מה היתרונות הבריאותיים לאימונים פונקציונאליים?

הצורך לקבוע לעצמנו אימון כחלק מהלוח הזמנים השבועי הוא אתגר לא קטן. גם אחרי שאנחנו כבר קובעים אימון מסוים, מהר מאוד עלולה להגיע התחושה שהאימון הזה משעמם אותנו, דבר שיוביל אותנו לנטוש את האימון. אחד הפתרונות לזה הוא למצוא סגנון אימון מגוון, כזה שאף פעם לא יימאס לכם ממנו. אנחנו כאן כדי לספר לכם על אימון פונקציונלי והיתרונות הרבים שלו.

 

אימון פונקציונלי

אימון פונקציונלי הוא אימון שבו אנחנו מבצעים תנועות שנראות כאילו לקחנו אותן מחיי היומיום שלנו. בניגוד לחדר כושר שבו אנחנו עובדים עם מכשירים שנועדו לחזק באופן ממוקד שרירים מסוימים, אימון פונקציונלי לא מתמקד בשריר אחד אלא דווקא בהפעלה של הגוף, בדיוק כמו שאנחנו עושים במהלך היומיום שלנו. אז הנה כמה יתרונות שיש לסגנון הזה.

 

חיזוק שרירי הליבה של הגוף

כאמור, אימון פונקציונלי לא מתמקד רק בקבוצת שרירים מסוימת או מבודד שריר על מנת לחזק אותו בלבד. במהלך האימון נבצע תנועות שדורשות הפעלה של כל הגוף יחד, וכך נחזק את הגוף שלנו ואת שרירי הליבה שלו. שרירי הליבה אלו כל אותם שרירים שאחראים על היציבה של הגוף ועל התנועות המרכזיות, ודווקא אותן קל יותר לחזק כאשר מבצעים תנועות אמיתיות ולא רק פעולות לצורך אימון.

 

שריפת שומן

אחת הסיבות שגורמות לכולנו להתאמן היא כדי להוריד קצת במשקל ולהיראות טוב יותר. אם אתם מתעניינים באימון פונקציונלי, חשוב לדעת שהוא בהחלט יכול לספק לכם את המטרה הזו. אימון פונקציונלי יכול להיות עצים מאוד, כאשר הסף הקלורי שאותו שורפים במהלך אימונים כאלו הוא גבוה במיוחד, בלי קשר לעובדה שמדובר על אימון שגם תהנו בו יותר.

 

אפשרות לאימונים קצרים

אחד האתגרים שכולנו חווים במהלך אימונים הוא למצוא עבורם זמן בתוך לוח הזמנים העמוס שלנו. אחד היתרונות הגדולים שיש לאימון פונקציונלי על פני סוגי אימון אחרים הוא באפשרות לייצר אימון אפקטיבי בזמן מאוד קצר. כל מה שאתם צריכים זה להגיד כמה זמן יש לכם להתאמן, ואיש מקצוע יוכל להתאים לכם אימון פונקציונלי נהדר.

 

גיוון אינסופי

הדבר האחרון שעליו נדבר הוא הגיוון האינסופי שהאימון הזה מציע לכם. מבחינה בריאותית, חשוב יותר להתאמן בצורה קבועה גם אם מדובר על אימון קצר, מאשר להתאמן בתקופות מסוימות ולוותר על אימונים בתקופות אחרות. אימון פונקציונלי נותן לכם גיוון כל כך גדול שאף פעם לא תרגישו מיצוי. תוכלו למצוא מידע נוסף על כך באתר https://dojotlv.co.il

 

לסיכום

היתרון הבריאותי המרכזי של אימון פונקציונלי הוא בכך שאנחנו מחקים תנועות מהיומיום, דבר שהופך את החיים שלנו לנוחים יותר. האימון משלב יחד אימונים אירוביים יחד עם עבודת כוח בעצימות גבוהה דבר שגם מחזק את הגוף שלנו וגם עוזר לנו לשרוף שומנים מיותרים. ההתמדה באימון הפונקציונלי קלה יותר, כיון שהוא אף לא פעם לא נראה כמו האימון הקודם.

מתאמנת

 

מה היה לנו עד עכשיו?