4 טיפולים שמומלץ לנסות בעת מחלת שלבקת חוגרת

שלבקת חוגרת היא מחלה ויראלית מדבקת הנגרמת כתוצאה מהדבקה בנגיף וריצלה זוסטר.

המחלה מתחילה בהופעה של שלפוחיות על העור, אך עלולה להידרדר ולהביא לסכנת חיים, בעיקר בקרב אוכלוסייה מבוגרת.

ריכזנו עבורכם כמה טיפולים שיכולים להיות יעילים לטיפול במחלה.

מה זה שלבקת חוגרת?

שלבקת חוגרת היא מחלה וירלית הנגרמת כתוצאה מהידבקות בווירוס הרפס בשם וריצלה זוסטר. מדובר באותו נגיף הגורם לאבעבועות רוח, כאשר אצל רוב האנשים הנגיף מורדם לאחר שמערכת החיסון נלחמת בו בצעירותם, ואז מתעורר מחדש בגיל מבוגר יותר וגורם לשלבקת חוגרת להופיע. הנגיף פוגע בעצבי החזה והבטן, וגורם לפריחה בצד אחד של אזור המותניים. הפריחה נמשכת לרוב בין 7 עד 10 ימים, והמחלה עוברת לחלוטין בתוך כשבועיים ועד לארבעה שבועות. כיום, מומלץ לבני 60 ומעלה להתחסן כנגד המחלה במידה ואין מניעה לחסנם, זאת היות והמחלה עלולה להיות מסוכנת עבורם.

טיפול באמצעות קנאביס

מחקרים רבים מעלים את יעילותו הרפואית של צמח הקנאביס, לפיהם הצמח יכול לסייע לטיפול במחלות ובעיות רפואיות רבות. לפי אותם מחקרים, נמצא כי אחד החומרים הפעילים בצמח – CBD – יעיל לריפוי שלבקת חוגרת. הטיפולים באמצעות קנאביס ניתנים במרפאות שונות לטיפול במחלה ומוכיחים את יעילותם, אומנם מדובר במחקרים חדשים אשר לא ניתן לקבוע סופית לפיהם כי הצמח יכול לסייע לריפוי מלא. יחד עם זאת, ה-CBD מוכח כיעיל בטיפול בכאבים שונים ועל כן יכול לסייע לפחות בשיכוך הכאבים הרבים הנגרמים כתוצאה מהמחלה. למידע נוסף על קנאביס רפואי, ניתן לבדוק באתר – https://canabd.co.il.

טיפול בפריחה

התסמין הבולט ביותר של המחלה הוא הופעת פריחה בצורה של שלפוחיות על העור. על כן, הטיפול הבולט ביותר הניתן הוא טיפול בפריחה עצמה אשר ניתן באמצעים מותאמים שונים. כחלק מהטיפול בפריחה, מומלץ למטופלים ללבוש בגדים רפויים שאינם מגרים את העור, וכן לשמור על עורם נקי ככל האפשר.

משככי כאבים

המחלה גורמת לכאבים רבים ועל כן יתכן והרופא ירשום משככי כאבים ממשפחות תרופתיות שונות. ממצאים מחקריים מראים כי נוגדי דיכאון ותרופות למניעת פרכוסים יעילות לטיפול בכאבים עצביים הנגרמים כתוצאה משלבקת חוגרת. כל כן, משככי הכאבים יכולים להיות מסוג פרצטמול, נוגדי דלקת שאינם מכילים סטרואידים, אופייאטים, נוגדי דיכאון וכן נוגדי פרכוסים.

תרופות אנטי ויראליות

שלבקת חוגרת תעבור לרוב מעצמה ולכן לרוב יינתן טיפול להקלת ההתמודדות עם הסימפטומים בלבד. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יינתן גם טיפול אנטי ויראלי. תרופות אנטי ויראליות אומנם לא יכולות להרוג את הנגיף, אך הן יכולות למנוע את התרבותו, להפחית את חומרת הסימפטומים ולקצר את משכם, ולמנוע הסתבכויות שונות העלולות להופיע כתוצאה מהמחלה. תרופות מסוג אלו יינתנו למטופלים הנמצאים בסיכון להחמרה של המחלה ופגיעה חמורה בבריאותכם עד לכדי סיכון חייהם.

נוזל רפואי

צמח