יישור שיניים לילדים

אם לילדכם יש שיניים עקומות, בולטות או בעיה אחרת במבנה הלסת, הצעד הראשון הוא לדבר עם רופא השיניים שלו.

יתכן ותידרשו לפנות לטיפול אצל רופא אורתודנט. אורתודנט הוא רופא שיניים אשר מתמחה בשיפור מראה השיניים באמצעות מכשירי יישור שיניים, כגון: גשר לשיניים, פלטה לשיניים, רסן לשיניים, קוביות לשיניים ועוד.

כיום ישנו מגוון רחב של שיטות ליישור שיניים לילדים. קראו את המדריך הבא כדי לגלות מה האפשרויות העומדות לרשותכם ולקבל החלטה מושכלת לגבי טיפול אורתודונטי לילדכם.

 

אילו סוגים של התקנים ליישור שיניים לילדים קיימים כיום?

ישנם מספר מכשירים ליישור שיניים המשמשים כיום אורתודונטים המבצעים הליך של יישור שיניים בילדים.

אולם גשר לשיניים הוא עדיין האמצעי העיקרי ליישור שיניים לילדים ונוער, ולתיקון מנשך לא תקין אצל ילדים. הגשר לשיניים או בשמו הנוסף – הפלטה, פועל על ידי הפעלת לחץ על השיניים והלסתות כדי להזיז אותם למקומם הרצוי.

אם בעבר יישור שיניים בעזרת גשר התאפשר רק בתצורה של גשר ממתכת, הרי שכיום נוספו אפשרויות רבות ומגוונות שניתן לבחור מתוכן:

  • גשר מפלדת אל חלד
  • גשר קרמי
  • גשר מפלסטיק
  • גשר משילוב של חומרים

 

 

גשר לשיניים יכול להיות שקוף או צבעוני. במידת הצורך, החוטים של ההתקן יכולים להיות עשויים מחומרים כמו ניקל-טיטניום או נחושת-טיטניום.

חומרים אלה עשויים להחזיק מעמד לאורך זמן ודורשים פחות התאמות מאשר חוטי נירוסטה.

אנו מטפלים במרפאתנו בחולון בילדים מגיל 7

יישור שיניים לילדים
יישור שיניים לילדים

מה זה יישור שיניים שקוף והאם זה מתאים לילדים?

כעת ניתן להשיג גשר שקוף ופלטות שקופות ליישור שיניים. אלו יכולות לשמש ליישור שיניים מבלי להשתמש בקוביות וחוטים מהסוג המסורתי.

פלטה שקופה עשויה להוות אפשרות עבור חלק מהילדים הזקוקים לעבודה אורתודונטית. בשיטה זו נעשה שימוש בסדים בהתאמה אישית, שהם שקופים ונשלפים, המפעילים לחץ על השיניים, ומעבירים אותן בהדרגה למיקומן הנכון. 

 

האם קיימים התקנים מסוגים נוספים שמשמשים ליישור שיניים בילדים?

מכשירים אחרים המשמשים בהליך יישור שיניים לילדים כוללים:

  1. גומיות: אלו משמשות כאשר נדרש כוח רב יותר כדי להזיז את השיניים והלסתות למיקום הרצוי. ניתן לבחור את צבע הגומיות ליישור שיניים על פי העדפת הילד.
  2. רסן: אנשים מסוימים יכולים להפיק תועלת משימוש ברסן ליישור שיניים. המכשיר מחובר לפלטה מגב הראש וניתן להסירו. בדומה לגומיות, משתמשים ברסן כאשר יש צורך בכוח נוסף בכדי להזיז את השיניים והלסתות למיקום הרצוי. אם יש צורך ברסן, יש לרוב ללבוש אותו בלילה תוך כדי שינה או כשנמצאים בבית.
  3. פלטות: פלטות משמשות לשמירה על השיניים במקומן לאחר הסרת הגשר. לוקח לשיניים של הילד זמן להתקבע במיקום החדש שלהן. על ידי חבישת הפלטה ניתן למנוע את תזוזת השיניים שלו למקומן המקורי. חלק מהפלטות עשויות להיות נשלפות. אחרות קבועות וקשורות מאחורי השיניים. חלק מן הפלטות עשויות חוטי פלסטיק ומתכת שקופים. יש גם פלטות שעשויות מגומי.

