פיסול פנים ורפואת שיניים

חיוך מושלם הוא דבר חשוב בכל גיל.

אפילו כאשר העור מתקמט ושרירי הפנים נחלשים, חיוך יפה יכול לגרום למישהו להראות צעיר בעשרות שנים.

זו הסיבה שאנשים רבים פונים כיום לפיסול פנים בעזרת רפואת שיניים קוסמטית, כדי להאט את תהליך ההזדקנות של הפנים ולמחוק את השנים. 

במאמר זה נסביר מהם טיפולי השיניים הקוסמטיים שתורמים לשיפור דרמטי במבנה הפנים והלסת וכיצד הם עושים זאת.

 

מי זקוק לפיסול פנים או רפואת שיניים קוסמטית?

כאשר בוחנים את מבנה הפנים של אדם מבוגר, אחד הסימנים המובהקים ביותר להזדקנות (מלבד קמטים והאלסטיות המופחתת של עור הפנים), הם עצמות לחיים שקועות ונסיגת הלסתות כתוצאה מאובדן מסת עצם. זוהי, למעשה, תוצאה ישירה של ההזדקנות והיא מואצת כאשר לא דואגים להחלפה של שיניים חסרות.

החלפת שיניים חסרות צריכה להיות בראש סדר העדיפויות כשמדובר בשמירה על מסת העצם בלסתות, שהיא כה משמעותית בהקשר של שימור מבנה פנים צעיר, תקין ואסתטי. אנשים מבוגרים או כאלו שאיבדו שיניים רבות בטרם עת, עשויים להזדקק לטיפולי רפואת שיניים קוסמטית שכרוכים בשיקום פה ולסת, כדי להשיב את החיוניות והחזות הצעירה לפניהם.

 

על הקשר בין מבנה הפנים ואובדן שיניים

כאמור, אחד מסימני ההיכר של פנים מזדקנות היא מראה חלול של הפנים שנוצר עקב ירידה במסת העצם של עצמות הלחיים, הסנטר והלסת. הגורם הבסיסי לצניחה וההתרוקנות של מבנה פנים, הוא תוצאה ישירה של הזדקנות והיא מואצת במצב של מחסור בשיניים.

הסיבה לכך היא שכאשר שיניים טבעיות נפגעות, נושרות או נעקרות ממקומן, עצמות הלסת מתחילות לאבד מנפחן בשל תהליך טבעי שנקרא ספיגת עצם. ללא פעולת הלעיסה ותנועות הנשיכה שהשיניים רגילות לבצע, הגוף אינו משמר את צפיפות העצם וכוחה של הלסת, אלא מניח באופן טבעי כי העצם שבבסיס השן כבר לא נדרשת ומתחיל לספוג אותה.

עם הזמן, תהליך זה של  ספיגת עצמות מוביל להפחתה קשה של מסת העצם בלסת ובפנים, וכתוצאה מכך, נוצר מראה פנים מבוגר יותר באופן ניכר. השתלת שיניים נועדה לשחזר תפקוד השיניים הטבעי ולשקם את מבנה הלסת ועצמות הפנים כתוצאה מכך.

 

כיצד השתלת שיניים תורמת למראה צעיר יותר

מומחים בתחום רפואת השיניים הקוסמטית, לרוב ממליצים למטופלים הסובלים מאובדן שיניים, לבצע הליך של השתלת שיניים, כטיפול מונע או משחזר למקרים של פגיעה במבנה הפנים עקב מחסור בשיניים.

השתלות שיניים מחליפות את כל מבנה השיניים, הכתר, השורשים והכל, ובכך מספקות אסתטיקה חזותית מעולה. חשוב מכך, השתלות שיניים ממש יכולות להשיב לפנים של המטופל את השנים שאבדו, ולהקנות לו מראה צעיר וחיוני יותר.

 

מהי שיטת All On 4 ואיך היא נוגעת לרפואת פה ולסת?

