האם יש סיבות בריאותיות לניתוח אף מלא?

מבין הניתוחים הפלסטיים, ניתוח אף הוא אחת הפרוצדורות המוכרות והנפוצות ביותר.

אין זה פלא, היות והאף הוא איבר מרכזי בפני האדם ובעל השפעה ניכרת על חזותנו.

עם זאת, חשוב לציין שלא כל ניתוחי האף מתבצעים מסיבות אסתטיות בלבד.

בכתבה הבאה נענה על השאלה האם יש סיבות בריאותיות לניתוח אף מלא.

 

עוד אוויר לנשימה

ניתוח אף נעשה פעמים רבות מסיבות בריאותיות. בשונה מניתוחים פלסטיים אחרים שמרבית השפעתם מסתכמת בשינוי המראה החיצוני, לניתוח אף יש גם השלכות דרסטיות על איכות הנשימה של המטופל וכתוצאה מכך על איכות החיים הכוללת. למעשה, רבים מהפונים לתהליך של פיסול אף עושים זאת מצורך בריאותי חיוני אשר אליו נלווה גם השינוי האסתטי.

 

על עקמת מחיצת האף

עקמת מחיצת האף היא תופעה שכיחה למדי בקרב בני אדם. מדובר בתופעה בה מחיצת האף מתפתחת בצורה לא ישרה וכתוצאה מכך משפיעה על דרכי האוויר. הסיבה הנפוצה להיווצרות עקמת מחיצת האף היא חבלה, אך היא יכולה לקרות גם כתוצאה מהתפתחות טבעית לא תקינה.

לעקמת מחיצת סימפטומים רבים אשר פוגעים באיכות החיים, ועל כן ניתוח אף הוא תהליך רצוי במקרה זו. בראש ובראשונה, היא גורמת לקשיי נשימה משמעותיים. כמו כן, עלולים להתרחש תסמינים נוספים כגון צינון בלתי פוסק, אובדן חוש הריח, פציעות ודימומים חוזרים ונשנים בחלל האף, קשיי שינה, ברונכיטיס, נשימה דרך הפה בלבד, קול מאונפף ועוד.

 

כשהאסתטיקה הופכת לבריאות

אנשים רבים לא מרוצים ממראה האף שלהם ועל כן פונים לתהליך הפלסטי. נכון שחוסר סיפוק מהמראה החיצוני הוא אינו סיבה בריאותית, אך לעיתים מדובר בדבר בעל השפעה מכרעת על הבריאות הנפשית של האדם.

ניתוח פלסטי אינו משנה כמובן את נפש האדם, ועל מנת להגיע להשלמה עם עצמך ועם גופך יש צורך בתהליך עמוק יותר מההליך הכירורגי. עם זאת, ניתוח אף יכול להיות תוספת משלימה לשיפור איכות החיים, להגברת תחושת הביטחון העצמי ועוד. אין מדובר בדבר של מה בכך. על אף שעל פניו ניתוחים פלסטיים נשמעים כעניין שטחי למדי, עשויים להיות להם השפעה חיובית רבה על האדם העובר אותם.

 

ניתוחים רק עם מומחים

למרות  שלפיסול אף יש תוצאות חיוביות בעיקרן, אין מדובר בהליך פשוט. הסרה או הזזה של מחיצת האף היא ניתוח מורכב הדורש ניסיון של בעל מקצוע מומחה. לכן חשוב לוודא שמבצעים את ההליך במוסד מוכר עם אנשים המוסמכים לכך.

בנוסף חשוב לדעת שניתוח אף גורר תהליך החלמה ועלול להוביל להתפתחות של כמה סימפטומים לאחר הניתוח. לכן חשוב לבוא לתהליך מוכנים נפשית ושלמים עם ההחלטה. צריך לזכור שהאף ואיתו כל החזות החיצונית תשתנה באופן משמעותי, ולכן חשוב שיהיה לכם ביטחון רב ברצון לשינוי לפני פנייה לביצוע ההליך.

 

חלק בגוף

רופאים
מה היה לנו עד עכשיו?