שקוף שזה עובד – יישור שיניים בשיטת אינוויזיליין

יישור שיניים בשיטת אינוויזיליין (Invisalign) הינו בין הטיפולים הכי פופולריים בימינו ליישור שיניים במבוגרים ובני נוער. הסיבה לפופולאריות ההולכת וגוברת של יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות כמו אינויזיליין, היא שמדובר במיישרי שיניים שהם כמעט בלתי ניראים והם אסתטיים הרבה יותר בהשוואה לגשר המסורתי או לפלטות ששמים על השיניים במסגרת טיפול אורתודונטי סטנדרטי. מיישרי השיניים השקופים של אינוויזיליין מיוצרים בהתאמה אישית לשיניו של כל מטופל, כדי להבטיח שהם יהיו כמה שיותר יעילים בתפקידם כמיישרי שיניים וכמה שפחות נראים לעין.
מטופלים רבים מוטרדים מן השאלה האם יישור שיניים שקוף של אינויזיליין הוא גם יעיל ממש כמו יישור שיניים סטנדרטי. התשובה לשאלה זו היא תלויית מקרה, כמובן כאשר ישנם גורמים שונים אשר עשויים להשפיע על התשובה. במאמר שלפניכם נסקור את שיטת יישור השיניים של אינוויזיליין, נשווה את היעילות שלה לטיפול בבעיות אורתודונטיות ממגוון סוגים לעומת השיטות שהיו מקובלות עד היום ליישור שיניים, וניתן לכם כמה טיפים חשובים בהקשר ליישור השיניים השקוף שלכם.

 

בשקיפות מלאה – האם ישור שיניים בשיטת אינוויזיליין יעבוד עבורי?

יישור שיניים שקוף מבית Invisalign הוא פתרון מצוין למבוגרים ובני נוער ששיניהם נזקקים לשיפורים פשוטים יחסית כדוגמת שיניים בולטות או עקומות, או שיניים עם רווחים ביניהן.
אף שקיימת האפשרות לטפל בבעיות אורתודונטיות ברמת מורכבות גבוהה יותר גם בעזרת סד שקוף לישור שיניים, התוצאות יכולות להיות פחות צפויות. כאשר קיים הצורך לבצע תיקונים גדולים במבנה הלסת והשיניים, ברוב המקרים גשר סטנדרטי  ליישור שיניים יהיה האפשרות המומלצת והיעילה ביותר לטיפול. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגשר או פלטה מהסוג הרגיל, נוהגים להתאים למטופל מחדש לאורך הטיפול כתלות בהתקדמות שלו, על מנת להפוך את יישור השיניים למדויק ואפקטיבי ברמה המקסימלית האפשרית.

 

 כיצד בכל זאת אוכל להבטיח שיישור השיניים השקוף של אינוויזיליין יעבוד עבורי?

לפני שאתם רצים לבקש מן האורתודנט שלכם לספק לכם טיפול של יישור שיניים שקוף בשיטת אינוויזיליין, אנו ממליצים שקודם כל תעצרו ותשאלו את עצמכם האם תהיו מסוגלים לעשות שימוש נאות בפלטות יישור השיניים של Invisalign. אחד הדברים ההכרחיים להצלחת הטיפול ביישור שיניים שקוף של אינויזיליין הוא ההקפדה על לבישת הפלטה השקופה ליישור שיניים לאורך פרקי זמן רצופים של 22 שעות מדי יום, לאורך 14 הימים הראשונים של הטיפול.
מעבר לכך, חשוב ביותר לזכור להסיר את הסד של אינוויזיליין בעת האכילה והשתייה. זה הכרחי מאחר שהפלטה השקופה של אינויזיליין עשויה מחומרים פלסטיים בדרגה רפואית, והם רגישים לטמפרטורות גבוהות כמו במשקאות חמים. פלטת אינויזיליין אשר באה במגע ישיר עם חום גבוה עלולה להתעקם ולשנות את צורתה, מה שלא משרת את הטיפול שלכם, כמובן. בשורה התחתונה אם אתם חוששים שיהיה לכם קושי להתמיד בלבישת הפלטה השקופה כנדרש, יתכן בהחלט  שיישור שיניים בשיטת אינויזיליין הוא לא הפתרון המתאים ביותר בשבילכם.

שקוף שזה עובד – יישור שיניים בשיטת אינוויזיליין
שקוף שזה עובד – יישור שיניים בשיטת אינוויזיליין

יישור שיניים שקוף מבית אינויזיליין – מה הם היתרונות של השיטה?

