אני רואה לך בשיניים: הכל על יישור שיניים שקוף

יישור שיניים שקוף הוא אחד מן הטיפולים האורתודונטיים הפופולריים ביותר בקרב מבוגרים. טיפול זה בדרך כלל ידוע בשמו של היצרן ומשווק תחת השם שיטת אינויזליין (Invisalign).

מיישרי השיניים השקופים הם עדינים יותר למראה מהפלטות המסורתיות לישור שיניים ומכאן הפופולאריות הרבה שלהם. הם מיוצרים בהתאמה אישית כך שהם יתאימו היטב לשיניים של המטופל, ויהיו כמה שפחות נראים לעין. מבחינה אסתטית, היתרון ביישור שיניים שקוף הוא ברור, אבל השאלה שמטופלים לעתים קרובות שואלים את האורתודנט שלהם היא האם יישור שיניים שקוף הוא גם אפקטיבי כמו ישור שיניים סטנדרטי. התשובה לשאלה זו לעולם אינה חד משמעית, ותלויה במגוון גורמים. במאמר זה נסקור את שיטת ישור השיניים השקוף, מידת היעילות שלה לטיפול בבעיות מסוגים שונים, וגורמים חשובים שיש להביא בחשבון כאשר פונים לאורתודונט לטיפול מסוג זה.


האם ישור שיניים שקוף מתאים לי?

באופן כללי, יישור שיניים שקוף בצורה הטובה ביותר עבור מבוגרים הזקוקים לתיקונים קלים לבעיות כמו שיניים עקומות, מרווחות או בולטות. למרות שניתן לטפל בבעיות אורתודונטיות מורכבות יותר גם עם יישור שקוף, התוצאות יכולות להיות פחות צפויות. עבור תיקונים גדולים, פלטה מסורתית ליישור שיניים עשויה להיות אפשרות טובה יותר. הסיבה לכך היא שכשמתאימים עבורך פלטה מהסוג הרגיל, אתה מקבל מכשיר אחד שעובר התאמות במהלך הטיפול שלך בכדי להשיג את התוצאה הנדרשת.

 

לכמה פלטות שקופות אזדקק במהלך הטיפול?

מספר מיישרי השיניים השקופים להם תזדקק תלו בכמות העבודה שצריך לעשות כדי להביא את הלסת שלך למצב הרצוי לך. מטופלים בישור שיניים שקוף, בדרך כלל מקבלים כמות של מיישרי שיניים שקופים שמספיקה להם לכמה חודשים בכל פעם, כך שכמות הביקורים אצל האורתודנט היא נמוכה יותר בהשוואה לטיפול בעזרת סד או גשר סטנדרטי לשיניים. ככל שתזדקקו לכמות גדולה יותר של פלטות שקופות במסגרת הטיפול, כך הטיפול יימשך זמן רב יותר, יהיה צורך בפגישות רבות יותר והטיפול יהיה יקר יותר.

אני רואה לך בשיניים הכל על יישור שיניים שקוף
אני רואה לך בשיניים הכל על יישור שיניים שקוף

כיצד ניתן להבטיח את  יעילות הטיפול בפלטה שקופה?

כאשר אתה שוקל אם יישור שקוף יכול לעבוד עבורך כמו גשר לשיניים, תצטרך לשאול את עצמך האם תוכל להשתמש בפלטות השקופות שלך כהלכה. כדי שהטיפול יעבוד, תצטרך ללבוש את המיישר השקוף בערך 22 שעות ביממה במשך שבועיים שלמים לפני שתעבור לשלב הבא בטיפול. בנוסף, הסרת הפלטה כשאוכלים או שותים היא חובה. היא עשויה מפלסטיק רפואי, כך שמשקאות חמים עלולים לגרום לפלטה להתעקם, ומשקאות עם צבעי מאכל עלולים להוביל לצביעה שלה. כך שאם אינכם מסוגלים להתחייב לכך שתשארו עם הקשת השקופה כנדרש ושתסירו אותה רק כדי לאכול או לשתות, כנראה שזה לא הטיפול הטוב ביותר עבורכם!


