לפי החוק, רשלנות רפואית היא מצב בו נגרם למטופל נזק משמעותי בעקבות טעות שמבצע רופא או כל גורם רפואי אחר במהלך הליך רפואי. הטעות תחשב לרשלנית, רק אם הרופא לא נקט באמצעי זהירות שונים, או אם הרופא לא נהג לפי נורמות שמקובלות בתחום שלו.

 

רשלנות בניתוח פלסטי

רשלנות יכולה לקרות גם בניתוח פלסטי כאמור. רשלנות זו יכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות. למשל, חיתוכים לא זהירים של המנתח שמסבים נזק משמעותי. גם מצב בו המטופל מפתח זיהום בעקבות חיטוי לקוי של חדר הניתוח לפני הניתוח, ייחשב לרשלנות רפואית.

 

כיצד תדעו שאירעה רשלנות?

ניתן לדעת שהתרחשה רשלנות רפואית במהלך הניתוח באמצעות מספר דרכים. קודם כל, אם יצאתם עם נזק לאחר ניתוח פלסטי, הדבר מעיד במידה מסוימת על רשלנות. גם התנהגות חשודה של הצוות המנתח יכולה לעורר את נורות האזהרה שלכם. זיהום שמתפתח בסמוך לניתוח פלסטי יכול להצביע על רשלנות בחיטוי חדר הניתוח.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

החוק מאפשר לאזרחים להגיש תביעות רשלנות רפואית על כל מקרה רשלנות רפואית. גם כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בעת ניתוח פלסטי, ניתן להגיש תביעת פיצויים נגד הרופא המנתח או נגד המוסד הרפואי בו בוצע הניתוח.

 

לא תמיד התרשלות

רופאים הם בני אדם כמו כולנו – מומחים, מיומנים ומנוסים ככל שיהיו. לכן, גם רופאים מבצעים טעויות לפעמים. אם אירע לכם נזק במהלך ניתוח פלסטי, מומלץ להתייעץ קודם כל עם עורך דין ולהבין האם מדובר ברשלנות רפואית, והאם ניתן לתבוע.

רשלנות רפואית בניתוח

מה היה לנו עד עכשיו?