צמחי מרפא לכאבי שיניים – מה עוזר והאם זה תחליף הולם לתרופות?

אם אתה סובל משן כואבת או חניכיים נפוחות, אתה יודע שהכאב הוא לעיתים קרובות בלתי נסבל לחלוטין. כאבי שיניים או לא, החיים נמשכים, מה שהופך הקלה בכאב לצורך. בעוד שמשככי כאבים ללא מרשם הם הצורה הפופולרית ביותר להקלה על כאבים עבור רבים, ישנן מגוון של צמחי מרפא לכאבי שיניים אשר לעיתים קרובות יעילות באותה מידה לטיפול בכאב כמו תרופות.  בעידן המודרני, העניין במוצרים טבעיים, אורגניים וירוקים גדל בענפים רבים, כולל רפואת שיניים. במה השתמשו אנשים בזמנים קדומים יותר בכדי להקל על כאבי שיניים? מהם היתרונות שיש לצמחי מרפא בהקלה או בטיפול במצבים דרך הפה? באילו תרופות טבעיות משתמשים עדיין? על כל אלו נדווח לכם במאמר שלפניכם.

 

מה בין צמחי מרפא לכאבי שיניים?

כאב שיניים פועם וצורב הוא באחריות אחד הסיוטים הגרועים ביותר בחיים. לאורך ההיסטוריה תרבויות הכירו צמחים המסייעים בריפוי והפחתה של נפיחות בחניכיים. צמחים מקומיים הוכרו בשל סגולותיהם הרפואיות וכדוגמא, שבטים ערביים נוודים ידעו על 17 סוגי צמחים לריפוי כאבי שיניים.
עם התנופה בשימוש במוצרים טבעיים, אנו רואים כיצד כמה סודות ריפוי לכאבי שיניים שעמדו במבחן הזמן.

צמחי מרפא לכאבי שיניים – מה עוזר והאם זה תחליף הולם לתרופות
צמחי מרפא לכאבי שיניים – מה עוזר והאם זה תחליף הולם לתרופות

אילו תרופות צמחיות יכולות להקל על כאבי שיניים?

חשוב לציין שעליך להבין תחילה את הגורם לכאבי השיניים שלך בכדי לטפל ביעילות בכאב.
ברגע שאתה בטוח כי כאב השיניים שלך אינו תוצאה של מצב חמור יותר, נסה את התרופות הצמחיות האלו כדי להפחית דלקת ונפיחות ותרגיש טוב יותר תוך זמן קצר:

