הכל על קבלת פטור ממס הכנסה לאחר מחלה ממושכת

מלבד הסבל הנפשי והפיזי שתקופת מחלה גורמת לנו, מבחינה כלכלית מדובר על תקופה לא פשוטה. ההוצאות הרפואיות והשוטפות בתקופת מחלה הן גבוהות מהרגיל, מה שעלול לפגוע בנו מבחינה כלכלית בצורה קשה. כדי להקל עליכם מעט בהתמודדות הזו, המדינה מאפשרת לכם לקבל פטור ממס הכנסה על התקופה בה הייתם חולים. כאן נספר לכם על הפטור הזה. 

 

פטור ממס הכנסה לאחר מחלה

פטור ממס הכנסה נועד להגדיל את ההכנסה שלכם בלי שתעבדו עוד זמן. אם חליתם למשך פרק זמן ממושך, בסוף השנה שבה חליתם תוכלו להגיש למס הכנסה בקשה ואם תעמדו בתנאים הנדרשים תקבלו פטור ממס על תקופת המחלה. הפטור הזה מוענק לכם על החודשים או השנים בהן הייתם חולים במחלה, גם אם היום אתם כבר לא סובלים ממנה.

חשוב להבין שגם אם אתם מגישים את הבקשה בתקופה שבה אתם עדיין חולים, הפטור מוענק לכם בצורה רטרואקטיבית. אם תעמדו בתנאים הנדרשים תקבלו החזר מס, החל מהזמן שבו הוכרתם בתור חולים במחלה הזו. את ההחזר ניתן לקבל החל מתום שנת המס שבה קיבלתם את הזכאות, עד 6 שנים.

לאחר מחלה

תיק מסמכים

אחת הסיבות המרכזיות לעיכובים בקבלת פטור ממס ההכנסה נוגעות למסמכים הרבים אותם יש להציג לרשויות המס. גם אחרי שהבקשה שלכם כבר נמצאת בטיפול, כל מסמך שלא נמצא בתיק שלכם יגרום לעיכוב גדול בבקשה. כדי למנוע את המצב הזה, וודאו היטב שכל המסמכים הנדרשים נמצאים בתיק שלכם. לאור זאת כדי לקבוע פגישות עם רופאים מומחים טרם הגשת הבקשה.

 

ליווי מקצועי

אחד הדברים שיכולים מאוד לסייע לכם בקבלת הפטור הוא הגשה של בקשה לפטור ממס יחד עם ייעוץ מקצועי. אנשי הייעוץ המקצועי יודעים בדיוק מה רשויות המס צריכות, והם יוכלו לעזור לכם להכין בצורה טובה את הבקשה שלכם. כמובן, ההחלטה הסופית ביחס לפטור שלכם נמצאת בידיים של רשויות המס, אולם אם תקבלו שירות מאנשי המקצוע הנכונים הסיכוי לאישור הפטור גבוה יותר.

ליווי מקצועי

פטור קבוע

במידה והמחלה לא עוזבת אתכם, ייתכן ומגיע לכם לקבל פטור מוחלט ממס הכנסה. הפטור הזה יאפשר לכם להמשיך לעבוד אך לא לשלם מיסים עד לתקרת הכנסה מסוימת. כדי לקבל את הפטור הזה יש צורך לקבל אחוזי נכות בשיעור מסוים או לחלות באחת המחלות שעבורן המדינה מעניקה את הפטור הזה.

 

לסיכום

אחת הסיבות לקבלת פטור ממס, גם אם באופן זמני היא מחלה ממושכת. שכירים או עצמאיים שהיו מושבתים לתקופה מסוימת בשל מחלה זכאים לקבל החזר מס על התקופה הזו. את ההחזר הזה ניתן לקבל עד 6 שנים משנת המחלה, אבל כדאי להגיש את הבקשה כמה שיותר מהר כיון שלוקח לא מעט זמן לטפל בבקשות הללו. ייעוץ מקצועי יוכל לעזור לכך שהבקשה תתקבל בהקדם האפשרי.

מס הכנסה

מס הכנסה
מה היה לנו עד עכשיו?