נעלי צעד ראשון לתינוק – איך תגרמי לו ללכת נכון?

שלב העמידה וההליכה הינו השלב האחרון בהתפתחותו של התינוק, וצעדיו הראשונים מלאים בחששות.

איך נוכל לעזור לו ועל מה חשוב להקפיד בנעלי צעד ראשון? בואי נעשה סדר.

תינוקות מתחילים ללכת בגיל שנה לשנה וחצי, אך יכול להיות שתהיה סטייה קלה, לא צריך להיבהל, כל אחד והקצב הנכון שלו.

ישנה משמעות רבה לשלבי ההתפתחות עד הצעד הראשון המיוחל, ולבחירת נעלי הצעד הראשון.

 

הגיע לגיל ואפשר לעזור לו להתחיל

ראשית, חשוב שתגרמי לו להרגיש בטוח ורגוע בשלב זה. אם תעמידי אותו לפני שיוכל לעמוד בכוחות עצמו יכול מאוד להיות שייפול, או שתצרי אצלו פחד ותעכבי את ההתפתחות של שלב ההליכה.

במידה והגיע לשלב של עמידת שש, תוכלי לעודד אותו לעמוד ע"י הרמת יד למעלה עם גירוי חיצוני כמו צעצוע.

תוכלי לנסות גם תרגול עליה של מדרגות בזחילה, נסי לעשות זאת לפחות פעם ביום –  קומה אחת בכל פעם. ככל שיתרגל יותר הוא ירצה לעלות עוד קומה, ולבסוף ינתק את הברכיים וידחוף את הרגל ללא עזרת הברך שנותנת לו נקודת תמיכה.

במידה וילדך כבר עומד בכוחות עצמו ע"י היאחזות בעצם מסוים, למשל רגל של שולחן – נסי לעודד אותו לשחרר יד אחת. מומלץ גם לתרגל מעבר ממצב של עמידה לישיבה ולא בנפילה אלא ע"י שליטה.

 

מתי לקנות נעלי צעד ראשון?

אל תתפתי לבזבז כסף מיותר על נעלי צעד ראשון כשהתינוק עוד יושב בעגלה, גם לא כשהוא עומד בלבד.

הזמן הנכון לרכוש נעלי צעד ראשון לתינוק הוא כאשר הפעוט מתחיל לעשות את צעדיו הראשונים.

 

ומה בנוגע להליכה יחפה?

הליכה יחפה הינה מאוד מומלצת, מכיוון שהיא טבעית ונכונה וחשוב מכל מאוד בריאה לפעוטות. הליכה מסוג זה תורמת להתפתחות של השרירים שבכף הרגל ובכך מאפשרת לה להתפתח ולהתחזק בצורה הטובה ביותר. אנו ממליצים לך לאפשר לו ללכת יחף בכל הזדמנות ובייחוד על משטחי חול, אדמה ודשא.

אולם, במקרים מסוימים המשטח עליו התינוק הולך עלול להיות מסוכן – רצפה חמה מדי או מזג אוויר קר, זכוכיות, אבנים. לכן רצוי שנצטייד בזוג נעליים שיגן על כף רגלו בצורה מקסימאלית.

 

הכי יקר הכי טוב?

בד"כ אין משמעות למותג אותו תקנו, רוב נעלי התינוקות איכותיות.

אנו ממליצים על נעל בעלת סוליה דקה וגמישה, עם עקב מינימאלי או ללא עקב בכלל. נעל קלת משקל שעשויה מחומר רך כמו עור, חשוב שמבנה הנעל יתאים למבנה כף הרגל – רחבה באצבעות וצרה בעקב על מנת לתרום לשיווי המשקל.

יכול להיות שתינוקך יתחיל ללכת הצידה ולא בקו ישר אך זהו דבר טבעי. תהליך התפתחות שונה עבור כל ילד, עלינו לתת לו לעשות את הטעויות על מנת שילמד ללכת בצורה הטובה ביותר, גם אם זה אומר ליפול קצת בדרך לשם.

 

נעלי הליכה

 

נעלי הרים
מה היה לנו עד עכשיו?