  • שורש ג'ינג'ר – יחד עם שורה של יתרונות ריפוי אחרים, כולל טיפול בגזזת, כאבי ראש ובטן או קיבה, שורש הג'ינג'ר יכול גם להקל על כאב שיניים פועם. בשל התכונות האנטיבקטריאליות בשורש זה, ניתן להקל על כאבי חניכיים וכאבי שיניים הנגרמים כתוצאה מנפיחות, זיהום או אפילו חתך קשה. להקלה בכאב היעילה ביותר בעזרת שורש ג'ינג'ר, חתוך וקלף פרוסה טרייה של שורש ג'ינג'ר. לאחר מכן, עליך לנשוך את שורש הג'ינג'ר בעזרת השן המדוברת, ולאפשר למיץ השורש להגיע לאזורים הכואבים.
  • טימין – בין אם משתמשים בו לבד או בשילוב עם צמחי מרפא אחרים, טימין יכול לעזור במאבק בכאבים הנגרמים כתוצאה מכאב שיניים. עשבים אלו ידועים כבעלי תכונות אנטי פטרייתיות וחיטוי העוזרות לשמור על פיך מפני מחלות חניכיים ועששת בשיניים. כאשר משתמשים בטימין בשילוב עם מנטה, השילוב הזה פועל להפחתת נפיחות החניכיים, אשר לרוב היא הגורם לכאבים בחלל הפה.
  • כורכום – צמח פלא זה, שידוע גם כמסייע למאבק בסרטן, מרגיע כאבים בדלקת מפרקים, ומגן על הכבד – יכול לחולל פלאים גם עבור כאב שיניים מציק. ליצירת תרופה מכורכום, פשוט מערבבים כפית אבקת כורכום עם מים כדי ליצור עיסה סמיכה. לאחר מכן, בעזרת מקלון אוזניים, מרחו את העיסה על השן המודלקת. תכונות החיטוי של הכורכום יעזרו להרגיע את הכאבים שלכם, ויעניקו לשיניים שלכם הקלה.
  • חרוב – בשל תכונות האלחוש שנמצאות בשורשי החרוב, הוא מהווה תרופה מצוינת לכאבי שיניים. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, יש למרוח עלים או שורשים טריים של צמח החרוב על שיניים כואבות. שימושים אחרים לעשב זה כוללים ריפוי פצעים ועצירה של דימום מפצעים.
  1. פרח אפריקה (אקמלה אולרסאה) – למרות שודאי לא שמעתם בעבר על צמח זה, אם אתה סובל מכאבים בשיניים או בחניכיים, עליך לשמור את העשב הזה בארסנל הריפוי שלך. כאשר מביאים את הפרח למגע עם שן כואבת, העלים שלו מייצרים השפעה מקהה ומספקים הקלה מיידית.
  2. עלה מנטה – בין אם בחרתם להשתמש בשמן מנטה או אפילו עלה מנטה טרי, צמח זה יפעל להקל על כאב השיניים שלכם. אם יש לך בקבוקון של שמן מנטה זמין, כדאי לטבול מקלון אוזניים בשמן זה ולהניח אותו על האזור הכואב בפיך. אם משתמשים בעלי מנטה טריים, כדאי פשוט ללעוס עלה אחד עד שניים עד שהם נרטבים ואז למרוח את העיסה על האזור הכואב בפה. לאחר מספר דקות, הסר את העלים ושטוף את הפה שלך בתמיסת מי מלח.
  3. קמומיל – כדי להקל על כאב של חניכיים נפוחות או מדממות או כאבים בשיניים, שטיפת פה של קמומיל עשויה לעשות את העבודה. פשוט שפכו מים חמים לכוס עם שקית תה קמומיל, תמצית וניל ומיץ לימון. לאחר צחצוח השיניים, יש לשטוף את הפה בקמומיל ולירוק אותו בסיום. שטיפה זו מסייעת להרגעת הנפיחות ונלחמת בחיידקים בפה בזכות תכונותיה האנטי דלקתיות והאנטיבקטריאליות.
  4. שום – תאמינו או לא, כוחות הריפוי העצומים והיתרונות הבריאותיים של שום כוללים אפילו ריפוי של הכאב בשיניים והחניכיים. בשל התכונות האנטיביוטיות והחיטוי שיש בשום, השימוש בו כתרופה לכאב שיניים הוא יעיל ביותר. כדי להשתמש בשן שום על שן כואבת, נשוך נתח שום טרי או מרח על השן הפגועה תערובת של שיני שום כתושות ומלח ים.
  5. ציפורן – ציפורן מקל על כאבי הפה בגלל תכונותיו האנטי דלקתיות, האנטיבקטריאליות והמאחלשות. כדי להשתמש בצמח זה, יש לשלב ציפורן טחון עם שמן ולמרוח את התערובת על האזור הכואב עם מקל אוזניים.

 

האם באמת ניתן לרפא כאבי שיניים בעזרת תרופות סבתא?

אם תעשו מספיק מחקר וניסויים, סביר להניח שתמצאו תרופה צמחית לכל מחלה, וכאבי שיניים אינם יוצאים מהכלל. בין התכולה של ארונות המטבח שלכם לבין מה שצומח בגינה שלכם, ניתן לרקוח מגוון תכשירים יעילים בכדי להקל על הכאב שלכם. על ידי בחירה להשתמש בתרופה צמחית להקלה על כאב שיניים, לא רק שתרגיעו את הכאב, אלא גם תהנו מהשקט הנפשי שבידיעה שאתם לא זקוקים לבית מרקחת כדי להקל על כאביכם.

מה היה לנו עד עכשיו?