השפעת הפטורים ממס הכנסה על אנשים עם מחלות בישראל

סדרת כתבות ששודרה לפני כמה ימים במהדורת החדשות, גרמה להתעניינות רבה בפטורים ממס הכנסה שמגיעים לאנשים עם מחלות בישראל. אנו מכירים בעובדה זו, מכיוון שקיבלנו פניות רבות מצד גולשים שביקשו להבין מה ההשפעה של הפטורים הללו, כדי להבין אם משתלם להם להגיש בקשה לקבלת הפטור. אנחנו כמובן נענים לבקשות שנשלחות אלינו. לכן, הוצאנו מדריך מקיף שיציג את ההשפעה של הפטורים ממס הכנסה. הישארו אתנו ותגלו איך זו באה לידי ביטוי.

 

רגע, מה זה אומר בכלל פטור מתשלום מס הכנסה?

אי אפשר לכתוב מדריך שיציג באופן מעמיק את ההשפעה של הפטורים ממס הכנסה, מבלי להציג בכמה מילים את הפטור המדובר. נציין כי מדובר בפטור שמאפשר לאנשים חולים ליהנות מפטור מלא עבור תשלומי מס הכנסה מהכנסות שונות (כלומר, לא רק מהמשכורת).

חשוב לציין כי מי שזכאים לפטור זה הם אנשים שחולים במחלות סופניות, מחלות כרוניות או מי שחולים בכמה מחלות קלות שמזכות אותם בסופו של דבר ב – 90% נכות שנקבעו מטעם המוסד לביטוח לאומי.

פטור מתשלום מס הכנסה

איך הפטור משפיע על חייהם של אנשים עם מחלות?

שיחות שערכנו עם חולים שקיבלו את הפטור המדובר גילו לנו כי אלה חוסכים כסף רב. לדבריהם, הם חוסכים אלפי שקלים בשנה (ולעיתים אף יותר). שכן, יש להם פטור ממס הכנסה, כך שמתאפשר להם להרוויח "יותר" בכל תלוש משכורת. אם לא די בכך, אלה ציינו כי העובדה שהמוסד לביטוח לאומי מכיר בהם, מאפשרת להם ליהנות מהטבות נוספות פרט לפטור זה.

 

גם בני הזוג נהנים מהטבה

מסתבר שהפטור ממס הכנסה אינו נוגע אך ורק לאדם החולה, אלא גם לבן או בת הזוג שלו. בירור שערכנו בנושא העלה כי בני הזוג של חולים שלא יכולים לעבוד (בעקבות המחלה או מסיבה אחרת) זכאים לקבל הטבה משמעותית שבאה לידי ביטוי בנקודת זיכוי שאלה מקבלים פעם בשנה. הטבה זו היא סוג של פיצוי. כלומר, היא תחליף לקבלת הפטור שבן או בת הזוג החולים היו אמורים לקבל, אך הם לא יכולים לממש אותה בגלל היעדר הכנסה.

גם בני זוג נהנים מההטבה

מגיע לכם פטור? צאו להשיג אותו!

אם המדריך הנוכחי גילה לכם שאתם זכאים לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל המוסד לביטוח לאומי, כדי להגיש בקשה לקיום וועדה רפואית. כדי שזה יקרה, עליכם לרכז את כל המסמכים הרפואיים שיש בידיכם ויכולים להעיד על חומרת המצב. אנו ממליצים לעשות זאת בהקדם, כדי שתוכלו ליהנות מההטבה כבר בחודשים הקרובים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את ההשפעה של קבלת פטורים ממס הכנסה עבור אנשים חולים. בשלב זה אתם וודאי מבינים כי מדובר בהשפעה חיובית שמשפיעה לטובה על חייהם של החולים במחלות שונות.

פטורים ממס הכנסה

מה היה לנו עד עכשיו?