החשיבות של ריענון קורסי עזרה ראשונה –  3 סיבות עיקריות

קורס עזרה ראשונה הוא אחד מן הקורסים החשובים ביותר שאדם יכול לבצע. מדובר בקורס שנותן את הכלים להצלת חיים של אחרים ברגעי האמת. הקורס מקנה כלים למתן עזרה ראשונה שהוכחה כחשובה במיוחד להצלת חיים. הרבה אנשים לא יודעים אבל יש חשיבות לביצוע ריענונים של הקורסים. למה יש לבצע ריענונים? מה החשיבות בביצוע ריענון? אספנו לכם את הסיבות העיקריות.

 

אז מה קורס עזרה ראשונה בכלל?

עזרה ראשונה היא בעצם טיפול ראשוני של מקרי פציעות ומחלות מסוגים שונים. אדם פשוט הוא יהיה נותן העזרה הראשונה ומטרתו היא לשמור על הנפגע יציב עד שיגיע הטיפול הרפואי הדרוש. הקורס הזה נותן את הכלים לאותם המקרים מסכני החיים שקורים באופן יום יומי. מדובר בקורס שנותן כלים בסיסיים כמו חבישה ואיך להתנהל בסיטואציות שונות כגון התמוטטויות וכו'. יש מקצועות רבים אשר מחייבים בידע של מתן עזרה ראשונה כגון ספורטאים, גננות מורים ושוטרים.

 

שינויים מתודולוגיים

אחד הסיבות לחשיבות של ריענון בקורסי עזרה ראשונה הוא קודם כל השינויים שקורים בעולם. עם ההתקדמות והמחקר והניסיון שאנחנו מקבלים לפעמים שיטות הפעולה משתנות וללא ריענון לא נוכל לדעת זאת. בעולם המחקר והרפואה יש שינויים בשיטות פעולה כל הזמן וחשוב להיות עם היד על הדופק על זה מאחר והשיטות שאנחנו מכירים עלולות להיות מסכנות חיים פתאום. לדוגמא שיטת הפעולה בשדה קרב שונה באופן מהותי משיטת הפעולה בעת התמוטטות והעזרה הראשונה שאנו יודעים מהצבא לא תמיד תועיל לנו במקרים בחיי האזרחות.

 

למנוע מצבים של שכחה

אחת הסיבות החשובות ביותר היא כי אם לא נבצע ריענונים אנחנו עלולים לשכוח את החומר. כמו שסיימנו מבחן באוניברסיטה או בבית הספר ואנחנו שוכחים את החומר ככה גם ללא תרגול יקרה עם החומר של מתן עזרה ראשונה. חוץ מידע תיאורטי רב יש ידע מעשי וחשוב אשר אי זיכרון של אחד מן השלבים במתן העזרה עלול להוות רשלנות ולבצע פגיעה ישירה במצב של הנפגע.

 

תרגול למצבי לחץ

סיבה נוספת לחשיבות הריענון היא התרגול. יש חשיבות רבה לתרגול של מצבי לחץ במקרים של מתן עזרה ראשונה. אדם שלא ביצע במשך זמן רב תרגולים של עזרה ראשונה עלול להיכנס לבלאק אאוט בעת המקרה ולשכוח את מה שלמד. חשוב לדעת ולהכיר כיצד לתת עזרה ראשונה ולדעת לתרגל זאת בשביל לשמור על קור רוח במקרי הקיצון הללו.

לכן אם ביצעתם בעבר קורס עזרה ראשונה ואתם יודעים שאתם לא זוכרים בדיוק את החומר או שעבר זמן רב מרגע ביצוע הריענון האחרון שלכם, בקרו באתר המרכז לרפואת חרום והתעניינו בביצוע ריענון של קורס עזרה ראשונה. מדובר בריענון שיכול להציל חיים, והמציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו.

3 עובדים מתרגלים קורס עזרה ראשונה
3 עובדים מתרגלים קורס עזרה ראשונה

 

2 נשים ואיש מתרגלים קורס עזרה ראשונה
מה היה לנו עד עכשיו?