All on 4 היא שיטה להשתלת שיניים המשמשת כהליך לשיקום הפה במקרים של אובדן שיניים או צורך בעקירות שיניים מרובות, ומאפשרת לשחזר את השיניים בעזרת שחזורים קבועים שאינם נשלפים.

במסגרת שיטה זו מבריג רופא השיניים ארבעה שתלים על כל לסת ומניח על גביהם את סט השיניים המלא. לכן נקראת השיטה "אול און פור" (All On 4) – שפירושו: "הכל על ארבעה".

 

כיצד השתלות שיניים בשיטת All On 4 מסייעות לפיסול הפנים?

היתרון המהותי בהשתלות שיניים בשיטת All On 4 בהשוואה לאסטרטגיות חלופיות לשיקום פה ולסת, טמון בשורשים. בשיטה זו מוחלפים שורשי השיניים הטבעיות.

אם במקרה של שימוש בתותבות מסורתיות, סט השיניים הסינתטי נתמך על גבי החניכיים של המטופל ונסמך על הואקום שישאיר את התותבת על כנה, הרי שבמקרה של השתלים הדנטליים של אול און פור, התותבת מעוגנת לעצם הלסת ונטמעת במבנה הלסת הטבעי. תהליך זה נקרא  ספיגה אנקילוטית (functional ankylosis).

משמעות הדבר היא שהשתל הופך לשלוחה פונקציונלית של הגוף עצמו. זה לא רק טבעי למראה, אלא משולב לחלוטין במבנה הפה.  

 

המפתח לפנים צעירות, מלאות ויפות יותר

הספיגה האנקילוטית אותה הזכרנו בפסקה הקודמת, היא למעשה הסיבה לכך שהשתלות שיניים עדיפות בהרבה על כל אסטרטגיית החלפת שיניים אחרת הקיימת כיום. על ידי שילוב של מבנה השתל והכתר המחובר אליו, במבנה העצם הבסיסי של הלסת, מועברים כוחות מכניים מהנשיכה והלעיסה מהפה אל עצמות הלסת.

זה ממלא תפקיד חיוני בגירוי צמיחת עצם נוספת ושמירה על צפיפות עצם בריאה. שמירה על נפח וצפיפות עצם הלסת היא המפתח לפנים צעירות, מלאות ויפות יותר.

 

כיצד רפואת שיניים קוסמטית עוצרת את מחוגי השעון

בעוד שהזדקנות היא תהליך בלתי נמנע, רבים אינם יודעים כי אפשרי להשיג מראה פנים מלא וצעיר יותר, על ידי החלפת שיניים חסרות בשתלים דנטליים.

שתלים דנטליים מסוג All on 4 מחליפים לא רק את החלק הנראה של השן – את הכתר, אלא גם את השורשים. השתלים משולבים בצורה מבנית ופיזיולוגית בעצם הלסת עצמה ומספקים יציבות לתותבות המונחות עליהם.

על ידי החלפת השורשים, השתלות שיניים מסייעות גם בשימור, שיקום ובנייה מחדש של עצמות הלסת המשמשות בתור המבנה התומך שמעניק לפנים את המבנה התקין שלהן. כתוצאה מכך, השתלות שיניים יכולות, למעשה, להעניק לחיוך, לפנים ולמראה שלך שיפור משמעותי ומתמשך.

 

מי מבצע השתלות שיניים ופיסול פנים?

הגורם החשוב ביותר לתוצאה מוצלחת הוא עבודה עם מומחה בשיקום הפה שיש לו ניסיון נרחב בהליכי השתלות שיניים ופיסול פנים. שתלי שיניים חייבים להיות מעוצבים ומותאמים אישית לכל אדם על מנת לחקות את המנשך הטבעי, סגירת הלסתות וצורת הפה שלו.

אבחון שגוי לאחד מהגורמים הללו, עלול לגרום לשבירה, תפקוד לקוי ופגיעה בשיניים החדשות שלך. רופא שיניים מיומן יודע למזער את הסיבוכים הפוטנציאליים הללו ולהעלות חיוך מושלם על פניו של המטופל.

אישה מבוגרת מזדקנת
מה היה לנו עד עכשיו?