שתלים בשיטת all on 4

אובדן שיניים הוא בעיה שכיחה ביותר בקרב מבוגרים וקשישים. למעשה, מיליוני אנשים בעולם המערבי מאבדים את כל השיניים העליונות ו / או התחתונות בפיהם. במקום לחיות עם אי הנוחות והטרחה הכרוכים בשימוש בשיניים תותבות, אנשים רבים בוחרים בטיפול משקם של השתלת שיניים בכל הפה. אם גם אתם גיליתם לאחרונה שאתם זקוקים להשתלת שיניים, אתם בטח תוהים מדוע יש כל כך הרבה סוגים של השתלות שיניים ומה הסיפור עם שתלים בשיטת All On 4 ששומעים עליה כל כך הרבה לאחרונה. האם יתכן שמספיקים ארבעה שתלים בלבד כדי להחליף את כל השיניים בחלק העליון או בחלק התחתון של הפה? בזכות ההתקדמות בטכנולוגיית השתלת שיניים, התשובה לשאלה זו היא חיובית.

במאמר שלפניכם נסביר בהרחבה על שתלים בשיטת All On 4 ונסייע לכם להבין האם מדובר בפתרון שיכול להתאים גם עבורכם.

 

מהם שתלים דנטליים?

כדי להבין מהי השתלת שיניים בטכניקת All On 4, תחילה עליכם להבין מהם שתלים בשיניים.

שתל דנטלי הוא בעצם בורג קטן (שבדרך כלל עשוי מטיטניום) אשר מוכנס לתוך עצם הלסת של המטופל וממלא את החלל שהותירה השן החסרה. בורג זה בעצם מחליף את השורש של השן שאבדה.

נדרש ניתוח קל בכדי להתקין את השתלים בפה. ברגע שהשתל מונח בפיו של המטופל, רופא השיניים מצמיד כתר אל הבורג (השתל), בכדי להעניק למטופל שן תותבת בעלת מראה ריאליסטי מאוד. 

 

אז מהם שתלים בשיטת All On 4 ?

בשיטת All On 4, במקום להשתמש בשתל דנטלי עבור כל שן חסרה, ניתן פשוט להשתמש בארבעה שתלים בלבד בלסת העליונה וארבעה שתלים בלסת התחתונה בתור עוגנים העיקריים, שעליהם רופא השיניים שלכם יכול להצמיד קשת שיניים שלמה.

הסיבה שהשתלים הללו נקראים All On 4 הינה שהם מציעים שיקום קבוע מלא של קשת השיניים באמצעות 4 נקודות שתל בלבד.

שתלים בשיטת all on 4
שתלים בשיטת all on 4

אילו יתרונות מציעים שתלים בשיטת All On 4 ?

כאמור, השתלות שיניים All on 4 מסוגלות להחליף סט מלא של שיניים, בין אם בלסת העליונה או התחתונה, או בשתיהן, ומשמשות כפתרון חסכוני שיעזור לכם ליהנות שוב מהחיוך שלכם.

פירוש הדבר הוא שלא תזדקקו להשתלת שיניים לכל אחת מהשיניים החסרות בפיכם. כל מה שנדרש זה ארבעה שתלים שהונחו במדויק בחלק העליון של הפה, וארבעה בתחתית, כדי להחזיר את החיוך שלכם למלוא תפארתו. 

יתרון נוסף בשיטה זו הינו שמכיוון שהשתל עשוי מטיטניום, יש לו יכולת ייחודית להתמזג עם עצם חיה ולתפקד כחלק ממנה. כך שבסופו של דבר, השתל הדנטלי הופך לחלק מעצם הלסת של המושתל ומשמש כבסיס חזק וארוך שנים לשיניים החדשות שלו.

יתרה מכך, מלבד קיבוע השתלים למקומם, לאיחוי השתל עם עצמות הלסת יש יתרון חשוב נוסף: הוא יכול למנוע איבוד עצם עתידי בלסת. זה עוזר לשמור על מבנה פנים צעיר יותר – ובריאות פה טובה יותר.

איך מתבצעת השתלת שיניים בשיטת All On 4?

זה יכול להיות מפחיד לעבור השתלת שיניים בפעם הראשונה.