מהם היתרונות של טיפול ביישור שיניים שקוף?

להלן מספר יתרונות בולטים בישור שיניים שקוף:

  • מראה עדין יותר מהפלטה המסורתית
  • המיישרים הללו הם נשלפים, כך שתוכלו להוציא אותם על מנת לאכול, לשתות או לצחצח שיניים (כל עוד הם נלבשים לפחות 22 שעות ביום)
  • מיישרים שקופים מיוצרים בהתאמה אישית לפה שלך ומתוכננים להיות נוחים ככל שניתן.
  • למרות שאתה עלול לחוש אי נוחות קלה בהכנסת פלטה חדשה ליישור, הדבר אמור להיות מינימלי ביותר בהשוואה לגשר המסורתי.
  • דרך אסתטית להגיע לשיניים ישרות וחיוך בריא

כמה זמן אורך טיפול יישור שיניים שקוף?

תקופת הטיפול הממוצעת בשיטה זו היא בין 12 ל – 18 חודשים אך היא משתנה ממקרה למקרה, כמובן. עם זאת, אם לא תלבש את הפלטה השקופה שלך במשך 22 השעות המומלצות ביום, הטיפול שלך ייפגע ויכול להיות שהאורתודנט שלך יחליט כי צריך להאריך את משך הטיפול שלך. כל מטופל הוא שונה, וכל לסת היא אחרת. לכן חשוב מאוד לקבוע פגישה עם רופא שיניים מומחה לאורתודנטיה בכדי לקבל הערכה של כמה זמן ייקח ליישר את השיניים בעזרת סד היישור השקוף.

 

האם יישור קו ברור עובד כמו גם סוגר?

אף שמיישרים אלה עשויים להיראות כאופציה האידיאלית ליישור שיניים עבור מבוגרים שרוצים להנות מחיוך מדהים, יישור שיניים שקוף הוא לא תמיד האופציה הטובה ביותר. במקרים מסוימים, גשר רגיל עשוי להביא לתוצאה טיפולית מעולה בגלל היקף התזוזה הנדרש לשיניים, והיתרונות של מכשיר קבוע. האמירה כי יישור שקוף וישור שיניים מסורתי יעילים באותה המידה ליישור שיניים, אינה מדויקת מאחר והתוצאה היא תלוית מקרה. לכן חשוב להיוועץ עם האורתודנט שלך על מנת להגיע לפתרון הכי טוב עבורך בטווח הארוך.


מהן אפשרויות הטיפול האורתודונטיות האחרות שלי?

אמנם יישור שיניים שקוף לא מתאים לכולם, אך זה לא אומר שאתה לא יכול לקבל טיפול אורתודונטי. בתיאום מראש עם רופא אורתודנט במרפאת "צוהר רפואת שיניים", תוכל להבין מה נדרש כדי להפוך את החיוך שלך למושלם ומה הן אפשרויות הטיפול המועילות ביותר. האורתודנטים המומחים שלנו לוקחים בחשבון את הזזות השיניים השונות שצריך לבצע וכן את כל גורמי סגנון החיים שעשויים להשפיע על הבחירה בהתקן שיניים מסוג אחד או אחר. עבור אלו הזקוקים ליישור שיניים בהיקף נרחב יותר יתכן ויהיה צורך להתחייב לפלטות מתכת או קרמיקה, ואילו פתרון של גשר פנימי (כזה שמודבק על השיניים מצידן הפנימי) יכול להיות יעיל במקרים רבים. בסופו של דבר, אם אתה זקוק רק לתיקונים קלים ואתה מוכן לבצע שינויים קטנים באורח החיים שלך במהלך הטיפול, אז גשר שקוף יכול לעבוד באותה מידה כמו גשר מסורתי. אם זוהי אפשרות שתרצה לבחון, כדאי לציין כי בעוד Invisalign הוא אחד המותגים הידועים ביותר ליישור שיניים שקוף, יש המון אפשרויות יעילות אחרות שאורתודנט יכול להמליץ ​​עליהן.

 

מה היה לנו עד עכשיו?