לוקחים אוויר – הכל על הטיפול בחמצן

טיפול בחמצן היפרברי (HBOT), הוא טיפול רפואי הכולל מתן חמצן טהור בלחץ אטמוספרי גבוה מהרגיל. טיפול זה משמש לטיפול במגוון מצבים רפואיים, החל ממחלת דקומפרסיה ועד פצעים וכוויות כרוניים. טיפול חמצן היפרברי ניתן בתא בלחץ, שבו המטופלים נושמים 100% חמצן.

צורת הטיפול

הלחץ המוגבר בתא יכול לסייע בשיפור רמות ריווי החמצן בגוף. הסיבה לכך היא שהלחץ המוגבר מאפשר ליותר חמצן להתמוסס בדם, מה שיכול לעזור לקדם ריפוי בחלקים שונים של הגוף. לדוגמה, טיפול בחמצן היפרברי יכול לעזור לקדם את הצמיחה של כלי דם חדשים ורקמות עור בחולים עם פצעים כרוניים.

השפעות אנטי דלקתיות

לטיפול בחמצן היפרברי נמצאו גם השפעות אנטי דלקתיות. מה שיכול להיות מועיל עבור חולים עם מצבים כגון דלקת פרקים, שבה הדלקת יכולה לגרום לכאב ואי נוחות. בנוסף, טיפול בחמצן היפרברי יכול לעזור להפחית את הסיכון לזיהום על ידי חיזוק המערכת החיסונית של הגוף.

מצבים בהם נעשה שימוש בטיפול

הטיפול משמש לטיפול במצבים רפואיים שונים, כגון הרעלת פחמן חד חמצני, פגיעה בקרינה וכוויות תרמיות. הוא יכול לשמש גם לטיפול במצבים נוירולוגיים כגון שבץ ופגיעה מוחית טראומטית. טיפול בחמצן היפרברי, הוכח כיעיל בטיפול בחלק מהמצבים הללו, אם כי יש צורך במחקר נוסף בתחומים מסוימים וניתן לקורא על כך כאן: https://oxymed.co.il.

יתרונות נוספים

תא הלחץ המשמש בטיפול בחמצן היפרברי יכול לספק מספר יתרונות למטופלים. לדוגמה, החדר יכול לסייע בהגנה מפני ההשפעות השליליות של טיפול בקרינה, על ידי הפחתת הנזק לרקמות בריאות. תא הלחץ, יכול גם לסייע בהפחתת נפיחות וכאב בחולים עם מצבים כגון פציעות ריסוק ותסמונות תאיות. למידע נוסף על טיופל בחמצן לחצו כאן.

סיכונים אפשריים

למרות שטיפול בחמצן היפרברי נחשב בדרך כלל בטוח, ישנם כמה סיכונים וסיבוכים אפשריים הקשורים לשימוש בו. הסיבוכים האפשריים הם כאב או נזק באוזן, שינויים זמניים בראייה והרעלת חמצן. הרעלת חמצן, עלולה להתרחש אם מטופל מקבל יותר מדי חמצן במשך תקופה ממושכת, ועלולה לגרום להתקפים, סחרחורת ותסמינים אחרים. לפרטים נוספים:

מעקב ופיקוח

מטופלים העוברים טיפול בחמצן היפרברי נמצאים במעקב קפדני ובפיקוח של אנשי מקצוע כדי למזער את הסיכונים הכרוכים בטיפול. מטופלים צריכים גם להימנע מעישון או הימצאות ליד להבות פתוחות בעת שימוש בטיפול חמצן היפרברי, שכן רמות החמצן הגבוהות בתא עלולות להגביר את הסיכון לשריפה.

לסיכום

טיפול בחמצן היפרברי, הוא טיפול רפואי שיכול להעניק יתרונות משמעותיים למטופלים עם מגוון מצבים רפואיים. הטיפול בטוח בדרך כלל לשימוש, למרות שיש כמה סיכונים וסיבוכים אפשריים הקשורים לשימוש בו. מטופלים העוברים טיפול חמצן היפרברי, צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הרופאים שלהם ובמעקב קפדני, כדי להבטיח שימוש בטוח ויעיל בטיפול ייחודי זה.