ישור שיניים שקוף בשיטת אינוויזיליין מציע למטופלים מספר יתרונות מאוד משמעותיים:

ראשית, לגשר השקוף של אינוויזיליין יש מראה מעודן בהרבה מן הגשר המתכתי שלרוב מקבלים במסגרת טיפול ישור שיניים. בנוסף, זהו התקן דנטלי נשלף שמאפשר לכם לשלוף אותו החוצה במהירות למטרת אכילה, שתיה וצחצוח שיניים.  את המיישר השקוף של אינוויזיליין מייצרים בהתאמה מושלמת לפיכם כדי שתוכלו להנות מיישור שיניים יעיל במיוחד עם אי נוחות מינימלית בלבד. אין ספק כי כשמדובר בפלטה השקופה של אינויזיליין יישור השיניים מתבצע בדרך הכי אסתטית שישנה בהשוואה לחלופות. 

 

כמה זמן נמשך יישור שיניים בשיטת אינויזיליין?

טיפול אורותודנטי שקוף מבית אינויזיליין אורך בממוצע בין שנה לשנה וחצי. עם זאת, מדובר בממוצע בלבד, ומשך הטיפול בפועל משתנה מן הסתם מאדם לאדם. בהקשר זה חשוב לציין כי משך הטיפול מאוד תלוי גם במחויבות האישית שלך להצלחתו! אם לא תקפיד על לבישת הגשר השקוף שלך במשך 22 שעות מדי יום, יישור השיניים השקוף שלך לא יהיה יעיל או שיואט, ויתכן בהחלט שעל פי ההתקדמות האיטית האורתודנט שלך יחליט גם להחליף את מיישר השיניים לסוג אחר או להאריך את משך הטיפול הכולל שלך. 

 

האם קיימות חלופות ליישור שיניים בשיטת אינוויזיליין?

בשוק מיישרי השיניים השקופים קיימים כיום כמה שחקנים מרכזיים שאינויזיליין הוא הבולט והמוכר מביניהם. אף שיישור שיניים שקוף של אינויזיליין אינו בהכרח מתאים לכל מטופל, יש חלופות רבות לביצוע טיפול אורתודונטי יעיל ומשביע רצון. עבור מטופלים שנזקקים לטיפול אורתודנטי רחב היקף בהחלט יתכן כי האורתודנט ימליץ על ישור שיניים בעזרת גשר ממתכת. במקרים מסוימים שהאסתטיקה מאוד חשובה למטופל, מוצעת חלופה בדמות גשר פנימי ליישור שיניים שמודבק על השיניים מצידן הפנימי כך שלא רואים את ההתקן. אם בכל זאת האפשרות של ישור שיניים שקוף היא משהו שתרצה לבחון, דע כי למרות ש – Invisalign הוא אחד המותגים הכי מוכרים בתחום יישור השיניים השקוף, יש הרבה אלטרנטיבות יעילות של יצרנים אחרים או מוצרי יישור שיניים מסוגים שונים שאורתודנט יוכל להמליץ לך לשקול. 

בשורה התחתונה – האם יישור שיניים שקוף של אינויזיליין באמת עובד?

למרות שמיישרי השיניים מבית אינויזיליין בהחלט נראים כמו הפתרון המושלם ביותר שקיים בשוק כיום, מבוגרים שרוצים לשפר את החיוך שלהם עשויים לגלת שגשר רגיל מספק להם תוצאות מהירות וטובות יותר. אם אתם זקוקים בסך הכל ליישור שיניים קל עם תיקונים קלים בלבד במבנה הלסת שלכם, אז בהחלט יתכן שגשר שקוף מבית אינויזיליין יעבוד באותה המידה כמו גשר מסורתי ממתכת. אולם היתרון של גשר ממתכת ליישור שיניים, טמון בהיותו מכשיר קבוע שלא מסירים בתקופת הטיפול כלל והתוצאות הן בהתאם כמובן. לכן חשוב שתתיעצו מראש עם האורתודנט שלכם כדי שתוכלו לבחור יחד עימו את הפתרון טוב ביותר לטיפול יישור השיניים שלכם.
האורתודנטים המומחים במרפאת "צוהר רפואת שיניים", ישמחו לסייע לך להבין מה אופי הטיפול המומלץ לך ביותר ומה ידרש כדי להקנות לך חיוך ישר ומסנוור. 

מה היה לנו עד עכשיו?