חשיבות הטיפול בשיניים מגיל צעיר

הורים רבים מאמינים כי אין צורך להשקיע בשיני חלב, היות וממילא הן ינשרו. אמונה זו לא יכולה להיות יותר רחוקה מהמציאות, שכן יש לשמור על השיניים כבר מגיל צעיר. מה החשיבות של טיפול בשיניים? ואיך בוחרים את הרופא המתאים?

רבים אינם מודעים לכך אולם חלק משיני החלב ילוו את הילדים עד גילאי העשרה המוקדמים ויותר מכך: הן גם צריכות לשמש אותם הן מבחינה מעשית והן מבחינה אסתטית. כמו כן ישנו קשר ישיר בין נזק הנגרם לשן חלב לבין נזק שעתיד להיגרם לשן הקבועה, כך למשל שיני חלב שלקו בעששת ולא טופלו עשויות לפגוע גם בשן הקבועה במקרה והפגיעה הגיע לשורש השן. לכן על מנת למנוע כאבים מיותרים וטיפולים יקרים ולשמור על אסתטיקה מרבית, מומלץ לטפל בשיניים ולשמור על בריאות הפה כבר בגיל צעיר.

2 דרכים עיקריות לשמירה על השיניים מגיל צעיר, והן:

תזונה נכונה:

כאשר אוכלים נשנושים, עדיף שהנשנושים השונים יהיו צמודים לזמן הארוחה כדי למנוע את העלייה ברמת החומציות בפרקי זמן שונים של היום. לאחר אכילת חטיפים או מזונות ממותקים מומלץ לצחצח שיניים או לשתות כוס מים לכל הפחות. כמו כן חשוב לזכור כי מזונות דביקים הנם מזיקים הרבה יותר ממזונות אחרים היות והם נשארים שעות רבות יותר בפה, אם ניתן להימנע מהם, מה טוב.

הרגלי צחצוח נכונים:

יש לציין כי עד לגיל 8 ההורים הם אלו שצריכים להיות אחראים לצחצוח השיניים של ילדיהם. ככל שמרגילים את הילדים לצחצח שיניים בגיל צעיר יותר, כך הם יפתחו הרגלים נכונים ובריאים וישמרו על בריאות הפה בצורה מיטבית. גם אם הילדים רוצים לעשות זאת בעצמם על ההורים להקפיד לצחצח אחריהם כדי למנוע את היווצרותם של מרבצי חיידקים וללמד אותם לצחצח באופן נכון ומקצועי.

להרגיל את הילדים לרופא השיניים כבר מגיל צעיר

הביקור של הילדים אצל רופא השיניים חשוב באותה המידה כמו ביקורם של מבוגרים ולכן יש להקפיד על כך לאורך השנים. אתם ההורים מהווים דוגמה אישית והילדים רואים את התנהלותכם ודרככם לומדים. לכן כשם שבעת כאבים בשן תלכו לרופא השיניים, כך גם עליכם לקחת את ילדיכם במידה והם מתלוננים על כאבים ויתרה מכך להגיע עימם לבדיקה שגרתית אחת לחצי שנה, גם כאשר אין להם כאבים. ביקודים סדירים אצל רופא השיניים יסייעו למנוע ולהימנע מטיפולים מיותרים בעתיד וכן יצרו תחושת ביטחון אצל הילדים וימנעו מהם לחוש חרדות מעלייה על כיסא הטיפולים.

החשיבות של בחירה נכונה ברופא שינים מקצועי

כאמור ישנו היצע רחב של רופאי שיניים אשר לחלקם התמחות ברפואת שיניים לילדים. יש לציין כי רופא שיניים המתמחה בטיפול בעיות שיניים האופייניות לילדים, צריך להיות הרבה יותר רגיש ועדין ולהשתמש בכל הכלים, המכשור והציוד המתאימים לטיפול בילדים. כמו כן עליו להיות בקיא בבעיות של התחלפות שיני החלב בשיניים הקבועות ולספק מענה כמה שיותר מקיף ומקצועי. בחירת הרופא המתאים עשויה למנוע מקרים של רשלנות רפואית בגין טעויות באבחון או ביצוע טיפולים בחוסר מיומנות או מקצועיות וגרימת נזקים שלא היו מתרחשים אילולא הטיפול היה מבוצע על פי הסטנדרטים הסבירים.