לומדים לזהות – כך תדעו האם יש לכם פטרת ציפורניים

לאחרונה שמענו על מכרים שציינו בפנינו כי הם גילו שסבלו במשך שנים ארוכות מפטרת ציפורניים בידיים וברגליים מבלי שהם בכלל ידעו על כך. לדבריהם, הם חשבו שמדובר בשינוי שמתרחש עם הגיל, כך שהם לא טיפלו בתסמינים והמשיכו בשגרת היום יום שלהם. תרחיש זה גרם לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שעוסקת בפטרת הציפורניים. בכל פעם נציג אינפורמציה חיונית אחרת, שתביא להעלאת המודעות בנושא. הפעם נלמד אתכם איך אפשר לזהות שמדובר בפטרת ולא בתופעה אחרת. 

 

פטרת בציפורניים – בואו נכיר בתסמינים

מי שסובלים מפטרת בציפורניים, עשויים לגלות כי הם חווים את אחד או יותר מהשינויים הבאים בציפורני הידיים והרגליים:

  • צבעה של הציפורן השתנה והיא קיבלה גווני חום, צהוב או לבן
  • יש הצטברות של לכלוך מתחת לציפורן או הציפורניים
  • הציפורן לא מחוברת לעור והיא מתחילה להתרחק ממנו
  • המרקם של משטח הציפורן משתנה והופך להיות רך, אבקתי ויבש
  • הציפורן מתפוררת ועוד

חשוב לציין כי מטופלים רבים לא פונים לקבלת  טיפול, בגלל שהם אינם חווים כאב, במיוחד בשלבים הראשונים של התפתחות הפטרייה.

תסמיני פטרת ציפורניים

חושבים שאתם סובלים מפטרייה? אל תדחו את הפנייה לרופא

אם קראתם את המידע שצוין לעיל וגיליתם שיש לכם תסמיני פטרת ציפורניים, עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל קבלת טיפול רפואי. שכן, דחייה של הטיפול עשויה להוביל לגדילה של הפטרייה. התוצאה עשויה לבוא לידי ביטוי בהופעה של כאבים חדים, אי יכולת לנעול נעליים ועוד. ההמלצה היא לפנות אל הרופא כבר ברגע שבו רואים את אחד מהתסמינים שצוינו לעיל.

תסמיני פטרת ציפורניים

אוכלוסיות בסיכון

פטרת הציפורניים ידועה כבעיה נפוצה וכל אחד יכול לגלות כי הוא חלה בה. ראוי להוסיף כי יש מי שעשויים להימצא בסיכון גבוה יותר לפיתוח זיהום פטרייתי שכזה בציפורני הידיים והרגליים. מדובר באנשים מבוגרים במרבית המקרים (זיהום מסוג זה נחשב לנדיר בקרב ילדים). בנוסף, מי שסובלים ממחלת הסוכרת, סרטן או מושתלי איברים עלולים גם כן לגלות כי הם סובלים מפטרייה זו.

 

אפשר לטפל בפטרייה מהבית

מי שסובלים מפטרייה בציפורניים, יכולים לטפל בה ולהעלים אותה תוך שימוש בקרמים טיפוליים ייעודיים וסבונים. ראוי לציין כי השימוש בחומרים אלו אינו מותנה בקבלת מרשם מרופא. כך שאם אתם סובלים מפטרייה ויש לכם תור לרופא במועד מאוחר יחסית, כדאי שתדעו שאינכם צריכים לשבת בחיבוק ידיים. תוכלו לבצע רכישה של חומרים אלו ולטפל בפטרייה כבר עכשיו.

 

לסיום

עד כאן המדריך שלימד אתכם לזהות את התסמינים שיעידו אם יש לכם פטריה בציפורניים. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים, כך שנותר לכם רק ליישם את הטיפים שלעיל ולטפל בעצמכם, כדי שהפטרייה תיעלם. נאחל לכם שיהיה בהצלחה ושלא תדעו שוב פטריות בציפורניים לעולם.

תסמיני פטרת ציפורניים

תסמיני פטרת ציפורניים
מה היה לנו עד עכשיו?