כל מה שצריך לדעת על השתלת עצם להשתלות שיניים

בעולם של היום, יש יותר אפשרויות טיפול מתמיד כשמדובר על החלפת שיניים חסרות.  האופציה השכיחה והמקובלת ביותר עבור מרבית המטופלים הינה ביצוע של השתלות שיניים. אולם על שתלי העצם שהולכים יד ביד עם הליך השתלת השיניים, מעטים המטופלים שיודעים. אז מה עומד מאחורי שיטת הטיפול אפופת המסתורין הזו? ומה צריך לדעת לפני שעושים השתלת עצם להשתלות שיניים בפה? כדי לענות על כל השאלות שלכם לגבי השתלות שיניים והשתלת עצם – יצרנו את הכתבה שלפניכם.


עצם העניין – מהי השתלת עצם להשתלות שיניים?

ודאי שמעתם על השתלות שיניים פעמים רבות, אך השתלת עצם הינה מושג שאינו מוכר לרבים, למרות שלמעשה מדובר בהליך שכיח שמבוצע לעתים קרובות ביותר כטיפול הכנה מקובל להשתלות שיניים. אם אתם מתכננים לעבור הליך של השתלת שיניים, יתכן בהחלט כי במסגרת תכנית הטיפול שלכם תידרשו לבצע השתלת עצם בפה. לשמחתכם, לא מדובר בהליך שיש לכם סיבה לחשוש מפניו. התקנת שתל עצם היא הליך מקובל מאוד בהקשר של הטמעת שתלים דנטליים והוא נחשב לבטיחותי ביותר ולא אמור לכאוב אם מבוצע בידי רופא שיניים מקצועי ומיומן. קראו עוד על השתלת עצם בפה והדרך למצוא מומחה שיבצע אותה כהלכה.


מי זקוק לשתלי עצם?

שתלי עצם הם פתרון הכרחי לשימוש כאשר בפיו של הפציינט המועמד לביצוע השתלת שיניים,
אין כמות מספקת של עצמות טבעיות בריאות שיוכלו לספק תמיכה לשתלים. החוסר בעצמות טבעיות בפה יכול להיגרם בעקבות:

  • מחלת חניכיים
  • פגם התפתחותח
  • פציעה בפנים או בלסת
  • חלל ריק שנותר לאחר עקירות שיניים או נשירה שלהן

מטופלים שאיבדו חלק משיניהם עשויים לדוגמא להזדקק לשתלי עצם בפה כדי שתהיה אפשרות להשתיל להם שיניים. הדבר רלוונטי גם במקרים שהשתלת השיניים מבוצעת באופן מיידי לאחר אובדן השן. יש להניח שבפועל רוב האנשים לא באמת יבצעו השתלת שיניים ממש בסמוך לאובדן השן הטבעית, אך חשוב להבין כי אובדן עצם מתחיל להתרחש באופן מיידי ממש מהרגע בו איבדתם את השן.

כל מה שצריך לדעת על השתלת עצם להשתלות שיניים
כל מה שצריך לדעת על השתלת עצם להשתלות שיניים

השתלת עצם – כיצד התהליך מתבצע ואיך הוא תומך בהשתלת שיניים בעצם?

ניתוח השתלת שיניים מתבצע לרוב בשלבים. השתלת שיניים מתחילה בכך שמסירים את השן הפגועה, ולאחר מכן מכינים את עצם הלסת להליך ההשתלה. לעתים מתברר כי לשם כך דרוש שתל עצם. השתלה של שתל עצם היא פעולה שנועדה להחליף עצם שחוקה או חסרה בפה ויכול גם לשקם גם את מבנה הלסת של המטופל. אם איבדתם שיניים לפציעה או חורים שהתדרדרו למצב של ריקבון, סביר מאוד להניח כי העצם סביב הלסת תחל להתדרדר מרגע אובדן השיניים. במצב כזה כאמור נדרשת השתלת עצם על מנת ליצור בסיס איתן ויציב עבור השתלות השיניים בפיכם.

