הטבות הפטור ממס הכנסה ליחידים עם מוגבלות בישראל

החיים כיום במדינת ישראל לא ממש פשוטים. המחירים נמצאים במגמת עלייה מתמדת, יוקר המחיה משתולל, ולא נראה שהמצב יירגע בקרוב. רבים עוד לא התאוששו מבחינה כלכלית ממשבר הקורונה, ורבים גם חוו ירידה רצינית במשכורת דווקא כאשר המחירים משתוללים.

כמובן שמי שנפגע בצורה הכי קשה ומי שהכי סובל מהמצב אלו האנשים החלשים יותר שגם ככה לא היו עשירים גדולים לפני המשבר. ביניהם נמצאים גם בעלי מוגבלויות שונות שלא תמיד מסוגלים לעבוד במשרה מלאה ולהרוויח משכורת מכובדת. אבל כדאי לדעת שישנן גם הטבות וזכויות שונות שמוצעות לאותם אנשים, והן יכולות לסייע להם לחסוך סכומים לא קטנים.

 

מהו מס הכנסה?

למי שלא מכיר את המושג מס הכנסה, או שלא ממש ברור לו מהו, ניתן כאן רקע והסבר קצר. מס הכנסה הוא דרך פשוטה מאוד של כל מדינה למלא את הקופה שלה. בעצם כל אחד מאזרחי המדינה משלם מס קבוע על פי גודל המשכורת שלו שהולך לקופה הציבורית. מכיוון שבישראל מס ההכנסה הוא פרוגרסיבי, ככל שאדם מרוויח יותר הוא משלם יותר מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבה משמעותית מאוד שיכולה לחסוך לא מעט כסף בכל חודש. מדינת ישראל מכירה בכך שישנם אנשים או קבוצות אוכלוסייה שונות שמתקשות מבחינה כלכלית ושמגיע להן לקבל עזרה מסוימת, ולכן היא פוטרת אותם מתשלום מס הכנסה. אחת הקבוצות הללו היא חיילים משוחררים, קבוצה נוספת היא אנשים בעלי מוגבלויות שונות.

 

פטור ממס הכנסה ליחידים בעלי מוגבלויות

סעיף 9 בפקודת מס הכנסה קובע שכל מי שסובל ממוגבלות ברמה מסוימת זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. הקריטריונים הראשוניים לקבלת הפטור הם נכות של 100%, עיוורון, נכה שזכאי לקצבה חודשית וששיעור הנכות המיוחד שלו עומד על לפחות 90%, או נכה שלא זכאי לקצבה חודשית אך יש לו 90% נכות בחישוב מיוחד ו40% נכות מליקוי אחד.

פטור ממס הכנסה

אז איך אפשר לקבל את הפטור?

אדם שעומד בתבחינים שהוצגו בפסקה הקודמת זכאי לפטור באופן אוטומטי, אבל כדאי מאוד לדעת שגם בעלי מוגבלויות שלא בהכרח עומדים בתבחינים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה אם הם מגישים תביעה ייעודית. תביעה כזו כוללת הליך בירוקרטי ומפגש עם ועידה רפואית מטעם מס הכנסה. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שפטור ממס הכנסה חל גם רטרואקטיבית, כך שאם אתם רשאים לפטור שווה שתבדקו אם מגיע לכם החזר.

 

סיכום

אם יש לכם מוגבלות כזו או אחרת, כדאי מאוד לבדוק האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה. מדובר על פטור שיחסוך לכם לא מעט כסף בכל חודש ויסייע לכם להתמודד כלכלית טוב יותר. אם אתם חוששים מהתהליכים הבירוקרטים כדאי לדעת שיש חברות וגופים שמתמחים בתהליך, יסייעו לכם בתביעה, וילוו אתכם בצורה מקצועית.

פטור ממס הכנסה

מה היה לנו עד עכשיו?