מעורבות המחשב בהשתלות שיניים

בענף רפואת השיניים, כמו ברוב תחומי הבריאות, חל שיפור מתמיד בעשורים האחרונים. בכל שנה המוני אנשים בישראל חווים דרגות שונות של מחלות חניכיים ועששת. עם אוכלוסייה שגדלה וגם מזדקנת, מספר הולך וגדל של אנשים נפגע מאובדן שיניים. בניגוד לעבר, כיום ניתן לקבל טיפולים שהם מעבר לגשרים ותותבות, וטיפולים אלה כוללים השתלות שיניים ממוחשבות שמאפשרות לאנשים שאיבדו את שיניהם לעבור השתלה של שיניים מלאכותיות עמידות, איכותיות מאוד ובמראה טבעי. במאמר זה נסביר על מעורבות המחשב בהשתלות שיניים והאופן בו השימוש באמצעים דיגיטליים משפר את הליך השתלת השיניים לשביעות רצונם של מטופלים רבים.

 

מציאות נושכת – ההשפעה הקשה של אובדן שיניים על איכות חייהם של אנשים

מלבד הפונקציות המכניות שהשיניים שלנו ממלאות, כגון לעיסה ודיבור, לאובדן שלהן יכולות להיות השלכות אחרות, כאשר הניכרת ביותר ביניהן היא הפגיעה האסתטית בחיוך שלנו ובמבנה הלסת והפנים.

לדוגמא, אם חסרות לאדם חלק משיניו הטוחנות, השיניים הקדמיות יכולות להפוך לדחוסות, ולפעמים אף נדחפות קדימה מכיוון שהן לא נועדו לתמוך במבנה הפנים ולא ללעיסת אוכל.
במקרים קיצוניים, השפתיים עלולות לשקוע ולהוביל למראה מבוגר עקב החוסר בשיניים ורקמות חניכיים שיספקו תמיכה לשפתיים והלחיים.

עקב אובדן שיניים יכול להתרחש גם אובדן מסת עצם בלסתות, מה שיוביל לכיווץ של רקמת החניכיים מה שגורם למראה מבוגר יותר. יש לקחת ברצינות את ההשפעות הפסיכולוגיות והחברתיות של מחסור בשיניים, מכיוון שהמראה החיצוני שלנו משפיע גם על הרגשתנו!

 

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מחזיקים את השיניים שלך במקום, ממש כמו שורשי השיניים הטבעיות שלך. שתלים הם עמודי טיטניום קטנים, המוצבים בניתוח בלסת שלך בכדי להחזיק שן חלופית, גשר או תותבות.

ברגע שהשתל הדנטלי מוטבע בעצם הלסת שלך, תהליך האיחוי מתחיל. העצם המקיפה את השתל מתחילה לארוג סיבים סביב עמוד הטיטניום, ויוצרת קשר חזק מאוד כדי להחזיק אותו במקום.

השתלים לשיניים למעשה מתאחים לתוך לעצם הלסת שלך ומספקים תמיכה איתנה לשיניים תותבות. לאחר הנחת השתלים במקום והחלמת האזור המושתל, רופא השיניים שלך יכול להרכיב עליהם את השיניים המלאכותיות החלופיות שלך.

מעורבות המחשב בהשתלות שיניים
מעורבות המחשב בהשתלות שיניים

על האופן בו השימוש באמצעים דיגיטליים משפר את הליך השתלת השיניים

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לרופאי שיניים לעשות שימוש בכלים ממוחשבים לטובת שיפור וייעול של הליכי השתלות שיניים. החל מסריקת מבנה הלסת של המועמד להשתלה, דרך תכנון השתלים וכלה בשלב הייצור של השתל הדנטלי.

המערכת הדיגיטלית להשתלות שיניים מאפשרת ניתוח מפורט של כל היבט של ההליך המתוכנן. טכנולוגיית השתל הדיגיטלי משתמשת בדגמי מחשב תלת ממדיים של עצם הלסת שלך כדי לאפשר מיקום מדויק של השתלים לשיניים.

השתלת שיניים דיגיטלית מפשטת את ההליך ויכולה לקצר דרמטית את זמנך על כיסא הטיפולים של רופא השיניים. צמצום כמות הזמן הדרושה לניתוח, בעקבות מעורבות המחשב בהשתלת השיניים, מפחיתה את הסיכון לזיהומים, מה שמוביל להחלמה מהירה יותר לאחר הניתוח.