 

מתי יש לקחת את הילד ​​לראות אורתודנט?

רופא השיניים שלכם יכול לומר לכם מתי לפנות להערכה אצל אורתודנט. ככלל, מומלץ לבצע בדיקה אורתודונטית עד גיל 7.

עד גיל זה, האורתודנט יכול לאתר בעיות עדינות בצמיחת הלסת ובשיניים מתפתחות. רוב הילדים מתחילים טיפול פעיל ליישור שיניים בגילאי 9 עד 14.

מומחים ליישור שיניים ממליצים לתקן בעיות שיניים בזמן שהילד עדיין גדל. זאת משום שברגע שהילדים מסיימים את תהליך הגדילה, הטיפול עשוי להימשך זמן רב יותר ודורש עבודה נרחבת יותר.

מה הגיל הצעיר ביותר בו ילד יכול לעבור יישור שיניים?

אין גיל מוגדר בו ילדים זקוקים ליישור שיניים. תוכנית הטיפול תהיה תלויה בצרכים האישיים של ילדכם. לדוגמה, ילדים עם חיך שסוע מקבלים מכשירי יישור שיניים לפני ששיניהם הראשונות בוקעות בכלל.

ילדים אחרים עשויים להפיק תועלת מהתחלת הטיפול כבר בגיל 6 או 7, גם אם לא איבדו את כל שיני החלב שלהם. מטרת הטיפול המוקדם היא למנוע התפתחות של בעיות נוספות. זה ייצר סביבה טובה יותר עבור השיניים הקבועות שעתידות לצמוח.

עם זאת, מרבית הילדים הזקוקים ליישור שיניים מוקדם עדיין יצטרכו גשר או עבודה נוספת בהמשך כדי להשלים את תהליך יישור השיניים והלסתות. אך כמות העבודה עשויה להיות פחותה משמעותית אם הטיפול האורתודונטי התחיל בשלב מוקדם.

 

האם יישור שיניים לילדים זה כואב?

המילה "כאב" עשויה להיות קצת מוגזמת בהקשר ליישור שיניים לילדים.

עם זאת יתכן כי ילדכם יחווה אי נוחות מסוימת כאשר יצטרך להסתגל ללבישת ההתקן האורתודונטי שלו לראשונה, או במעבר למכשיר חדש, כמו גומיות או רסן במהלך הטיפול האורתודונטי.

בכל מצב, ניתן להקל על כל כאב או אי נוחות על ידי נטילת משככי כאבים. כמו כן, אם החוט, הסוגרים או הרצועות של ההתקן הדנטלי מגרים את הפה של ילדכם, האורתודנט שלכם יכול לספק שעווה מיוחדת לכיסוי האזורים החדים על ההתקן.

 

האם הילד יכול להיות אלרגי לגשר לשיניים?

כן. יש אנשים שהם אלרגיים למתכות מסוימות, כמו ניקל.

כאשר זה קורה, ניתן להשתמש בחומרים אחרים במקום. אנשים יכולים להיות אלרגיים גם לכפפות לטקס המשמשות את האורתודנט או הסייעת שלו.

גשרים לשיניים יכולים לפעמים לגרות את החניכיים של הילד, ולגרום לכך שהוא יתנפח. זו לא תגובה אלרגית, אבל משהו שהורים עדיין צריכים לשים לב אליו.

 

כמה זמן אורך יישור שיניים לילדים?

אורך הטיפול משתנה. זה תלוי בחומרת המצב, באיזו מידה ילדכם משתף פעולה וקצב ההתפתחות של ילדכם.

בדרך כלל, רוב הילדים שעוברים יישור שיניים עונדים גשר בין 18 ל 36 חודשים. 

 

יישור שיניים לילדים – בשורה התחתונה

קבלת ההחלטה לצאת לטיפול אורתודונטי עשויה להיות לא קלה, אך חיוך משופר יכול לעשות הבדל עצום במראה ובדימוי העצמי של הילד או הילדה. כיום קיימות אפשרויות רבות ליישור שיניים לילדים.

כשאתם בוחרים תוכנית טיפול, עליכם לקחת בחשבון גורמים רבים, כולל הצרכים האורתודונטיים, העלות והמטרות העיקריות של הטיפול. רופא השיניים או האורתודנט שלכם יכול לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם ועבור ילדכם.

מה היה לנו עד עכשיו?