מהו ניתוח החלפת ברך ואיך הוא מבוצע

אנחנו שומעים לאחרונה על מכרים רבים שלנו שעוברים החלמה לאחר ניתוח להחלפת ברך.

מצאנו את עצמנו לא פעם, שואלים את אותם אנשים מהו הניתוח הזה ואיך הוא מבוצע, אבל לא קיבלנו תשובות מספקות.

זו הסיבה שבחרנו לכתוב על הנושא מדריך ולאפשר גם לכם לקבל את כל הפרטים המעניינים בנושא.

הנה כל המידע שריכזנו עבורכם:

 

מהו ניתוח להחלפת ברך?

ניתוח להחלפת ברך הוא אחד הניתוחים המוצלחים בתחום האורתופדיה. הסיבה לכך נובעת מתוך העובדה כי הוא מתבצע באמצעות שיטה מיוחדת שנעשית לאחר תכנון וירטואלי תלת ממדי, כך שהוא מאפשר להביא לשיפור משמעותי בתוצאות וגורם לשביעות רצון בקרב המנותחים. הניתוח מבוצע על ידי רופא אורתופד שמומחה בתחום הברכיים. השיטות האלה מאפשרות לבצע ניתוח בברך אחת בלבד או בשתי הברכיים בו זמנית. הניתוח מתבצע לאחר שמתרחשת שחיקה של הסחוס.

 

רגע, מה זה אומר שחיקה של הסחוס?

מסתבר שאי אפשר להסביר על ניתוח החלפת ברך  מבלי להסביר אודות הליך השחיקה של הסחוס. שחיקה שכזו באה לידי ביטוי בעקבות פעילות ספורטיבית מאומצת או בגלל הגיל. תהליך שחיקת הסחוס יכול להימשך כמה חודשים ולעיתים גם כמה שנים. הבעיה היא, שמבחינה ביולוגית, בניגוד לציפורניים ושיער, לסחוס אין יכולת להתחדש. שחיקה של הסחוס ומפרקי הברכיים גורמת לסובלים ממנה לתחושות הבאות:

  • "חריקות" בברכיים
  • כאבים בזמן קימה
  • תנועת מוגבלות
  • כאבים במהלך ירידה או עלייה במדרגות

כדי להחזיר את הברך לקדמותה, יש לבצע ניתוח להחלפת ברך.

 

איך מתבצע הניתוח?

בתחילת הניתוח מבוצע חתך ניתוחי שנעשה לאורך חלקה הפנימי של הברך שבה יש שחיקה של הסחוס. ראוי לציין כי לא נעשה חיתוך נוסף כלשהו של שרירים, אלא רק חתך לארך הגידים שמאפשר להגיע לחשיפה של המפרק. הניתוח יכול להתבצע בהרדמה כללית או בהרדמה אפידורלית. הדבר נקבע בדרך כלל בשיתוף עם המטופל והרופא המנתח. במהלך הניתוח עצמו, מתבצעת הסרה של הסחוס הפגוע ולאחר מכן, מושתל שתל שמורכב על העצמות של המטופל. ראוי לציין כי עצמות הברך עצמן אינן עוברות החלפה. לאחר הניתוח המטופל עובר להתאוששות ולאחר זמן מה, הוא מועבר אל מחלקת האשפוז.

 

מהם יתרונות הניתוח?

לניתוח מסוג זה יש מגוון רחב של יתרונות, למשל:

  • הוא מבוצע בשיטה שמאפשרת לנתח בו זמנית את שני מפרקי הברכיים בעת הצורך
  • הניתוח מבוצע באמצעות הנחיית מחשב שמאפשרת לצמצום סיבוכים ניתוחיים שעשויים לבוא לידי ביטוי בסוגי ניתוחים אחרים (כמו למשך סיבוך ריאתי) ועוד

 

לסיום

עכשיו אנחנו יכולים לומר שאנחנו מבינים סוף סוף מה זה אומר ניתוח של החלפת ברך ואיך הוא מבוצע. אנחנו מאמינים שכעת, גם אתם מבינים במה מדובר. אם אתם עומדים בפני ניתוח שכזה, אנו רוצים לאחל לכם שיעבור בקלות ושתהיה החלמה מהירה.

צילום רנטגן

 

חלק בגוף
מה היה לנו עד עכשיו?