5 דברים שאפשר לעשות כדי להימנע מגליובלסטומה

גליובלסטומה מולטיפורמה- GBM מאובחנת כל שנה בישראל אצל 250 אנשים וזאת עקב היותו הגידול היותר נפוץ אצל מבוגרים.

מקור הגידול הינו בתאי גלייה-אסטרוציטים ובגדילתו הדיפוזית הוא מצליח לחדור לאזורים חשובים במוח ובנוסף, הפרוגנוזה שלו מאד נמוכה.

הגידול יכול להיות ראשוני (התפתחות התאים הסרטניים מתאי מוח בריאים) או שניוני (התפתחות מתאים כבר עברו שינוי, למשל, סרטן מסוג אחר שחדר למוח).

 

מניעת המחלה

בדרך כלל הגידול מתפתח אצל משפחות עם גנטיקה לקויה משותפת, כמו מוטציות למיניהן ולכן חוץ מאשר להיוולד לגנטיקה הנכונה אין כל כך מה לעשות כדי להימנע מלחלות במחלת גליובלסטומה. מה שכן, אם אובחנתם עם הסרטן כן ישנם מחקרים שמראים שתזונה מסויימת או שימוש בתרופות שונות יכולים להאריך את תוחלת החיים ולהגדיל את הסיכויים להקטין משמעותית את הגידול.

 

המצב הנפשי ושימוש בכדורים נגד דכאון

מחקר ישראלי מצא ששימוש בתרופות למניעת לחץ יכולות להפחית את התפשטות הסרטן, כאשר אם נוטלים את התרופות נוגדות הדיכאון לפני הניתוח להסרת הגידול וגם אחריו, הסיכוי להופעת גרורות קטן משמעותית. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבמצבי חרדה הגוף מפריש הורמונים שיכולים לפגוע במערכת החיסונית שאמורה להגן עלינו מפני התאים הסרטניים ובנוסף, אותם הורמונים עוזרים גם לתאים הסרטניים ששורדים את הניתוח ליצור גרורות.

 

דרכים נוספות, לא קונבציונליות להימנעות

הרוב המוחלט של הרופאים האונקולוגיים מחליטים על הטיפולים הקונבנציונליים של הקרנות וכימותרפיה לאחר הניתוח ולפעמים גם תרופות ביולוגיות או טיפול עם שדה חשמלי. הטיפולים לא מעלימים את הגידול במאת האחוזים וגם תוחלת החיים יכולה לעלות בכמה שנים ולא יותר. ישנם מקרים של מטופלים שאחרי שחקרו את הנושא עצמאית החליטו לקחת קוקטייל של תרופות כמו שעושים באיידס כדי להילחם בכל המוטציות של התאים הסרטניים. אותם מטופלים הצליחו להעלים לחלוטין את הגידול והם חיים היום עשרות שנים אחרי הופעת הגידול מבלי שהוא חזר להם שנית. מדובר על ערבוב של תרופות שלא מיועדות לסרטן ולא מומלצות לשימוש על ידי האונקולוגים אבל שיש לכם רק כמה שנים לחיות אז אפשר לנסות הכל.

 

לסיכום

גליובלסטומה הוא סרטן מוח אלים מאד ונפוץ, שבמרבית המקרים חוזר שוב לאחר הניתוח והטיפולים- גליובלסטומה חוזרת. הוא נפוץ אצל מבוגרים בעיקר אך יכול להופיע בכל גיל וגם נמצא יותר אצל גברים מאשר נשים. בדרך כלל הגנטיקה היא שמכתיבה את הופעת המחלה ולכן אין דרכים מוחלטות להימנע מלחלות בסרטן, אך במידה ואובחנתם כן אפשר בעזרת תזונה מתאימה, תוספי תזונה, תרופות מסויימות ושליטה במצב הנפשי להקטין את הסיכויים להופעת גרורות בפעם השנייה לאחר שכבר ביצעתם את הניתוח. כדאי לכם לחקור לעומק ולקרוא את כל המחקרים שנעשו בנושא טיפול בסרטן המוח וגם לקרוא ולשמוע סיפורים על אנשים שחלו והצליחו להירפא באופן סופי (יש כאלה בהרבה סוגי סרטן).

 

ראש

דופק לב
מה היה לנו עד עכשיו?