סיכונים בהלבנת שיניים

שיניים עשויות להיות מוכתמות או לא לבנות מסיבות שונות ומגוונות. אם אתה רוצה להפוך אותן לבהירות יותר וצחורות יותר, אתה יכול לעשות זאת בבטחה. ישנן מספר אפשרויות לבחירה. אתה יכול לבקר אצל רופא השיניים שלך לטיפולי הלבנה או לנסות מוצרי הלבנה בבית. אמנם ישנן כמה תופעות לוואי ולכן חשוב להכיר את הסיכונים בהלבנת שיניים, אך רוב טיפולי ההלבנה המקובלים בטוחים לשימוש כל עוד אתה ממלא אחר הוראות המוצר.

 

מדוע השיניים שלנו משנות את צבען?

שינוים בצבע השן והכתמה של השיניים יכולים לחול ממספר סיבות:

  1. שינוי צבע חיצוני – שינוי צבע חיצוני עשוי להתרחש עקב צריכה של מזונות, משקאות או מוצרי ניקוטין אשר מכתימים את השיניים. קפה, תה, יין אדום, מאכלים עם צבעים וטבק יכולים לתרום לסוג זה של הכתמה. כתמים אלה משפיעים על החלק החיצוני של השיניים בלבד. שינוי צבע חיצוני הוא לרוב בר טיפול בעזרת משחות שיניים מלבינות שמכוונות לכתמים החיצוניים של השיניים.
  2. שינוי צבע פנימי – שינוי צבע פנימי מתרחש בשכבה הפנימית של השן. ייתכן שיש לך שינוי צבע מהותי בגלל שימוש בתרופות, מחלות ילדות, זיהום, טראומת שיניים או הזדקנות.
    יתכן שיהיה צורך להלבין שינוי בחלק הפנימי של השן באופן מקצועי כדי להגיע לגוון השיניים הרצוי לך.

עליכם להחליט כיצד להלבין את השיניים על סמך סוג ההכתמה שיש לכם.

סיכונים בהלבנת שיניים
סיכונים בהלבנת שיניים

אילו אפשרויות קיימות כיום להלבנת שיניים ומה נחשב בטיחותי?

ישנן שיטות ומוצרים רבים שמיועדים כיום עבור הלבנת שיניים. אתה עלול להיות מבולבל לגבי מה שכדאי להשתמש בו ולא לדעת אילו מהמוצרים הללו באמת בטוחים.

ישנן שלוש קטגוריות כלליות של שיטות הלבנה – עליהן נרחיב בהמשך, והן:

  1. הלבנת שיניים מקצועית מטעם רופא השיניים שלך
  2. הלבנת שיניים ביתית עם ערכה מרופא השיניים
  3. הלבנת שיניים ללא מרשם או מחומרים ביתיים

אתה יכול לבחור שיטה מסוימת להלבנת שיניים על בסיס גורם אחד או יותר, כולל:

סוג ההכתמה שלך, העלות הכרוכה בטיפול, שיטת הטיפול, הגיל שלך, היסטוריית השיניים שלך, כולל סתימות וכתרים. אולם כדאי לדון בשיטות הלבנה עם רופא השיניים שלך לפני שאתה מנסה לבצע אחת. רופא השיניים שלך יכול להמליץ ​​על תוכנית טיפול המתאימה ביותר לצרכים שלך.
סביר להניח שתדונו בכמה גישות שונות להלבנת שיניים.

קחו בחשבון, הזמן שלוקח להלבין את השיניים בבטחה תלוי בסוג הצבע שיש לכם ובשיטה בה אתם משתמשים כדי להלבין את השיניים.

 

הלבנת שיניים מקצועית – כיצד היא מתבצעת?

רופא השיניים שלך יכול להשתמש בכמה שיטות שונות כדי להבהיר את השיניים שלך במרפאה או בבית. באופן כללי, השיטות בהן הן משתמשים ילבינו את השיניים באמצעות קרבמיד מי חמצן.
זו נחשבת דרך בטוחה להלבנת שיניים באמצעים כימיים.

 

מדוע הכי כדאי לבצע טיפול הלבנת שיניים במרפאת השיניים?