ניתוח השתלת עצם כרוך על פי רוב בהשתלת של פיסה של עצם מחלק אחר בלסתו או בגופו של המטופל והטמעתו בעצם הלסת. ישנם מקרים שבהם משתילים עצם ממקור חיצוני סינתטי או מן החי, כדי לספק חלופה עבור העצם החסרה. לאחר השתלת עצם נדרש פרק זמן להחלמה של הרקמה המקומית שעשוי לארוך כמה חודשים עד שהעצם המושתלת נטמעת לחלוטין בפה ומסוגלת לתמוך בשתלים דנטליים.

השתלת עצם – האם זה יכאב לי?

אל דאגה. השתלת עצם בפה הינה פעולה שלא אמורה לגרום לכם לכאבים ואי הנוחות שאתם עתידים לחוות בתום ההליך, היא זמנית בלבד וחולפת כעבור ימים ספורים, בשימוש סביר במשככי כאבים ואנטיביוטיקה. שתל עצם הוא הצעד הראשון והשכיח שנדרש בתהליך של השתלת שיניים שלאחריו תוכלו להנות מחיוך מלא שיניים והבטחון העצמי שנלווה אליו.

 

למה ניתן לצפות לאחר השתלת עצם?

לאחר הניתוח של השתלת עצם לטובת השתלות שיניים, אתם עשויים לחוות אי נוחות זמנית, שיכולה לבוא לידי ביטוי בנפיחות בחניכיים או שטפי דם ודמם קל. החדשות המרגיעות הן כי תופעות לוואי אלו הן נפוצות מאוד, ונוטות לחלוף בתוך פרק זמן קצר. בזמן שהפה נרפא מהשתלת עצם, תדרשו להקפיד על צריכה של מזונות רכים בלבד אך גם זה זמני כמובן.

בתום השתלת העצם אתם תקבלו מרשם לאנטיביוטיקה כדי למנוע פוטנציאל לזיהום באזור המטופל. לעתים נדרש גם מרשם עבור משככי כאבים על פי שיקול דעתו של רופא השיניים שלכם.
עם זאת חשוב לציין כי רוב האנשים שעוברים השתלת עצם בפה אינם סובלים מכאבים לאחר מכן.



כמה זמן אצטרך להמתין להשתלת שיניים לאחר השתלת עצם?

זמני ההחלמה של כל מטופל הם שונים ולכן אין מסגרת זמנים ספציפית שיכולה לחזות כמה זמן יקח לשתל בפיכם להטמע. החלמת האזור המושתל בעצם, עשוי לארוך בין שלושה חודשים ועד שנה. אולם רופא השיניים שלכם יזמין אתכם לבדיקות תקופתיות כדי לעקוב אחר ההתקדמות של קליטת השתל בפה ולראות מתי ניתן להתקדם לשלב השתלת השיניים.

 

איך מוצאים מומחה שיכול לבצע השתלת עצמות לטובת השתלות שיניים?

שתלים דנטליים והשתלת עצם הם ניתוחים נרחבים שצריכים להתבצע אך ורק על ידי מומחה מוסמך בתחום פריודונטולוגיה וניתוחי השתלת שיניים. בעוד שמטופלים עשויים לשקול להשתמש ברופא השיניים המשפחתי שלהם לצורך הליך מסוג זה על מנת לחסוך כסף, חיסכון זה יכול להיות יקר בטווח הרחוק. מכיוון שהנוהלים הרגישים והרב שלביים הנדרשים להשלמת השתלות עצם והשתלת שיניים, סיוע של רופא חניכיים מוסמך ומומחה להשתלות שיניים מנוסה ומיומן בניתוח זה, הוא חשוב ביותר.

בקיצור, עם מנתח מנוסה ומיומן בטיפולי השתלות עצם, טיפול בשתלי עצם והשתלות שיניים תוכלו להבטיח לעצמכם תוצאה ששווה לחכות לה: שיניים בריאות וחיוך שכל אחד יכול להתגאות בו.
ב"צוהר – מרפאות שיניים" ישמחו לייעץ לך בנושא השתלת עצם בפה והשתלות שיניים.

 

מה היה לנו עד עכשיו?