האם ניתוח השתלת שיניים דיגיטלית פחות כואב מהשתלת שיניים מסורתית?

כשמדובר על ניתוח השתלת שיניים מסורתי, על רופא השיניים לבצע חתך גדול לאורך קו החניכיים שלך עד הגיעו אל עצם הלסת. לעומת זאת, בניתוחי השתלת שיניים דיגיטליים, נעשה שימוש בהדמיית CT תלת מימדית אשר מספקת מידע מדויק על מצב העצם בפיו של המטופל ואת המיקום של העצב.

על ידי שימוש בטכנולוגיית שתל דיגיטלי מונחה מחשב, השתל ממוקם ללא צורך בפתיחת החניכיים, כך שיש פחות טראומה לאתר המנותח, והוא אינו מצריך תפרים, מה שמפחית דימום, נפיחות וזמן החלמה. מכיוון שטכנולוגיית השתלים הדיגיטליים גורמת פחות דימום ונפיחות לאחר ניתוח השתלת שיניים, מטופלים עם בעיות רפואיות כמו לחץ דם גבוה וסוכרת עשויים להיות מועמדים מתאימים לטיפול של השתלת שיניים ממוחשבת.

 

על היתרונות הרבים של מעורבות המחשב בהשתלות שיניים

בהשוואה לשיטות השתלת שיניים מסורתיות, ישנם מספר יתרונות מהותיים כאשר מדובר על השתלות שיניים באמצעים ממוחשבים.

בגלל ההתקדמות הטכנולוגית בתחום ההדמיה, הסריקה והמחשוב, ניתן לייעל את התהליך כולו, וכתוצאה מכך נדרשים פחות טיפולים והדיוק במיקום השתלים רב בהרבה לעומת השתלת שיניים המבוצעת ללא אמצעים דיגיטליים. יתרה מכך, בהשתלת שיניים דיגיטלית יש פחות גירוי לרקמות חניכיים רגישות שכן הניתוח מבוצע ללא חתכים או תפרים. זה גם מביא להליך השתלה קצר יותר.

לבסוף, הליך השתלת השיניים הממוחשב מביא להפחתת כאב ואי נוחות עם שביעות הרצון הרבה יותר גבוהה של המטופלים.

 

מדוע שתלים דנטליים דיגיטליים מועדפים על פני גשר או שיניים תותבות

רבים מהמטופלים מעדיפים השתלות שיניים על פני שיניים תותבות נשלפות מסורתיות או גשר קבוע.

זאת משיקולי נוחות, אסתטיקה ואיכות חיים. מיקום גשר רגיל הנתמך בשיניים מחייב לרוב הקרבה של השיניים הבריאות משני צידי לשן החסרה, כדי לתמוך בשן התותבת. לעתים קרובות, גשרים ותותבות רגילים יכולים להיות לא נוחים.

במקרים מסוימים הם יכולים לעורר אף רפלקס הקאה. מטופלים נוטים יותר לפתח אלרגיה לרכיבים המתכתיים המשמשים בתותבות קונבנציונאליות, וניתן גם לסבול מתגובה אלרגית לאקריליק, החומר שנעשה בו שימוש נפוץ לייצורן.

בנוסף, גשר ושיניים תותבות דורשים תחזוקה, ויש להחליף אותם כל כמה שנים בגלל בלאי והצורה המשתנה של החניכיים שלך עקב אובדן עצם ושינויים נוספים שמתרחשים בגופנו עם הגיל.

שלא כמו תותבות או גשרים רגילים, שתלים דנטליים ממוחשבים לא יזוזו או יפלו וזה יתרון משמעותי, במיוחד כשמדברים או אוכלים, והבונוס הגדול? הם מרגישים ונראים נוחים וטבעיים יותר.

 

השתלת שיניים דיגיטלית – פתרון חדשני שנותן מענה קבוע

כאשר השיניים נפגעות בגלל עששת, פציעה או פגעי הזמן, השתלות שיניים דיגיטליות יכולות להחזיר את הפונקציונליות והאסתטיקה של החיוך שלך.

לאחר ששתלים דנטליים הותקנו בפיך,
מדובר בפתרון ארוך טווח, מאחר והם תוכננו כך שיחזיקו מעמד לאורך שנים מבלי להיסדק או להישבר.

מה היה לנו עד עכשיו?