טיפול בהלבנה במרפאה יכול להועיל מכיוון שהוא עובד מהר מאוד. גם אפקט ההלבנה עשוי להימשך זמן רב יותר. לעיתים קרובות יתכן שתזדקקו לטיפול של שעה או כמה ביקורים להלבנת שיניים. הסיבה לכך היא שריכוז מי החמצן במוצרים המלבינים גדול יותר מאשר במוצרים בהם אתה משתמש בבית. מומלץ לבצע טיפולים במרפאה אם יש לך גם נסיגת חניכיים, כיבים או רגישות מוגברת. רופא השיניים שלך עשוי גם להשתמש בלייזר או תאורת לד בעת החלת מוצר ההלבנה על השיניים כדי להאיץ את התהליך.

 

איך עובדת הלבנת שיניים ביתית עם סד הלבנה מרופא השיניים?

רופאי שיניים יכולים גם לעזור לכם להלבין את השיניים בבית. רופא השיניים שלך עשוי להכין לך סדים או פלטות בהתאמה אישית שיתאימו בדיוק לפה שלך. עם סדי ההלבנה האלה מגיע ג'ל הבלנה ושמים אותם למשך 30 דקות עד שעה ביום (כמומלץ על ידי רופא השיניים שלך) למשך מספר שבועות כדי להבהיר את השיניים.

על מוצרי הלבנת שיניים שזמינים בחנויות פארם והלבנת שיניים באמצעים ביתיים

ניתן לרכוש מוצרי הלבנה ללא מרשם שיעזרו לטיפול בשיניים מוכתמות. בשונה ממוצרים המנוהלים על ידי רופא שיניים, במוצרים אלה ריכוז החומר הפעיל הוא נמוך מאוד בהשוואה לחומרים בהם משתמשים רופאים שיניים בהלבנה מקצועית. המשמעות היא שאם השיניים שלך לא מוכתמות אלא זקוקות לשינויים בגוון הכללי שלהן, בהחלט ייתכן שמלבני שיניים מהסופר פארם לא יעבדו עליך בצורה יעילה או שייקח יותר זמן להבהיר את השיניים שלך.
להלן סוגי מוצרי המדף להלבנת שיניים שנמכרים ברשתות השיווק:

  • משחות שיניים מלבינות – משחות שיניים מלבינות אינן משתמשות במי חמצן. במקום זאת, משחות שיניים אלו לרוב מכילות אבקת סודה לשתיה ומינרלים נוספים. יתכן שייקח זמן עד שמשחות שיניים מלבינות יבהירו את שיניך לגוון הרצוי לך.
  • רצועות הלבנה – תוכלו גם לרכוש רצועות הלבנה ללא מרשם לשיניים. אלה מכילות כמות קטנה יותר של מי חמצן מאשר מוצרים מקצועיים. ניתן להניח אותן פעם או פעמיים ביום על שיניך למשך פרק זמן מוגדר כפי שמצוין על ידי היצרן. כיום ניתן להשיג מגוון מוצרי רצועת הלבנה, כל אחד בריכוזים משתנים של חומר הלבנה.
  • פחם פעיל ושיטות ביתיות אחרות – אולי אתה סקרן לגבי השימוש בשיטות תוצרת בית כדי להלבין שיניים. פחם פעיל הוא טיפול כזה, וכן שימוש באבקת סודה לשתיה, מלח, לימון ועוד. 

 

מה הסיכונים בהלבנת שיניים עם ערכות הלבנה ביתיות?

חלק ממוצרי הלבנות השיניים אינם יעילים בשינוי גוון השן בעוד שאחרים עשויים לגרום לך לצריבה בחניכיים ורגישות מוגברת בשיניים לאחר השימוש בהם. 

חשוב לפעול תמיד אחר הוראות היצרן בעת ​​השימוש במוצר ולהפסיק להשתמש בערכות אלו אם תופעות הלוואי אינן חולפות בתוך ימים ספורים.

בנוסף, בשימוש ברכיבים ביתיים ומוצרי מדף להלבנת שיניים, אתה אף עלול לגרום נזק לשכבת האמייל של השיניים שלך ואף לשחוק אותה לצמיתות.

שיטות אלה אינן מוכחות באופן מדעי כפתרון בריא וארוך טווח להלבנת שיניים ויש לדון בהן עם רופא שיניים לפני שמנסים אותן. 

אישה לאחר הלבנה
מה היה לנו עד עכשיו?