איזה טיפולים אלטרנטיביים הכי עוזרים לכאבי גב?

אתם חווים כאבי גב על בסיס קבוע? אם כן, חבל שתסבלו. אין זה משנה אם אתם חווים כאב בעוצמה קלה, בינונית או גבוהה. בכל מקרה, אתם צריכים להכיר את המגוון הטיפולים האלטרנטיביים שישנו את החיים שלכם מקצה לקצה וישכיחו מכם את הכאב. בשורות הבאות נציג בפניכם את הטיפולים האלטרנטיביים הללו שאתם תצטערו שלא הכרתם קודם:

רפלקסולוגיה

יש מי שסבורים שרפלקסולוגיה זו שיטת טיפול שמקלה על כאבי רגליים בלבד. אבל האמת היא שמדובר בטיפול מקיף הרבה יותר. כמה מקיף? החל מכפות הרגליים ועד הראש. כך שאם אתם סובלים מכאבי צוואר, ברכיים, כאבי בטן וכמובן שגם כאב גב, אתם יכולים לפנות אל רפלקסולוג מומחה ולקבל עיסוי שלעיתים עשוי להיות קצת כואב, אבל בסופו של דבר, הוא ישכיח מכם את כאבי הגב. הטיפול מתאים למי מכם שמרגישים לא בנוח מטיפולים שכוללים עיסוי מעמיק והסרת בגדים.

עיסוי רפואי

עיסוי רפואי, כשמו כן הוא, הוא עיסוי שמטפל בכאבים. בדומה לשיטה הקודמת שצוינה לעיל, גם העיסוי הרפואי מאפשר לשפר את התפקוד של מערכות שונות בגוף והוא מקל על כאב. במהלך העיסוי, מתרחשות הפעולות הבאות:

1. המרצת זרימת הדם בגפיים
  2. הפחתה של מתח בשרירים

הדבר מביא בסופו של דבר לתוצאה הרצויה – הפחתת כאבי הגב. מבירור שערכנו עם מומחה בתחום העיסוי, רובי טוויג מהקליניקה להפגת כאבים ומתחים. נאמר לנו שהטיפול מתבצע על מיטת טיפולים וניתן להתמקד בו בגב בלבד או לעסות אזורים כואבים נוספים בגוף.

שיאצו

שיאצו הינו טיפול ותיק ביותר והוא מתבסס על העקרונות של הרפואה הסינית. במהלך טיפול השיאצו, מתבצע לחץ חזק על הגוף (בעיקר על הגב, אבל העיסוי מתבצע גם על הגפיים והצוואר) שמשפיע על זרימת הצ'י, כלומר, האנרגיה. פעולה זו גורמת בסופו של דבר לשחרור של האיברים הפנימיים ולהפחתת הכאב. טיפול השיאצו מתבצע בדרך כלל על מזרן שפרוס על הרצפה (כלומר, לא על מיטת טיפולים מוגבהת) ועם ביגוד מלא.

דיקור סיני

שיטה זו הינה חלק משיטות טיפולים שמקורם ברפואה הסינית העתיקה. טרם נערכו מחקרים מעמיקים בנושא, אך לא מעט מטופלים שעברו את הטיפול בדיקור ציינו כי הם חוו הפחתה משמעותית בכאבי הגב לאחר סדרת טיפולים שכללה דיקור בכמה מוקדים בגוף. הדיקור, בדומה לשיטות אלטרנטיביות שצוינו קודם לכן, מאפשר להזרים דם לאורך כל הגוף ומביא להבראה של אזורים כאובים בגוף. חשוב לציין כי הדיקור עבור כאבי גב לא מתבצע בהכרח באזור הגב. לעיתים ישנו צורך לפזר מחטים באזורים אחרים בגוף שמזרימים אנרגיה אל הגב ומפחיתים את הכאב.

לסיכום

עד כאן 4 הטיפולים האלטרנטיביים שעוזרים ביותר לכאבי גב. כעת, אתם יודעים מהם הטיפולים הללו, כך שנותר לכם רק לבחור את הטיפול המתאים לכם ביותר.

כאב גב