פטור ממס הכנסה – כל מה שצריך לדעת

מס הכנסה הוא אולי אחת ההוצאות המשמעותיות של עסק, בעיקר כי אין תמורה נראית לעין. גם עצמאי וגם שכיר, חייב במס שיכול לנוע בין 0-48% מכלל ההכנסות. במקרים מסויימים, קיים פטור ממס, האם אתם זכאים? הכל בכתבה שלפניכם.

 

מה הוא חוק מס הכנסה בכלל?

כל עסק במדינת ישראל, חייב בהפרשות למס הכנסה באמצעות מקדמות במהלך השנה, או לחלופין בסגירת שנה. פטור ממס הכנסה, במידה והינכם זכאים, יכול לפטור אתכם מהתשלומים האלו, אשר מהווים לא מעט.

 

מי זכאי לפטור ממה הכנסה?

אז כמובן שלא כל אחד זכאי לפטור ממס הכנסה, אין זה משנה אם אתה שכיר או עצמאי, מס ההכנסה הוא בהחלט אחת ההוצאות הגדולות שיש לאדם מדי חודש, יתרה מכך אנחנו לא מקבלים תמורה בעד התשלום. העיקרון של פטור ממס הכנסה אומר שמי שממשיך לעבוד, על אף מגבלה כלשהי, בעצם מקבל צ'ופר מהמדינה ואינו צריך לשלם מס הכנסה.

מי שזכאים להטבה הזאת, הינם כל מי שבעלי בעיה רפואית ומוכרים בנכות של 90% ומעלה. עיוורן, חירשות ועוד כל מיני בעיות מלידה, או לחלופין חליתם במחלה כמו ניוון שרירים העלולה לפגוע באופן ישיר ביכולת התפקוד בחיי היומיום, או חס וחלילה תאונה שעלולה להכביד על התפקוד היומיומי.

 

על אילו סוגי הכנסות חל הפטור?

כמו שכתבנו קודם, פטור ממס הכנסה חל גם על עוסקים עצמאיים וגם על שכירים, בנוסף לכך, הפטור חל גם על פיצויי פיטורים, קצבת פנסיה וגם כמו כן, במידה ויש לכם נכס, קיים פטור ממס על ההכנסות מהנכס הזה. הפטור מגיע עד לתקרה של 500 אש"ח.

 

גם רטרואקטיבית

פטור מס הכנסה, ניתן לתקופה של עד 6 שנים רטרואקטיבית, כך שבמידה ואושר לכם פטור ממס הכנסה, שווה לבדוק האם אתם זכאים גם על התקופה הקודמת.

 

3 שלבים והפטור שלכם

ישנם שלושה שלבים להתליך קבלת הפטור ממס הכנסה, במידה ותימצאו זכאים, בתום התהליך תוכלו לקבל זכאות לפטור ממס הכנסה ולחסוך אלפי שקלים בחודש.

  1. שיחת טלפון – שיחת היכרות, עדכון במצב הנוכחי והבנה האם ניתן לקבל פטור על סמך הנתונים
  2. פגישה פיזית – היכרות רשמית, הסברה על התהליך והליווי ואיסוף מסמכים רלוונטיים
  3. ועדה רפואית – ועדה רפואית רשמית שבסופה תקבלו את הזכאות לפטור ממס הכנסה

לאחר ששלושת השלבים האלו עברו בהצלחה, תוכלו לקבל את זכאות הפטור שלכם מחבות מס.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה, יכול לחסוך לכם אלפי שקלים מדי חודש. קבלת הפטור מתאפשרת בהתאם לתנאים הכתובים לעיל, לאחר הנפקת המסמכים הנדרשים ולאחר ועדה רפואית רשמית. ניתן לקבל את הפטור גם רטרואקטיבית ובתוקף של עד 6 שנים אחורה. רוצים לשמוע עוד? "בשביל הזכויות" כאן כדי לתת מענה לכלל השאלות ולעזור לכם בכל שלב בתהליך.

דולרים

 

כספים
מה היה לנו עד עכשיו?