הפחד של מטופלים מהליך השתלת שיניים בדרך כלל נובע מחוסר וודאות לגבי מה שמצפה להם, אז כדי שתדעו למה ניתן לצפות בהשתלת שיניים בשיטת All On 4 להלן פירוט של שלבי ההשתלה, צעד אחר צעד:

הרדמה

ראשית, רופא השיניים שלכם יבצע הרדמה מקומית לאזור המושתל, או כללית במידה ויעלה הצורך.

 

הכנת האזור להשתלה

לאחר מכן, רופא השיניים או כירורג הפה יכין את פיכם להשתלה, שלב הכרוך בהסרת השיניים הנותרות שאינן תקינות. לאחר מכן תוסר כל רקמה חולה או נגועה מהלסת והחניכיים.

 

הצבת השתלים

בשלב הבא יתחיל המנתח שלכם בתהליך ההשתלה. המשמעות היא שהוא או היא יכניסו את ברגי הטיטניום לעצם הלסת שלכם. סביר להניח שהם יניחו שני שתלים באזור קדמת הפה ושניים באזור אחורי הפה, כך שהעוגנים יוכלו לשאת באופן שווה את משקל התותבת.

 

ניקוי ותפירה לאחר הניתוח

לאחר התקנת השתלים, יבוצע ניקוי יסודי של האתרים הכירורגיים ותפירה של כל החתכים. 

 

מה זמן ההתאוששות הנדרש לאחר השתלת שיניים בשיטת All On 4 ?

זמן ההחלמה לאחר התקנת תותבות מסורתיות יכול לנוע בין 3 ל 8 חודשים, אך לאחר התקנה של תותבת מסוג All On 4, רוב הסיכויים שתוכלו לשוב לתפקד כבר בשלב מוקדם יותר.

הסיבה לכך היא ששתלים מסוג All On 4 מתמזגים לתוך עצם הלסת של המטופל ומקדמים את יציבות התותבת כבר מהיום הראשון.

 

למה ניתן לצפות לאחר השתלת שיניים בשיטת All On 4 ? 

במהלך השעה הראשונה שלאחר ההשתלה או עד שהדימום ייעצר, חבילות גזה מונחות על אזור הניתוח.

לאחר השעה הראשונה יתכן שתתבקשו להסיר את הגזה, אלא אם כן יש דימום רב, ובמקרה כזה רופא השיניים שלכם כנראה יחליף אותה בגזה חדשה. לאחר מכן, לרוב מתבקשים המטופלים להחליף את הגזה כל 30 – 45 דקות.

 

כיצד מטפלים בפה לאחר השתלה בשיטת All On 4 ?

בשובכם לביתכם לאחר ההשתלה, חשוב לוודא שאינכם עושים שום דבר שיגרה את האזורים הרגישים בפיכם. אין לשטוף או לגעת באזורים המנותחים, למעט צחצוח עדין עם מברשת שיניים רכה.

למרות שאתם נדרשים להיות עדינים במיוחד, חשוב גם לשמור על הפה נקי ככל האפשר. הרופא שלכם עשוי לרשום לכם שטיפת פה רפואית כדי למנוע הצטברות של רובד חיידקי בפה שלכם ולסייע לתהליך הריפוי.

24 שעות לאחר הניתוח, אם יש דימום מזערי, תוכלו לשטוף את הפה בעדינות במי מלח. ניתן לעשות זאת בין פעמיים לשלוש ביום.

כמו כן, עישון אחרי השתלת השיניים הוא רעיון רע מאוד אם אתם רוצים שהאזורים המושתלים יחלימו היטב. לכן הקפידו להימנע מכך.

 

מה מותר ואסור לעשות בימים שלאחר השתלת שיניים בשיטת All On 4 ?

בימים שלאחר ההליך, חשוב להקפיד על מנוחה. דברים שאסור לכם לעשות כוללים כיפוף, הרמת חפצים כבדים או פעילויות מאומצות שכן הדבר עלול להוביל לדימום ונפיחות נוספים באזורים המושתלים.

כמו כן, כשעוברים ממצב שכיבה לעמידה, עדיף לעשות זאת לאט. אחרת, אתם עלולים לחוש מסוחררים.

אם אתם נוהגים להתעמל, תצטרכו להימנע מפעילות גופנית למשך 3-4 ימים לאחר הניתוח. הדברים החשובים ביותר שיש לזכור במהלך ההחלמה מהשתלת שיניים בשיטה זו הם מנוחה, טיפול בכאבים על פי המלצות הרופא שלכם, ואכילת מזונות רכים בלבד.

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?